ERC Guissona

Marta Vilalta: ‘La prioritat d’ERC és garantir el dret a la salut, i a la vegada, garantir el dret a vot’.

La primera candidata i secretària general adjunta d'Esquerra Republicana de Catalunya, Marta Vilalta, juntament amb el candidat Josep Esquerra,  i la senadora i vicesecretària general d’acció política de l’executiva nacional d’ERC, Sara Bailac, s'han reunit aquest dimarts amb la militància de la secció local de Guissona, en una sessió realitzada de forma telemàtica.

Vilalta, en referència a la convocatòria de les eleccions al Parlament de Catalunya previstes pel 14 de febrer, va  assenyalar que des de la seva formació és prioritari 'garantir el dret a la salut, i a la vegada, garantir el dret a vot’. La candidata republicana va recordar que aquesta setmana ‘els partits polítics i el Govern de la Generalitat han de prendre una decisió conjuntament sobre la data de les eleccions al Parlament de Catalunya, per la qual cosa s’està molt a l’aguait de l’evolució dels criteris sanitaris i epidemiològics, que són els paràmetres que han de marcar la decisió final’.

Al seu torn, la senadora Sara Bailac va defensar que ‘des d’ERC apostem per a prendre aquesta decisió en el màxim consens possible, i treballem per a generar un escenari de coresponsabilitat entre tots els actors implicats en aquest tema, sense electoralismes'.

Així mateix, el candidat al Parlament per Esquerra Republicana, Josep Esquerra, va manifestar que ‘volem liderar el govern de la Generalitat que resulti d’aquestes eleccions, amb un únic objectiu, posar al servei de tothom una visió de país, pensant en la cohesió social, aplicant les polítiques basades en el bé comú, que no deixin ningú enrere, que protegeixin les persones més vulnerables, que pensin en la igualtat d’oportunitats i en els principis republicans’.

Guissona, 13 de novembre de 2020