Horta-Guinardó

Totes les notícies

Memòria del Casal Irla 2018

Estimades i estimats, Us presentem la memòria del 2018, un any ple de feina, formacions, conferències i molt debat polític sobre la situació excepcional que el nostre país que està vivint. Treballem pensant en els presos i les preses polítiques i exiliats i exiliades que no poden ser amb nosaltres ni amb les seves famílies, fent camí cap a la república catalana.  Gràcies a tothom que ha fet possible aquest recull de tota la feina que fem i que no hauria de caure mai en l'òblit.

Ricard Farin

La prioritat: garantir el dret a la mobilitat i l’accessibilitat

Els problemes amb la nova xarxa de bus segueixen als nostres barris i de moment el govern municipal no impulsarà cap canvi. La nova xarxa ortogonal és positiva per la mobilitat de la ciutat, guanyant en velocitat i eficiència. Tanmateix, la implementació de l’última fase d’aquesta nova xarxa ha mostrat clares deficiències que calen resoldre amb la màxima prioritat. No pot ser que hi hagi veïns i veïnes que no tinguin servei de transport públic, i menys en els nostres barris, els quals tenen un elevat desnivell. Des d’una perspectiva republicana entenem els drets a la mobilitat i accessibilitat prioritaris, ja que sense el dret a la mobilitat garantit no podem garantir l’accés de tota la ciutadania a la resta de drets. Per aquest motiu, a l’anterior plenari de Districte, el Grup Municipal d’Esquerra Republicana vam presentar una proposició instant el govern que impulsés, i defensés davant de TMB, diversos canvis en les línies per millorar el servei al veïnat. Com per exemple que la línia V25 cobreixi el CAP Pare Claret, el creuament de les V19 i V23 o que la línia 39 comenci al carrer de Pedrell, entre d’altres mesures. Aquesta proposta el govern no la va votar a favor amb l’excusa que posteriorment s’avaluarà el funcionament de la xarxa, però mentre això no passa hi ha veïnat al qual no se li està garantint el dret a la mobilitat i a l’accessibilitat i això Barcelona no s’ho pot permetre. Artícle de Ricard Farín, conseller de Districte d'Horta Guinardó al Diari Línia Horta

Els pressupostos que Barcelona mereix

Quan algú pensa en els presupostos de la Generalitat no es para a pensar en els beneficis que aquests comporten per a la ciutat de Barcelona.Tanmateix, el govern municipal, si fos honest i rigorós, estaria obligat a fer-ho. Malauradament, el partit de l'alcaldessa Colau s'ha aixecat de la taula de negociació d'uns pressupostos de la Generalitat que aporten gairebé 200 milions d'euros a Barcelona i que comporten millores en salut, educació, serveis socials i transport públic, entre d'altres. Barcelona no pot prescindir d'aquestes inversions. No es pot permetre un govern municipal que no defensi els interessos dels barcelenins arreu.  Artícle de Ricard Farín, conseller de Districte d'Horta Guinardó al Diari Línia Horta

Actes per la 50a Renovació de la Flama de la Llengua Catalana

La pàtria està passant un dels pitjors moments de la història. El nostre Govern legítim segrestat, a punt de ser sotmès a un judici per la reacció de l'estat espanyol personificada en la judicatura que te alts continguts de tics franquistes...però nosaltres fidels als idearis d'ERC i enardits per les paraules del nostre president Oriol Junqueras en la conferència del 29 de febrer: ..". Ni plors ni laments. No vull veure mai més la derrota en els vostres ulls!!!" ...així doncs, fem mans i mànigues per sobreposar-nos a les envestides de l'estat espanyol, per seguir treballant i lluitant, en aquest cas per la llengua catalana, pilar fonamental de la nostra identitat nacional. Enguany farà 50 anys, des d'aquell llunyà 1968, on l'excursionisme català, aixopluc de la llengua durant les dictadures, en commemoració del centenari del naixement del mestre Pompeu Fabra, va instaurar l'acte reivindicatiu de la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana. S'aplegaren a Prada al volant de la tomba de Pompeu Fabra, representants de totes les entitats excursionistes i de l'àmbit cultura i esportiu tant del Principat com de la Catalunya del Nord, s'encengué una flama, que fou duta en relleus pels diferents clubs excursionistes fins al monestir de Montserrat. Rebuda per l'Abat Cassià, un cop beneïda en l'ofertori de la Missa Conventual, es traspassà a la llàntia que es va forjar ad hoc. Allí restarà a redós de la comunitat montserratina. El 1970, s'acordà fer la Renovació cada any, organitzada per diferents clubs excursionistes. Per tot això, us informem del programa dels actes que hem organitzat amb la col·laboració d'altres entitats: Una conferència-tertúlia el dijous14 de febrer sobre la llengua catalana.  Diumenge 17 de febrer, organitzem una excursió a Prada de Conflent. Una excursió al monestir de Montserrat, el diumenge 24 de febrer, per assistir al matí als actes de cloenda de la Renovació de la Flama.  Després de 50 anys sense interrupció, vista la situació actual del País, i particularment la de la llengua, aquest acte és més necessari que mai.

