Sant Feliu de Guíxols

Totes les notícies

Esquerra Republicana Guíxols omple la Casa Irla per a parlar de municipalisme, República i feminisme

Ahir dijous, la Casa Irla es va vestir de lila per a escoltar quatre veus que donaren diferents perspectives a la necessitat de tractar en profunditat la igualtat efectiva de gènere, i per parlar sobre com actuar-hi des de la política municipal. Aquest fou el penúltim acte d’una intensa campanya electoral municipal. El col·loqui comptà amb la presència de Mireia Mata, Directora General d’Igualtat del Departament de Treball , Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Núria Lloret, ganxona emprenedora i empresària del sector de la decoració i reformes, i candidata de la llista republicana. Maria Conchillo, treballadora en l'àmbit social i número 3 per ERC Guíxols. I amb la  Sílvia Romero, candidata per Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Feliu de Guíxols i que opta a ser la primera alcaldessa de la història de Sant Feliu de Guíxols. Un dels consensos sorgits a la conversa fou que la República ha de ser la plasmació d’una societat de dones i homes lliures i iguals, que comparteixin les responsabilitats, i que ha de vetllar per fer efectius els drets de les dones en igualtat de condicions en tots els àmbits de la vida pública i professional. Pel que fa a nivell municipal, la Sílvia Romero aportà que “els ajuntaments, que són la primera i més propera administració pública per a la ciutadania, han de vetllar per fer del municipi un espai de seguretat i garantia de drets per a les dones, i un marc de creixement personal i professional” donant prioritat a l’actuació en cinc eixos: la lluita contra la precarització i la pobresa femenines, la igualtat salarial i garantia professional, l’erradicació de la violència masclista, el dret a la maternitat i a decidir sobre el propi cos, i finalment, la garantia d’accés a les dones a tots els àmbits de representació i presa de decisions. En aquest sentit, es van conjurar a trencar el sostre de vidre existent a Sant Feliu de Guíxols per a que la Sílvia Romero sigui la primera alcaldessa de la història de la ciutat.

Els regidors i electes d’ERC Guíxols es sumen a la campanya de l’AMI

Esquerra Republicana Guíxols ha anunciat la seva adhesió a la campanya “Regidors per la República”, que duu a terme l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). Aquesta campanya té com a objectiu renovar a nivell nacional el compromís amb la República Catalana, ja adquirit pels regidors d’ERC Guíxols en la presa de possessió com a electes locals l’any 2015. On el municipalisme ha de continuar essent un dels pilars de la construcció republicana, basada en els valors de la proximitat, l’equilibri social i territorial, la prosperitat econòmica, la llibertat de pensament polític i la reclamació dels drets i les llibertats fonamentals. La candidata a l’alcaldia, Sílvia Romero, comenta que “aquesta és una continuació de la bona tasca que des d’Esquerra Republicana Guíxols s’ha fet en el procés d’independència que estem vivint”, on en destaca l’adhesió efectiva a l’AMI, la presentació i aprovació al ple de múltiples mocions de suport al procés endegat al Parlament de Catalunya,  i la creació de la Regidoria de Transició Nacional, “cabdal per a assolir reptes que la ciutat tenia la passada legislatura, com la celebració del referèndum de l’1 d’octubre”. Per la seva banda, el president de la secció local, Carles Benguerel, afirma que “Esquerra Republicana continua la tasca de continuar picant pedra per assolir una societat millor” i que per aquest objectiu “ens cal una eina com la d’una República Catalana al servei de les persones”, i que “no desistirem d’explicar aquest missatge on calgui, quan calgui i a qui calgui”. I que en aquests moments Esquerra assumeix “el no sempre fàcil paper de treballar els grisos, tal i com ens demana Oriol Junqueras, i que “el que no farem és renunciar a dialogar amb ningú, perquè nosaltres no enganyem a ningú; parlarem amb tothom, i no renunciarem a seguir el camí cap a la República Catalana. Tal i com hem fet aquesta darrera legislatura”.

