Igualada

Totes les notícies

ERC proposa rebaixes en el lloguer pels comerciants i mesures per fomentar la creació de nous comerços a Igualada

Esquerra Republicana ha presentat avui una bateria de propostes per tal d’ajudar als comerços de la ciutat que estan en una situació “molt complicada” i alhora volen incentivar la creació de nous comerços “ja que o l’Ajuntament hi fa alguna cosa immediatament o el futur dels comerciants serà encara més difícil”.   Els republicans destaquen la “immensa rellevància” del comerç local de la ciutat i asseguren que “l’ajuntament ha d’ajudar-los de manera seriosa i compromesa si no volem que acabin desapareixent a mig termini”. És per evitar això que ERC ha presentat una bateria de propostes per tal de “generar oportunitats de futur pels comerços” que a dia d’avui “estan veient com la situació de desocupació i falta de poder adquisitiu a la nostra ciutat està castigant la vida comercial d’Igualada i cada cop hi ha més locals buits a la ciutat”.   Primer de tot ERC proposa “modernitzar” el comerç de la ciutat i ho volen fer a través de “modernitzar l’espai de venda físic ja que aquells comerços que han pogut renovar-lo han pogut constatar un augment de vendes important” i consideren “indispensable” que l’ajuntament col·labori a través d’ajudes econòmiques en l’evolució dels espais comercials. També apunten que s’han de modernitzar les tècniques de venda i formar als comerciants per tal d’adaptar-se a les noves necessitats dels consumidors. Alhora aposten per una “millora tecnològica” dels establiments com la botiga on-line, el control d’estocs, el pagament, la fidelització, la gestió integrada de l’establiment, etc” i asseguren que “l’ajuntament no pot permetre que els comerços es quedin estancats mentre la societat i la tecnologia evolucionen constantment” i avisen que “si no treballem decididament per evolucionar i modernitzar el comerç de la ciutat, quedarem enrere en comparació en d’altres poblacions similars a la nostra”, un fet que pels republicans “no ens podem permetre de cap manera.

ERC Anoia celebra el tradicional Sopar de la República i entrega del guardó Estel Blanc amb la presència de Roger Torrent

El proper divendres 13 d’abril els republicans es reuniran amb el president del Parlament de Catalunya   El proper divendres 13 d’abril, un dia abans de la proclamació de la República Catalana, el 14 d’abril del 1931, la Federació Comarcal d’ERC Anoia, commemorarà, un any més, aquesta efemèride en un sopar al Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte estarà presidit pel president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, acompanyat per la diputada anoienca i membre de la mesa, Alba Vergés, a més de la resta de l’executiva comarcal, militants, amics i simpatitzants republicans.   Durant el sopar, tindrà lloc la 14a edició del Premi Estel Blanc, guardó que vol reconèixer l’esforç fet, per part d’una persona física o entitat, en la defensa de la llengua, la cultura, les tradicions i el patrimoni en totes les seves vessants dels Països Catalans i en especial de la comarca de l’Anoia.   Per a poder assistir al sopar, cal fer la reserva pertinent enviant un correu a l’adreça electrònica anoia@esquerra.cat.

Forcadell i Vergés conversen amb les dones de l’Anoia

L’acte serà aquest divendres, en motiu del 8 de març, Dia Internacional de les dones   Aquest dijous, 8 de març, es commemora el Dia Internacional de les dones, data en la qual s’ha fixat una vaga històrica del món feminista, per fer visibles els treballs femenins, les demandes de les dones i els seus cossos. És una vaga que va més enllà del que tradicionalment s’identifica com a vaga laboral, perquè la participació de les dones és nuclear en totes les esferes de la vida.   En aquest sentit, ERC Anoia ja ha expressat el seu total suport a la vaga convocada i alhora, organitza un acte per a reivindicar el paper de la dona en l’entorn laboral. Així, l’endemà, 9 de març, a les 19h al Víver del Rec, d’Igualada, la presidenta del Parlament Carme Forcadell i la diputada anoienca Alba Vergés, conversaran amb altres dones de la comarca, amb pes en diferents sectors de la societat, sobre el paper femení en el món laboral.   La xerrada serà oberta a tothom i des d’ERC Anoia es convida a participar-hi i poder també expressar el seu punt de vista en un dels debats més presents en la nostra societat.