Autocar Pere Verdaguer a Perpinyà

Engresqueu-vos! Veniu a conèixer nous indrets del País! A denunciar l'esquarterament de la Nació.. Veniu als límits històrics dels Països Catalans! A la manifestació a Perpinyà de cloenda de Correllengua 2018 Esborrem el Tractat dels Pirineus! Per tot això, hem organitzat l'autocar "Pere Verdaguer" us enviem el programa amb tots els detalls. Us hi esperem! Preu del viatge i el dinar 35€ Reserves a claudevolta@hotmail.com. Cal especificar el nom i cognom de cada persona que s’hi apunti, així com un telèfon de contacte.   *Adjunt teniu el programa Secretaria de Cultura Casal president Josep Irla ERC Horta-Guinardó C/ Art 87, 08041 Barcelona

Convoquem plenari extraordinari demanant al govern municipal que doni explicacions

El passat dimecres 12 de setembre, va tenir lloc un plenari extraordinari a la seu del districte d'Horta - Guinardó, en el que vam preguntar al govern sobre les informacions que surten de les retallades que farà l'Ajuntament arreu dels barris. Però primer de tot, com cada plenari, vam recordar que tenim presos i preses polítiques i exiliats i exiliades i que el PP, PSOE, C'S són els responsables de la repressió que estem patint diàriament. També vam expressar que si a ells els molesten els llaços grocs, a nosaltres ens molesta tenir els nostres representants legítims a la presó en el que hauria de ser, una democràcia del S. XXI. Vam preguntar sobre quines afectacions hi haurà a les inversions previstes als nostres barris, perquè creiem que els veïns i veïnes tenen el dret de saber la veritat i el govern té el deure de donar resposta. Vam demanar explicacions, ja que sabem que l'ajuntament no recaptarà el previst, sobretot a causa de l'impost de plusvàlues, i hi haurà un forat de més de 100 milions d'euros. Davant d'això, el govern municipal només té tres opcions: endeutar-se, entrar en dèficit o retallar. Vam preguntar què farien i malauradament el govern segueix amagant-se i no va contestar aquestes preguntes. Tanmateix, no és el primer cop que ens neguen a nosaltres, i al conjunt de la ciutadania, aquesta informació. Recordem que en els passats mesos de Juny i Juliol nosaltres, vam ser el primer grup municipal en demanar al govern, un llistat amb les inversions afectades per aquesta caiguda d'ingressos i la resposta va ser donar-nos informacions contradictòries però cap concreció. Es neguen a què la ciutadania pugui saber la veritat. Justament per aquest motiu, hem impulsat aquests plenaris extraordinaris arreu dels districtes de la ciutat. Per últim, els vam reclamar que expliquessin si són veritat les informacions aparegudes que diuen que no es farà l'Escola Bressol de la Teixonera en aquest mandat. També vam preguntar si es portarà a terme la remodelació del Mercat de la Vall d'Hebron-Teixonera, i si també retallaran la part del pla de barris que afecta el barri de Sant Genís dels Agudells.