Esquerra Republicana Guíxols presenta les 10 propostes per a Sant Feliu

Esquerra Republicana Guíxols va presentar el dissabte 11 de maig els eixos bàsics del seu programa electoral.  Ho va fer a la Rambla, enmig d'una gran expectació i amb la presència del Diputat al Congrés, Joan Margall. La candidata a l'alcadia, Sílvia Romero, valora que "més enllà de l'excel·lent equip de persones que composem la llista republicana, em sento orgullosa del projecte de ciutat que presentem a la ciutadania. Un projecte compartit i elaborat des de la participació a les jornades de construcció municipal republicana que hem anat fent", i que "respon al sentir de la ciutat, donant impuls a les nostres potencialitats i atenent aquelles àrees importants per a les persones que viuen a Sant Feliu de Guíxols". També en destaca "el seu caràcter social, ja que forma part del nostre ADN" i "el seu compromís irrenunciable amb la República Catalana". Presentat en format de "10 propostes per a Sant Feliu de Guíxols", us en fem un extracte dels principals punts i us l'adjuntem en PDF per si el voleu llegir i valorar. 1. La ciutat que educa “Estem fent de Sant Feliu de Guíxols una ciutat amb vocació educadora” (Josep Ramon Llobet) Desenvoluparem el projecte Aliança Educa 360º i continuarem invertint en constants millores a les escoles. Promourem el Pacte Municipal per l’Educació i incentivarem la creació de la Federació d’AMPAS de les escoles. Promourem una Escola Municipal per les Arts amb formacions de grau mig i grau superior. 2. Urbanisme, modernització i arranjament d’equipaments i de carrers Treballarem per posar bonica tota la ciutat i promourem un municipi compacte i continu, verd, policèntric, multifuncional i participatiu: la ciutat complexa. Efectuarem el cobriment de les rieres i relligarem els barris en l’espai urbà. Eliminarem les línies imaginàries entre la part alta i la part baixa de la ciutat. La ciutat com un únic cor que batega. Desenvoluparem el nou servei de recollida de residus, que inclogui diferents formats en funció de la realitat de cada barri, i millorarem la neteja urbana.

Gestió urbanística al servei de les persones: una ciutat cohesionada

Ara ja fa 4 anys, quan ens vàreu atorgar la vostra confiança, dèiem que la nostra proposta de desenvolupament urbanístic per la ciutat es basa en un model de municipi compacte, vertebrat en la convivència d’usos, amb uns centre urbà fort i cohesionat i ben relacionat amb els barris. Per això des del Govern de la ciutat hem vetllat per promoure els projectes urbanístics  al servei de les persones i de la cohesió social, generant espais de trobada, relació i integració a una identitat comuna.   Us proposàvem desenvolupar el front marítim de la nostra ciutat, és a dir, el Passeig de Mar i el Camí de Ronda de Ponent (des de la platja de Sant Feliu, passant per Can Rius i direcció Tossa) com un atractiu ciutadà i turístic, i hem pogut finalitzar amb èxit la primera fase posant al vostre servei el nou passeig de Rius i Calvet. Però també, amb aquest objectiu de treballar per un model de ciutat cohesionada, amb connexions amables entre els barris, per tenir una ciutat més compacte, amb menys diferències, hem desenvolupat el sector de l’Asil Surís, on avui ja s’hi troba el gran Parc Central, un pulmó verd que s’obre a la ciutadania i que sense cap dubte escurça les distàncies d’una manera amable entre el barri de Vilartagues i el centre de la ciutat. L’obertura de nous parcs i jardins com els del Monestir, coneguts com els de Can Blasco, i d’espais pel lleure i trobada de tots i totes com el Guíxols Arena, sumats als que us hem explicat anteriorment, són una mostra d’aquesta gestió urbanística al servei de les persones i de la cohesió social que defensem.

2.774 gràcies! Seguim construint republicanisme des de Guíxols

Des de la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Feliu de Guíxols volem donar les gràcies a les ganxones i ganxons que una vegada més ens han donat la seva confiança, fent que ERC tingui més força que mai al Congrés i al Senat, i fer sentir així, més alt i clar la veu de la llibertat, de la dignitat i de la República. També fem un immens agraïment als presos i preses, i exiliats i exiliades; gràcies també perquè la vostra dignitat i fermesa són una guia que ens permet continuar treballant incansablement per assolir una societat més pròspera, lliure i socialment justa. A nivell local, Esquerra Republicana s’ha convertit en l’opció política més votada, amb 2.774 vots, essent la primera vegada que una força republicana i independentista guanya les eleccions a les Corts Espanyoles. A ERC Guíxols també estem especialment satisfets amb dues dades que s’extreuen de l’anàlisi dels resultats d’ahir: l’elevat percentatge de participació a la ciutat, arribant a un 73,5%; i el gran increment del vot independentista republicà arribant als 4.838 vots (ERC+JxCat+Front), superant de molt els 2.852 vots (ERC+CDC) de l’any 2016. Sílvia Romero, alcaldable per Esquerra Republicana a Sant Feliu de Guíxols el 26M, valora que “aquests resultats demostren que la República es construeix des de tots i cadascun dels municipis i,  el camí  a seguir és sumar el màxim de sensibilitats a un projecte sòlid i engrescador”, destacant que “un govern municipal en clau republicana és més necessari que mai, el 26 de maig tornem a votar República”.