ERC Igualada mostra el seu suport a la vaga feminista del 8 de març

Per a commemorar la data, els republicans comptaran amb Forcadell i Vergés en un acte el proper 9 de març   El proper 8 de març el moviment feminista d’arreu del món convoca una vaga feminista per fer visibles els nostres treballs, les nostres demandes i els nostres cossos. És una vaga que va més enllà del que tradicionalment s’identifica com a vaga laboral perquè la participació de les dones és nuclear en totes les esferes de la vida. Per tant aquesta vaga ha d’assolir també altres treballs i espais: el de les cures, el de les tasques domèstiques, el consum, la vida estudiantil i associativa. Amb aquest gest, es vol posar de manifest les desigualtats i precarietats en el treball assalariat, les cures, el consum, l’exercici dels drets, la formació i la participació ciutadana, per les diferències que travessem alguna de nosaltres segons la procedència, la classe, l’edat, l’orientació sexual, la identitat de gènere i habilitats.   En aquest sentit, les dones i homes de la Federació Comarcal d’Esquerra Anoia i la Secció Local d'ERC Igualada denunciem la opressió que viuen les dones arreu del món, i les desigualtats que patim les dones a la nostra societat, i ens sumem a la vaga feminista. Perquè com a republicanes i republicans que som, no podem acceptar, ara i avui, ni una sola víctima més de violència masclista, les desigualtats retributives per a igual treball de més d’un 25%, els sostres de vidre en la vida pública i empresarial, les pensions d’una mitjana d’un 30%, la desigualtat en la distribució de la criança i les cures, els models heteropatriarcals i el masclisme que encara impregna bona part de la nostra societat.   Forcadell, Vergés i moltes altres En aquest sentit, ERC Igualada i ERC Anoia se suma plenament a les aturades convocades pel 8 de març, Dia Internacional de la Dona, i convoca per a l’endemà, 9 de març, els actes commemoratius d’aquest dia. Així, el divendres tindrà lloc una xerrada amb la fins ara presidenta del Parlament de Catalunya Carme Forcadell, la diputada anoienca Alba Vergés i d’altres dones representatives en la vida social i laboral del territori.

ERC aconsegueix beques transport pels estudiants universitaris d’Igualada d’entre 500€ i 800€

Els republicans fa anys que reclamaven ajudes pels universitaris de la ciutat malgrat les reiterades negatives de l’alcalde Marc Castells. En el darrer ple, però, la proposta d’Esquerra va aconseguir tirar endavant. Els republicans ho consideren “un pas endavant” però demanen progressivitat i ampliar-ho als estudiants d’FP.   Des d’Esquerra Republicana celebren “haver aconseguit” fer realitat la seva proposta de beques transport pels estudiants universitaris d’Igualada. Els republicans ho portaven en el seu programa electoral i feia 3 anys que ho reclamaven i proposaven al govern de la ciutat, malgrat que l’alcalde Marc Castells s’hi negués per “suposades incompatibilitats i dificultats jurídiques”. Des d’ERC assenyalen que “Marc Castells només buscava excuses per no donar beques als joves i es va inventar una suposada incompatibilitat jurídica que no s’aguantava per en lloc, mentint a tots els ciutadans de manera plenament conscient” i asseguren que “des d’ERC vam demostrar de manera evident que era totalment legal i possible donar aquestes beques i hem forçat i pressionat al govern fins que finalment ho ha fet. S’ha demostrat que han estat mentint constantment amb aquet tema i no han tingut cap més remei que admetre la realitat”. Alhora els republicans recorden que “Marc Castells fa el mateix amb tot: primer nega el problema i ens tracta d’exagerats o alarmistes, com va fer durant molts anys amb la Hispano, i després ha de rectificar perquè allò que demanem realment és una necessitat per la ciutat, com el cas de les beques”. Finalment els republicans asseguren que “si Castells en lloc de no acceptar cap proposta de l’oposició es volgués assentar amb nosaltres per valorar les propostes que fem, la ciutat hi guanyaria”.   Les ajudes aprovades són d’entre 500€ i 800€, depenent dels crèdits cursats per part de l’estudiant, i l’ajuda anirà destinada a sufragar els costos de transport derivats dels estudis universitaris pel curs vinent.

