Sant Feliu de Guíxols

Totes les notícies

Les dos regidores republicanes, Sílvia Romero i Maria Conchillo, i el regidor republicà Jordi Cambronero en l'últim Ple Ordinari

Les dos propostes d'ERC Guíxols del darrer Ple, aprovades per unanimitat

El passat dijous 29 s'ha celebrat el Ple Ordinari corresponent al mes d'Agost, on s'han aprovat dues iniciatives proposades per ERC en forma de moció, ambdues per unanimitat. La primera una "Moció contra la prohibició de les operacions de rescat a la mediterrània" acordada per Esquerra i el Govern després que tots dos presentessin propostes diferents en un primer moment. Els fets produïts durant el mes d'agost amb l'Open Arms o l'Ocean Viking, i el paper dels Estats europeus van posar el focus de nou sobre una qüestió que ja fa anys mostra les mancances de la comunitat internacional a l'hora de resoldre-la. Tots els grups del consistori hi van votar a favor. La moció sencera es pot consultar aquí. La segona "Proposició de reconeixement a les víctimes ganxones del nazisme durant la II Guerra Mundial" sorgia per part nostra de la commemoració el pròxim 1 de setembre dels 80 anys del que es considera l'inici del conflicte. Aquest fet, afegit que el passat 9 d'agost el BOE publicava el llistat dels espanyols morts als camps nazis, va fer que també Guíxols des del Carrer fessin una proposta molt similar. Ambdues formacions hem treballat des d'aleshores per fer una proposta conjunta, que va comptar també amb el suport de Més-Moviment d'Esquerres, que fa uns anys ja havia fet una proposta en aquesta línia. Totes les regidores i regidors van votar a favor del text que es pot trobar aquí. Diverses propostes del Govern, moltes d'elles vinculades a suplements de crèdit derivades de no tenir un pressupost aprovat malgrat tenir majoria per fer-ho, van ser validades també per àmplia majoria,així com l'increment del 0,25% de la retribució als empleats públics. Esquerra hem donat suport també a dues propostes de Guíxols des del Carrer, l'una per anar eliminant l'ús del plàstic no reutilitzable al municipi i l'altre per la millora de l'ús dels aparca bicicletes al front marítim. En el torn de precs i preguntes des d'ERC vàrem preguntar al Govern per la situació de l'estudi fet en l'anterior legislatura per la regulació de l´ocupació de la via pública i es va demanar també al Regidor responsable, que faltant pocs dies per l'inici del curs escolar, encara a dia d'avui hi ha centres que no estan a punt per aquest inici.

Josep Ramon Llobet

“L’educació de qualitat és un dret dels ciutadans i ciutadanes, i l’administració local ha de treballar en aquest sentit”

Entrevista a Josep Ramon Llobet, Regidor d’Educació a Sant Feliu de Guíxols (maig 2015 - maig 2019) Ja ens hem avisat de que no serà una entrevista curta. En Josep Ramon Llobet, és un home reflexiu que cal escoltar i llegir amb pausa. Després d’unes setmanes allunyat del frenètic ritme que comporta encapçalar una regidoria com la d’Educació, fem una mirada panoràmica a la seva tasca i a com veu l’educació i el país. Republicà i d’esquerres, es defineix igual que fa quatre anys: persona, educador i músic. Però primer, persona. Durant  4 anys regidor d’educació? Quin és el primer pensament que et ve al cap quan penses en aquests 4 anys? Emoció, agraïment, i molta feina. Molta. Molt picar pedra. Molt treballar per intentar canviar esquemes. Quan un arriba de nou a un lloc vol aportar-hi moltes idees i engrescar la gent del teu voltant, i això implica molta feina, perquè en general a la vida tenim la tendència a fer les coses com sempre, el que a la llarga, i sota el meu punt de vista comporta estancament. I tu tens ànima disruptiva. Sí, per mi la disrupció és un procés clau per avançar. Quan era petit ja ho era una mica així, m’encantava desmuntar les coses i tornar-les a muntar, de la mateixa manera o no! (riu) No és ben bé un procés disruptiu però sí que em va servir per cultivar aquesta curiositat per saber com funcionen les coses per dins i intentar-les arreglar. I amb aquesta especialitat teva per veure les coses com són per dins ... com veus l’educació per dins? Ara mateix, a nivell local, crec que amb molt esforç hem aconseguit teixir una base molt potent, que si es desenvolupa correctament pot ser fantàstic. Però  aquesta base s’ha de treballar, i sobretot, s’ha de creure en ella. A més, la pregunta és molt més complexa ja que l’educació inclou molts àmbits. La pregunta podria ser, com està l’educació del país? Hi ha sintonia entre l’educació de país i la xarxa educativa de la ciutat? Cal millorar molt l’educació del país? En la meva opinió sí.

