Sant Feliu de Guíxols

Transició Nacional: Sempre al costat del país, sempre al costat de la República

Ara fa 4 anys quan vàrem entrar a governar la nostra ciutat, el projecte republicà no estava a cap carpeta política ni a cap partida pressupostària del nostre ajuntament.
Va ser amb Esquerra que es va iniciar la Regidoria de la Transició Nacional, per tal d’empènyer el procés de la independència del nostre país des de la pròpia institució local. Així es va pagar les quotes per adherir l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) de la que hem estat part activa: hem assistit a les reunions convocades, hem presentat i aprovat les seves mocions, hem sumat i adherit esforços amb la resta d’institucions i, també, hem fet les convocatòries de suport a tot el que ha anat succeint. Des de la seva creació, els regidors d’Esquerra formen part de l’Assemblea de Càrrecs Electes de Catalunya (AECAT).
A més, vam apostar per recuperar la memòria històrica local, des de la retirada dels símbols franquistes encara existents a Sant Feliu, com querellar-nos contra l’Estat espanyol per l’afusellament dels qui foren alcaldes ganxons Francesc Campà i Bernabé Llorens, així com també, fent homenatge al Dia de la República, i recuperant la senyera Patxot de l’exili o la figura de Caimó, també exiliat, en actes institucionals amb els Presidents del Parlament.
És evident, que la culminació de la Regidoria de Transició Nacional ha estat facilitar que a la nostra ciutat tingués lloc, com a la resta del país, la celebració amb èxit del referèndum de l’1-O.
El nostre compromís segueix inalterable, perquè entenem la República Catalana com la millor eina al servei de la ciutadania.