Transició Nacional: Sempre al costat del país, sempre al costat de la República

Ara fa 4 anys quan vàrem entrar a governar la nostra ciutat, el projecte republicà no estava a cap carpeta política ni a cap partida pressupostària del nostre ajuntament. Va ser amb Esquerra que es va iniciar la Regidoria de la Transició Nacional, per tal d’empènyer el procés de la independència del nostre país des de la pròpia institució local. Així es va pagar les quotes per adherir l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) de la que hem estat part activa: hem assistit a les reunions convocades, hem presentat i aprovat les seves mocions, hem sumat i adherit esforços amb la resta d’institucions i, també, hem fet les convocatòries de suport a tot el que ha anat succeint. Des de la seva creació, els regidors d’Esquerra formen part de l’Assemblea de Càrrecs Electes de Catalunya (AECAT). A més, vam apostar per recuperar la memòria històrica local, des de la retirada dels símbols franquistes encara existents a Sant Feliu, com querellar-nos contra l’Estat espanyol per l’afusellament dels qui foren alcaldes ganxons Francesc Campà i Bernabé Llorens, així com també, fent homenatge al Dia de la República, i recuperant la senyera Patxot de l’exili o la figura de Caimó, també exiliat, en actes institucionals amb els Presidents del Parlament. És evident, que la culminació de la Regidoria de Transició Nacional ha estat facilitar que a la nostra ciutat tingués lloc, com a la resta del país, la celebració amb èxit del referèndum de l’1-O. El nostre compromís segueix inalterable, perquè entenem la República Catalana com la millor eina al servei de la ciutadania.

Educare/Educere: Som el que Fem

Per ERC l’educació constitueix un dels principals eixos de l’acció política, amb un destacat valor estratègic dins del projecte global de construcció nacional. L’escola és un dels àmbits en el qual es reflecteixen de manera més evident les situacions de desigualtat social i Sant Feliu de Guíxols és una ciutat amb vocació educadora.   Per això estàvem convençuts que l’àrea d’educació havia de ser una de les àrees estratègiques pel desenvolupament futur de la ciutat i teníem clar que dins les competències del govern, aquesta havia d’estar en mans dels regidors d’ERC.   La nostra feina al capdavant de l’àrea d’educació ha seguit tres eixos bàsics aquesta legislatura: En primer lloc la consolidació;  enfortint accions anteriors, millorant l’Oficina Municipal d’Escolarització, cabdal per saber la nostra realitat (teníem un conveni exhaurit amb el Departament d’Ensenyament). Per altra banda hem augmentat l’aportació econòmica a les obres de millora de les nostres escoles. Més diners per a millors instal·lacions escolars.  Reivindicacions històriques com l’ascensor del Baldiri Reixach o la teulada de l’edifici nou del Gaziel aquest estiu seran una realitat. Pel que fa a la innovació i la qualitat educativa, hem impulsat i cofinançat el programa TEI (tutoria entre iguals) involucrant tots els centres educatius de la ciutat, eina de convivència de present i futur, bàsica per  prevenir el maltractament i l’assetjament. Hem entrat en l’espai lectiu en totes les escoles públiques, i amb la col·laboració de l’Escola de Música, aportant recursos i docents, hem desenvolupat ensenyament artístic a les escoles (dansa, orquestra de corda i orfeó i cobla). I com no, hem impulsat el Pla Educatiu d’Entorn un projecte d’excel·lència del teixit educatiu al servei dels i les nostres estudiants i que volem projectar cap al futur a noves apostes de cohesió entre tots els agents. Tenim una màxima: La ciutat educa, tots i totes hi estem implicats.

Guíxols, ciutat d’esdeveniments

Els esdeveniments de ciutat mostren el tarannà de la ciutat perquè signifiquen moments especials, com quan els Carters Reials arriben a casa nostra per mar o la cavalcada dels Reis que la mainada espera amb delit. També, després d’anys de reivindicació de les colles hem consolidat la rua del divendres de Carnaval baixant per la carretera de Girona. S’han creat dos concursos de cartells per les festes de la ciutat, Carnaval i Festa Major, on la participació cada any és major. Sense oblidar l’ordenació de l’espai de concerts de Festa Major, unificant les actuacions per tots els gustos en un espai on es premia l’activitat de les associacions més participatives. I ho fem escoltant a les persones i als col·lectius que tant esforç dediquen any rere any, i amb qui ens sentim estretament units per a enfortir aquestes tradicions de les que tota la ciutat en gaudeix.

Seguretat al servei de la ciutat

Esquerra Republicana, sempre compromesa socialment, durant aquest mandat ha assumit el repte de modernitzar la nostra policia local. Trànsit, grans esdeveniments culturals i esportius, ordre públic, proximitat, pedagogia, civisme i protecció civil són àmbits públics de policia molt importants a on s’ha treballat de valent. Tot i que el resultat, provisionalment i contra pronòstic, és àmpliament satisfactori, no ens podem aturar, encara queda molt per assolir l’objectiu d’atendre la seguretat ciutadana de la ciutat de forma adequada i completa. Això no obstant, estem convençuts que finalment l’experiència professional demostrada pels nostres agents ( ells i elles ) i el compromís institucional del nostre consistori, ens permetran en els propers anys aconseguir aquest objectiu amb  solvència.  En qualsevol cas, en podeu estar ben segurs, Esquerra hi serem, amb determinació,  per ajudar-hi. #SOMelqueFEM #SentimGuíxols