Sílvia Romero, cap de la oposició

ERC Guíxols liderarà l’oposició

Sílvia Romero serà la cap de l’oposició a Sant Feliu de Guíxols  després de l’anunci del pacte de govern entre TSF i el PSC. L’aritmètica permetia a TSF de Carles Motas governar amb els seus 10 regidors i assolir pactes puntuals amb la resta de partits, permetent així un govern més obert i oportunitats d’amplis consensos, o bé pactar amb qualsevol de les forces presents al consistori i s’ha decantat pel PSC com a soci de govern. Així doncs, ERC com a 2a força de la ciutat es converteix en el principal partit de l’oposició. “Com sempre, les republicanes i republicans farem una oposició constructiva: donant suport a tot allò que sigui beneficiós per a la ciutat, atentes i atents a l’acció de govern i els seus compromisos, aportant projectes per a la ciutat i traslladant propostes que ens arribin del teixit associatiu i tota la ciutadania.” Així ens presenta el nou paper que tindrà ERC Guíxols al consistori local la cap de l’oposició Sílvia Romero. Un fet que preocupa a la formació republicana és que cap partit sobiranista formi part del govern. ERC manté els mateixos regidors però JxCat en perd 3 i la CUP perd l’únic que tenia. “L’espai independentista s’ha reduït i això és una mala notícia, ens fa menys influents i és per això que ara cap partit republicà serà els propers 4 anys al govern. Hem de reflexionar conjuntament des de la diversitat però cap a la unitat d’acció” comenta Festi Carles Benguerel, president de la secció local d’ERC. Per ERC Guíxols, el mateix fenomen es reprodueix en l’eix social “L’anterior govern estava format per la meitat de regidors progressistes, ara l’esquerra només representarà gairebé una cinquena part del govern i retrocedeix en el seu conjunt al ple de l’ajuntament. Hem de treballar més al carrer.”

Esquerra Republicana Guíxols omple la Casa Irla per a parlar de municipalisme, República i feminisme

Ahir dijous, la Casa Irla es va vestir de lila per a escoltar quatre veus que donaren diferents perspectives a la necessitat de tractar en profunditat la igualtat efectiva de gènere, i per parlar sobre com actuar-hi des de la política municipal. Aquest fou el penúltim acte d’una intensa campanya electoral municipal. El col·loqui comptà amb la presència de Mireia Mata, Directora General d’Igualtat del Departament de Treball , Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Núria Lloret, ganxona emprenedora i empresària del sector de la decoració i reformes, i candidata de la llista republicana. Maria Conchillo, treballadora en l'àmbit social i número 3 per ERC Guíxols. I amb la  Sílvia Romero, candidata per Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Feliu de Guíxols i que opta a ser la primera alcaldessa de la història de Sant Feliu de Guíxols. Un dels consensos sorgits a la conversa fou que la República ha de ser la plasmació d’una societat de dones i homes lliures i iguals, que comparteixin les responsabilitats, i que ha de vetllar per fer efectius els drets de les dones en igualtat de condicions en tots els àmbits de la vida pública i professional. Pel que fa a nivell municipal, la Sílvia Romero aportà que “els ajuntaments, que són la primera i més propera administració pública per a la ciutadania, han de vetllar per fer del municipi un espai de seguretat i garantia de drets per a les dones, i un marc de creixement personal i professional” donant prioritat a l’actuació en cinc eixos: la lluita contra la precarització i la pobresa femenines, la igualtat salarial i garantia professional, l’erradicació de la violència masclista, el dret a la maternitat i a decidir sobre el propi cos, i finalment, la garantia d’accés a les dones a tots els àmbits de representació i presa de decisions. En aquest sentit, es van conjurar a trencar el sostre de vidre existent a Sant Feliu de Guíxols per a que la Sílvia Romero sigui la primera alcaldessa de la història de la ciutat.

