Guissona

Forcadell: ‘Mai no em podran posar una querella per desobeir ni al poble de Catalunya, ni al Reglament del Parlament’

El nucli de Vicfred, al municipi de Sant Guim de la Plana, ha acollit aquest dissabte el congrés anual ordinari de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya, posteriorment al qual s’ha celebrat la Festa de la República i s’han lliurat els Premis República. Els guardons Víctor Torres i Victorina Vila, han homenatjat en aquesta ocasió a la Molt Honorable Presidenta del Parlament de Catalunya, senyora Carme Forcadell i a l’Associació del Patrimoni Artístic i Cultural de Torà, respectivament.

Carme Forcadell, que ha rebut el premi de mans de la secretària d’Organització nacional d’Esquerra Republicana, Mònica Palacín, s’ha mostrat orgullosa per haver rebut aquest guardó amb el nom del polític lleidatà Víctor Torres, a qui s’ha referit com ‘un patriota, un home compromès amb el seu país, lleial als seus principis i fidel tota la seva vida als seus valors republicans’

La Presidenta del Parlament, també ha estat contundent en la seva intenció de defensar la llibertat d’opinió al Parlament i la seva fidelitat al Reglament del Parlament i a la voluntat dels catalans i les catalanes. ‘Jo tinc dues querelles, una per desobeir el Tribunal Constitucional i una altra per prevaricació; però no en tinc, ni en tindré mai cap per desobeir el Reglament del Parlament, ni per desobeir al poble de Catalunya, ni per no respectar els drets dels diputats i les diputades sigui quin sigui el seu partit polític o el grup parlamentari al qual pertanyin. I no la tindré mai perquè aquesta és la veritable essència de la democràcia’, ha reblat.

Per la seva part, Rosa Bagà, presidenta de l’APACT, ha reivindicat la conservació del patrimoni cultural, artístic i natural ‘que a molts els pots semblar un veritable anacronisme’ com la manera de ‘preservar, recuperar i redescobrir els nostres orígens, la nostra història, el nostre bagatge i la nostra identitat com a persones i com a poble’

Els premis República, que enguany arriben a la seva cinquena edició, premien entitats i personalitats que han destacat pels seus valors republicans, nacionals, i en benefici de Catalunya. Aquests guardons, dissenyats per l’artista lleidatà Pep Solé, s’han concedit a personalitats com Josep Vallverdú, Joan Baptista. Culla, Santi Vidal i Lluís Llach, i a entitats com Òmnium Cultural, el Col·lectiu Cultural Cappont, l’Ateneu Popular de Ponent i l’Ateneu Garriguenc.

En el decurs de la festa, també s’ha distingit als militants Juli LagoJosep Cosconera i Ramon Cristòfol per la seva llarga i dedicada trajectòria política al servei d’Esquerra Republicana de Catalunya. Les plaques honorífiques han estat lliurats pels vicepresidents de la Federació Regional, Juli Otal i Maria Rosa Mas.