Sant Feliu de Guíxols

Educar en l'entorn

Albert Polo
Sant Feliu de Guíxols

Una educació pels escolars de la ciutat i quin propòsit poden tenir els centres que els acullen vers l'Ajuntament. Dues educacions amb necessitats diferents: l'educció infantil i l'educació primària. Diferenciades per l'obligatorietat de matrícula en un primer moment, de la qual pensem des d'Esquerra els grans beneficis que suposen per l'infant una escolarització en els primers anys de vida, ja sigui només pel grau de socialització de l'infant. Entenent que els primers anys de vida són cabdals per al desenvolupament de les persones, deixem dit el grau d'implicació que ha de tenir l'Ajuntament de la ciutat en les escoles bressol, mentre l'obligatorietat no sigui de dret.

L'escola primària encamina cap al coneixement dels elements de la quotidianitat i coneixements bàsics de les matèries. Educar en l'entorn ha de significar que els alumnes coneguin els racons, la història, el paisatge, els recursos naturals. El coneixement de què ens és propi és la millor manera per a conèixer d'on venim i pensar cap on volem anar, la cultura municipal forma part de la comuna de Catalunya. Personatges de gran recorregut en les seves respectives matèries han nascut o han fet de Sant Feliu la seva llar. La història de la vila de Guíxols és plena d'episodis i vivències, que ens podem sentir més representats o menys, dignes de no oblidar. Transmetre d'on venim i recuperar la memòria històrica a les aules. Educar en l'entorn també persegueix l'orografia del terme municipal, els límits i racons. L'arqueologia que ha desenterrat els primers habitants de la ciutat, les rutes, cales, el bateig de la Costa Brava.

Un projecte amb cinc sentits que no comprèn edat, pensat pels escolars i orientat a tothom, sigui de casa o foraster.