Els regidors i electes d’ERC Guíxols es sumen a la campanya de l’AMI

Esquerra Republicana Guíxols ha anunciat la seva adhesió a la campanya “Regidors per la República”, que duu a terme l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). Aquesta campanya té com a objectiu renovar a nivell nacional el compromís amb la República Catalana, ja adquirit pels regidors d’ERC Guíxols en la presa de possessió com a electes locals l’any 2015. On el municipalisme ha de continuar essent un dels pilars de la construcció republicana, basada en els valors de la proximitat, l’equilibri social i territorial, la prosperitat econòmica, la llibertat de pensament polític i la reclamació dels drets i les llibertats fonamentals. La candidata a l’alcaldia, Sílvia Romero, comenta que “aquesta és una continuació de la bona tasca que des d’Esquerra Republicana Guíxols s’ha fet en el procés d’independència que estem vivint”, on en destaca l’adhesió efectiva a l’AMI, la presentació i aprovació al ple de múltiples mocions de suport al procés endegat al Parlament de Catalunya,  i la creació de la Regidoria de Transició Nacional, “cabdal per a assolir reptes que la ciutat tenia la passada legislatura, com la celebració del referèndum de l’1 d’octubre”. Per la seva banda, el president de la secció local, Carles Benguerel, afirma que “Esquerra Republicana continua la tasca de continuar picant pedra per assolir una societat millor” i que per aquest objectiu “ens cal una eina com la d’una República Catalana al servei de les persones”, i que “no desistirem d’explicar aquest missatge on calgui, quan calgui i a qui calgui”. I que en aquests moments Esquerra assumeix “el no sempre fàcil paper de treballar els grisos, tal i com ens demana Oriol Junqueras, i que “el que no farem és renunciar a dialogar amb ningú, perquè nosaltres no enganyem a ningú; parlarem amb tothom, i no renunciarem a seguir el camí cap a la República Catalana. Tal i com hem fet aquesta darrera legislatura”.

Esquerra Republicana Guíxols presenta les 10 propostes per a Sant Feliu

Esquerra Republicana Guíxols va presentar el dissabte 11 de maig els eixos bàsics del seu programa electoral.  Ho va fer a la Rambla, enmig d'una gran expectació i amb la presència del Diputat al Congrés, Joan Margall. La candidata a l'alcadia, Sílvia Romero, valora que "més enllà de l'excel·lent equip de persones que composem la llista republicana, em sento orgullosa del projecte de ciutat que presentem a la ciutadania. Un projecte compartit i elaborat des de la participació a les jornades de construcció municipal republicana que hem anat fent", i que "respon al sentir de la ciutat, donant impuls a les nostres potencialitats i atenent aquelles àrees importants per a les persones que viuen a Sant Feliu de Guíxols". També en destaca "el seu caràcter social, ja que forma part del nostre ADN" i "el seu compromís irrenunciable amb la República Catalana". Presentat en format de "10 propostes per a Sant Feliu de Guíxols", us en fem un extracte dels principals punts i us l'adjuntem en PDF per si el voleu llegir i valorar. 1. La ciutat que educa “Estem fent de Sant Feliu de Guíxols una ciutat amb vocació educadora” (Josep Ramon Llobet) Desenvoluparem el projecte Aliança Educa 360º i continuarem invertint en constants millores a les escoles. Promourem el Pacte Municipal per l’Educació i incentivarem la creació de la Federació d’AMPAS de les escoles. Promourem una Escola Municipal per les Arts amb formacions de grau mig i grau superior. 2. Urbanisme, modernització i arranjament d’equipaments i de carrers Treballarem per posar bonica tota la ciutat i promourem un municipi compacte i continu, verd, policèntric, multifuncional i participatiu: la ciutat complexa. Efectuarem el cobriment de les rieres i relligarem els barris en l’espai urbà. Eliminarem les línies imaginàries entre la part alta i la part baixa de la ciutat. La ciutat com un únic cor que batega. Desenvoluparem el nou servei de recollida de residus, que inclogui diferents formats en funció de la realitat de cada barri, i millorarem la neteja urbana.

