Sant Feliu de Guíxols

Valoració del Ple Municipal del 26/09/19

Les dos regidores republicanes, Sílvia Romero i Maria Conchillo, i el regidor republicà Jordi Cambronero.
Dijous 26 de setembre es va celebrar el Ple Ordinari del mes de Setembre del que el Grup Municipal en fa les següents valoracions.

- Ens felicitem per l’aprovació de la moció presentada pel nostre GM “En suport a les persones detingudes en l’”Operació Judes” el passat dia 23 a diverses poblacions catalanes. La Corporació va votar a favor de la moció amb els únics vots en contra dels regidors del PSC, que van acusar l’independentisme de viure a una realitat paral·lela, votant negativament i mostrant un govern dividit. Esperem que en els propers embats que la “causa generalis” contra l’independentisme ens portarà el Govern de la ciutat sàpiga estar a l’alçada.

- La manca de Pressupost es va tornar a fer palès al Ple amb la incorporació de suplements de crèdit a diverses partides que està permetent al Govern cobrir diverses despeses que pressupostàriament no tenen recollides. Aquest fet serà una constant fins a esgotar un Pressupost que no s’ha sigut capaç d’aprovar tot i tenir un Govern que gaudeix d’una àmplia majoria.

- El GM d’Esquerra vam votar a favor també dels dos projectes presentats de cobriment de la Riera de Sant Amanç i el Monestir, aprovació ja definitiva, i la de Sant Pol, aquesta, de manera provisional. Creiem fermament que és necessari per pal·liar els problemes d’inundabilitat que pateix la ciutat, i vetllarem per a que es segueixi amb aquesta tasca en d’altres indrets com el tram final de la Riera de Tueda, tal i com indicàvem al nostre programa electoral. Ho va fer també de la proposta presentada per a la suspensió temporal de llicències per a la construcció d’aparcaments a la zona centre de la ciutat, entenent que si volem una ciutat més sostenible, hem de limitar la circulació de vehicles per aquesta àrea de la ciutat.

- La continuïtat del servei de neteja viària, recollida de residus, neteja de platges, d’aigües marines i gestió de la deixalleria municipal per un període que finalitza el setembre de 2020 amb l’empresa CESPA va ser portada al Ple i el nostre grup hi va votar a favor per responsabilitat, ja que el servei ha de seguir-se donant mentre l’equip de govern no sigui capaç de treure el nou contracte. Recordem les promeses electorals de l’Alcalde i estarem pendents que la ciutat tingui per fi un nou contracte que doni solució als problemes que tenim en aquesta matèria.

- Com no podia ser d’altra manera Esquerra vam estar al costat de la ciutadania i vam sumar-nos a les propostes per l’Emergència Climàtica, fent que l’Ajuntament de la ciutat tingui a la seva agenda treballar per pal·liar els efectes d’aquesta emergència pensant sobretot amb les generacions futures. També ho vam fer per la Defensa dels drets de la ciutadania en situació de pobresa energètica, davant l’amenaça d’Endesa a l’Ajuntament de la ciutat.

- Finalment en el torn de preguntes vam traslladar peticions que ens han fet els ciutadans com la necessitat d’arreglar els espais d’esbarjo de gossos del Parc de les Eres i de l’Av. Europa, Vam instar al Govern a condicionar i millorar la seguretat el carrer Dr. Fleming que ha vist augmentat el trànsit després de les modificacions circulatòries del carrer Londres, i es va traslladar la queixa al Govern per la manca de Policia a la sortida i entrada de les escoles, especialment al Baldiri i Gaziel.

- A raó de la publicació d’un plànol de la ciutat amb els pàrquings disponibles, vam instar també a l’equip de govern a instal·lar a la ciutat panells informatius on s’orienti als conductors als pàrquings i on s’indiqui la capacitat i la distància al centre i punts d’interès, així com també a condicionar tots aquests pàrquings per exemple amb llum, paviment, etc... per millorar-ne la seguretat. Si es fa publicitat d’aquests espais, ho hem de fer quan estiguin en les condicions adequades.

GRUP MUNICIPAL ERC