Sant Feliu de Guíxols

Gestió urbanística al servei de les persones: una ciutat cohesionada

• Ana Garcia
Ara ja fa 4 anys, quan ens vàreu atorgar la vostra confiança, dèiem que la nostra proposta de desenvolupament urbanístic per la ciutat es basa en un model de municipi compacte, vertebrat en la convivència d’usos, amb uns centre urbà fort i cohesionat i ben relacionat amb els barris. Per això des del Govern de la ciutat hem vetllat per promoure els projectes urbanístics  al servei de les persones i de la cohesió social, generant espais de trobada, relació i integració a una identitat comuna.

Us proposàvem desenvolupar el front marítim de la nostra ciutat, és a dir, el Passeig de Mar i el Camí de Ronda de Ponent (des de la platja de Sant Feliu, passant per Can Rius i direcció Tossa) com un atractiu ciutadà i turístic, i hem pogut finalitzar amb èxit la primera fase posant al vostre servei el nou passeig de Rius i Calvet.
Però també, amb aquest objectiu de treballar per un model de ciutat cohesionada, amb connexions amables entre els barris, per tenir una ciutat més compacte, amb menys diferències, hem desenvolupat el sector de l’Asil Surís, on avui ja s’hi troba el gran Parc Central, un pulmó verd que s’obre a la ciutadania i que sense cap dubte escurça les distàncies d’una manera amable entre el barri de Vilartagues i el centre de la ciutat.
L’obertura de nous parcs i jardins com els del Monestir, coneguts com els de Can Blasco, i d’espais pel lleure i trobada de tots i totes com el Guíxols Arena, sumats als que us hem explicat anteriorment, són una mostra d’aquesta gestió urbanística al servei de les persones i de la cohesió social que defensem.