Gestió urbanística al servei de les persones: una ciutat cohesionada

Ara ja fa 4 anys, quan ens vàreu atorgar la vostra confiança, dèiem que la nostra proposta de desenvolupament urbanístic per la ciutat es basa en un model de municipi compacte, vertebrat en la convivència d’usos, amb uns centre urbà fort i cohesionat i ben relacionat amb els barris. Per això des del Govern de la ciutat hem vetllat per promoure els projectes urbanístics  al servei de les persones i de la cohesió social, generant espais de trobada, relació i integració a una identitat comuna.   Us proposàvem desenvolupar el front marítim de la nostra ciutat, és a dir, el Passeig de Mar i el Camí de Ronda de Ponent (des de la platja de Sant Feliu, passant per Can Rius i direcció Tossa) com un atractiu ciutadà i turístic, i hem pogut finalitzar amb èxit la primera fase posant al vostre servei el nou passeig de Rius i Calvet. Però també, amb aquest objectiu de treballar per un model de ciutat cohesionada, amb connexions amables entre els barris, per tenir una ciutat més compacte, amb menys diferències, hem desenvolupat el sector de l’Asil Surís, on avui ja s’hi troba el gran Parc Central, un pulmó verd que s’obre a la ciutadania i que sense cap dubte escurça les distàncies d’una manera amable entre el barri de Vilartagues i el centre de la ciutat. L’obertura de nous parcs i jardins com els del Monestir, coneguts com els de Can Blasco, i d’espais pel lleure i trobada de tots i totes com el Guíxols Arena, sumats als que us hem explicat anteriorment, són una mostra d’aquesta gestió urbanística al servei de les persones i de la cohesió social que defensem.

2.774 gràcies! Seguim construint republicanisme des de Guíxols

Des de la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Feliu de Guíxols volem donar les gràcies a les ganxones i ganxons que una vegada més ens han donat la seva confiança, fent que ERC tingui més força que mai al Congrés i al Senat, i fer sentir així, més alt i clar la veu de la llibertat, de la dignitat i de la República. També fem un immens agraïment als presos i preses, i exiliats i exiliades; gràcies també perquè la vostra dignitat i fermesa són una guia que ens permet continuar treballant incansablement per assolir una societat més pròspera, lliure i socialment justa. A nivell local, Esquerra Republicana s’ha convertit en l’opció política més votada, amb 2.774 vots, essent la primera vegada que una força republicana i independentista guanya les eleccions a les Corts Espanyoles. A ERC Guíxols també estem especialment satisfets amb dues dades que s’extreuen de l’anàlisi dels resultats d’ahir: l’elevat percentatge de participació a la ciutat, arribant a un 73,5%; i el gran increment del vot independentista republicà arribant als 4.838 vots (ERC+JxCat+Front), superant de molt els 2.852 vots (ERC+CDC) de l’any 2016. Sílvia Romero, alcaldable per Esquerra Republicana a Sant Feliu de Guíxols el 26M, valora que “aquests resultats demostren que la República es construeix des de tots i cadascun dels municipis i,  el camí  a seguir és sumar el màxim de sensibilitats a un projecte sòlid i engrescador”, destacant que “un govern municipal en clau republicana és més necessari que mai, el 26 de maig tornem a votar República”.

Transició Nacional: Sempre al costat del país, sempre al costat de la República

Ara fa 4 anys quan vàrem entrar a governar la nostra ciutat, el projecte republicà no estava a cap carpeta política ni a cap partida pressupostària del nostre ajuntament. Va ser amb Esquerra que es va iniciar la Regidoria de la Transició Nacional, per tal d’empènyer el procés de la independència del nostre país des de la pròpia institució local. Així es va pagar les quotes per adherir l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) de la que hem estat part activa: hem assistit a les reunions convocades, hem presentat i aprovat les seves mocions, hem sumat i adherit esforços amb la resta d’institucions i, també, hem fet les convocatòries de suport a tot el que ha anat succeint. Des de la seva creació, els regidors d’Esquerra formen part de l’Assemblea de Càrrecs Electes de Catalunya (AECAT). A més, vam apostar per recuperar la memòria històrica local, des de la retirada dels símbols franquistes encara existents a Sant Feliu, com querellar-nos contra l’Estat espanyol per l’afusellament dels qui foren alcaldes ganxons Francesc Campà i Bernabé Llorens, així com també, fent homenatge al Dia de la República, i recuperant la senyera Patxot de l’exili o la figura de Caimó, també exiliat, en actes institucionals amb els Presidents del Parlament. És evident, que la culminació de la Regidoria de Transició Nacional ha estat facilitar que a la nostra ciutat tingués lloc, com a la resta del país, la celebració amb èxit del referèndum de l’1-O. El nostre compromís segueix inalterable, perquè entenem la República Catalana com la millor eina al servei de la ciutadania.