Autocar President JOSEP IRLA I BOSCH

El diumenge 16 de setembre, hem organitzat una excursió en autocar per anar a Sant Feliu de Guíxols, en motiu del 60 anys del traspàs de Josep Irla i del 40è aniversari de la fundació del casal JOSEP IRLA d’ERC Horta-Guinardó.  Autocar President JOSEP IRLA I BOSCH Programa provisional     8.00 h             Eixim de Teodor Llorente/Passeig Maragall.     8.30 h             Esmorzar. Àrea de servei del Montseny. 10.00 h            Arribada a Sant Feliu de Guíxols. Trobada amb Martí Vinyals president, regidors i d’altres companys de la secció local. Ens acompanyarà la diputada o senadora. 10.30 h            Acte polític al cementiri, homenatge al president Josep Irla. Ofrena floral a la tomba del president. Parlaments. Cant dels Segadors, himne nacional. 11.00 h            Ruta guiada per la ciutat, edificis emblemàtics, amb col·laboració amb el Museu d’Història .   14.00 h            Dinar de Germanor a la Casa Irla. Llevant de taula   17,00 h            Pugem a sant Elm, Espectacular vista de la costa fins a Tossa.   18.30 h            Girem cua, tornem cap a Barcelona.   20.00 h            Arribada a Barcelona. Plaça Maragall   Preu del viatge i el dinar 35€ Reserves a claudevolta@hotmail.com. Cal especificar el nom i cognom de cada persona que s’hi apunti, així com un telèfon de contacte.   Ho organitza:                                              Hi col·laboren: -Secretaria de Cultura                                -Federació de Barcelona d’ERC  Casal president Josep Irla                     - Secció local de Sant Feliu d’ERC  ERC Horta-Guinardó                                -Llibreria Clau de Volta    Us hi esperem!  *Adjunt teniu tot el programa provisional de l'autocar.  Secretaria de Cultura Casal president Josep Irla ERC Horta-Guinardó C/ Art 87, 08041 Barcelona

“La justícia i la batllia després de la dictadura del 155”

El divendres 13 de juliol de 2018, a les 18:30h a la Biblioteca del Carmel, (Murtra 135 Metro L5 Carmel (Llobregós), bus 87, 19, V17) tindrà lloc una confèrencia-col·loqui per debatre sobre la justícia i l'alcaldía després de l'aplicació del 155. Hi intervindran l'Esther Capella (Consellera de Justícia del Govern de la Generalitat de Catalunya), Jordi Coronas (Regidor i portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona) i amb la presentació d'en Ricard Farín (Secretari de relacions municipals del casal Irla).  I en acabat la confèrencia, celebrarem el Sopar d’estiu del casal a les 21:30h al Restaurant la Bota del Racó (Avinguda Mare de deu de Montserrat 232). Preu 20€. Reserves a claudevolta@hotmail.com. Us esperem a totes i a tots!!

127è aniversari de la fundació de l'Ametlla de Mar

Autocar Joaquim Gallard "Toral" a l'Ametlla de Mar Definim Catalunya com un país de mar i muntanya, els oficis al voltant del mar, ens són desconeguts, limitant-se sovint al conèixer quatre peixos amb prou feines i el car que n'és el seu consum; i això encara limitat a les poques persones que avui encara ronden per les places o mercats...per no parlar dels que només coneixen les "varetes de lluç"...  Per acabar-ho d'adobar, ens vam assabentar darrerament de la burrada de les llicències concedides per l'administració espanyola per l'explotació del corall vermell, en llocs que són reserva natural, en aplicació del 155 o conegut també com "derecho de conquista"... El diumenge 3 de juny, hem organitzat una excursió en autocar per anar a L'Ametlla de Mar, on visitarem la Confraria de Pescadors i el Port, Després dinarem i visitarem el Castell de Sant Jordi d'Alfama. Apunteu-vos i veniu a gaudir del día amb nosaltres!  Preu del viatge i el dinar 35€. Reserves a claudevolta@hotmail.com; telèfon de contacte: 638940427. Cobrament a peu d’autocar.  *Adjunt teniu tot el programa dels actes que hem organitzat al voltant de la Catalunya Marinera. Secretaria de Cultura Casal president Josep Irla ERC Horta-Guinardó C/ Art 87, 08041 Barcelona