Sant Feliu de Guíxols

ERC Guíxols liderarà l’oposició

Sílvia Romero, cap de la oposició
Sílvia Romero serà la cap de l’oposició a Sant Feliu de Guíxols  després de l’anunci del pacte de govern entre TSF i el PSC.

L’aritmètica permetia a TSF de Carles Motas governar amb els seus 10 regidors i assolir pactes puntuals amb la resta de partits, permetent així un govern més obert i oportunitats d’amplis consensos, o bé pactar amb qualsevol de les forces presents al consistori i s’ha decantat pel PSC com a soci de govern.

Així doncs, ERC com a 2a força de la ciutat es converteix en el principal partit de l’oposició.

“Com sempre, les republicanes i republicans farem una oposició constructiva: donant suport a tot allò que sigui beneficiós per a la ciutat, atentes i atents a l’acció de govern i els seus compromisos, aportant projectes per a la ciutat i traslladant propostes que ens arribin del teixit associatiu i tota la ciutadania.” Així ens presenta el nou paper que tindrà ERC Guíxols al consistori local la cap de l’oposició Sílvia Romero.
Un fet que preocupa a la formació republicana és que cap partit sobiranista formi part del govern. ERC manté els mateixos regidors però JxCat en perd 3 i la CUP perd l’únic que tenia. “L’espai independentista s’ha reduït i això és una mala notícia, ens fa menys influents i és per això que ara cap partit republicà serà els propers 4 anys al govern. Hem de reflexionar conjuntament des de la diversitat però cap a la unitat d’acció” comenta Festi Carles Benguerel, president de la secció local d’ERC.

Per ERC Guíxols, el mateix fenomen es reprodueix en l’eix social “L’anterior govern estava format per la meitat de regidors progressistes, ara l’esquerra només representarà gairebé una cinquena part del govern i retrocedeix en el seu conjunt al ple de l’ajuntament. Hem de treballar més al carrer.”