ERC assegura que Marc Castells és “l’alcalde dels hiperasiàtics i dels supermercats”

Els republicans consideren que el nou supermercat comportarà canvis urbanístics al seu voltant que incrementarà el trànsit entre el carrer Lleida i l’Avinguda Barcelona. Des d’ERC també pregunten “on són” les empreses que va prometre l’alcalde i  reclamen rehabilitar el mercat de la Masuca i ajudar al petit comerç de la ciutat.   Pels republicans l’arribada del nou supermercat Bonpreu es deu al “conformisme” del govern municipal que és “incapaç” d’atreure empreses i generar ocupació de qualitat malgrat les reiterades promeses electorals de Castells. Des d’ERC apunten que “l’alcalde que es definia com industrialista no ha avançat gens en aquest sentit” i passarà a la història com “l’alcalde dels “hiperasiàtics i dels supermercats”. Alhora des d’Esquerra reclamen “una aposta ferma i decidida pel comerç de la ciutat” i demanen que amb els diners que obté l’ajuntament per la requalificació dels 18.000m2 del terreny de la Vives Vidal “s’inverteixin en rehabilitar el Mercat de la Masuca i en la promoció i ajuda del petit comerç”.   Alhora des de les files republicanes posen “en dubte” els aspectes tècnics del nou supermercat que acollirà l’antiga fàbrica Vives Vidal, al carrer Lleida. Aquests canvis comportaran una sèrie de modificacions urbanístiques creant una nova rotonda, el canvi d’un lateral de l’antiga NII i la modificació d’un carreró que serà la nova entrada al supermercat. Segons ERC, aquestes modificacions urbanístiques “comportaran més trànsit entre el carrer Lleida, l’Avinguda Barcelona i l’antiga N2” i serà un altre “nyap urbanístic” amb poca coherència amb el projecte d’urbanització integral de l’antiga NII i que només respon a la mobilitat del propi centre comercial i no a la coherència de l’eix urbà fins a l’Hospital.   Per evitar això els republicans tornen a reclamar “un nou pla urbanístic (POUM)” per “planificar la ciutat a anys vista, atès que l’actual POUM data del 1986, i per organitzar-la de manera “coherent, ordenada i ben pensada” sense anar “improvisant constantment”.

ERC Igualada lamenta que el govern de Castells torni a apujar els impostos i no afronti els reptes de ciutat

Els republicans denuncien que els igualadins pagaran 400.000 euros més d’IBI durant el proper 2018 però que la ciutat continuarà sense un “pla de pimes i comerç, beques pels joves o pla urbanístic”. Alhora Esquerra presenta uns pressupostos alternatius amb una bateria de mesures “possibles i factibles” que el govern igualadí “torna a ignorar”. El portaveu d’Esquerra Republicana a l’ajuntament d’Igualada, Josep Maria Palau, recorda que “Marc Castells tria el camí fàcil, i fa pagar als igualadins un augment desproporcionat de l’IBI” que està xifrat en “485.000€ més” en l’any 2016 i “400.700€” pel proper 2018. Sobre l’impost de béns immobles (IBI) d’Igualada ha recordat que “és molt més alt que el de Vic, Vilafranca, Figueres, Olot, Tortosa, Sant Feliu i Esplugues” destacant que en el conjunt d’impostos una família igualadina paga de mitjana 633€ més que altres municipis similars. Palau ha criticat que Castells torni a apujar els impostos i es pregunta “quan trigarà l’alcalde en reconèixer la situació injusta i abusiva que ha creat?”.   Alhora el grup municipal d’ERC continua concretant la seva alternativa política per la ciutat i, per tercer any consecutiu, ha presentat un pressupost municipal alternatiu “possible i totalment realista” que, de nou, el govern municipal “es nega a ni tan sols escoltar abusant de la seva majoria absoluta en el consistori”.   Malgrat això, ERC celebra que després de la seva insistència d’aquests darrers tres anys l’equip de govern “per fi” ha assumit la necessitat d’apostar pel manteniment dels barris i afrontar-ho amb una inversió del voltant d’1,3 milions. Josep Maria Palau ha fet una comparació amb la concessió del servei d’autobús Igualada-Barcelona afirmant que “amb els barris ha passat el mateix que amb el rescat de la concessió de Monbus-Hispano Igualadina: primer van negar el problema, després van dir que era impossible solucionar-ho, i finalment han fet el que reclamava ERC des de feia 6 anys”.

Més de mig miler de persones omplen l’Ateneu en l’acte de campanya d’ERC Anoia amb Alba Vergés

Ernest Maragall, Núria Picas i Antoni Castellà van ser la resta de ponents   Ahir dimarts, un Ateneu ple de gom a gom va aplaudir les intervencions d’una aclamada Alba Vergés, que al costat d’Ernest Maragall, Núria Picas i Antoni Castellà, van omplir la sala del teatre igualadí, amb més de 540 persones assistents.   Castellà va obrir l’acte central de campanya d’Esquerra Anoia per a les eleccions del 21-D, amb un discurs transversal i valent, on assegurava “als valents que encara estan a la presó, en Junqueras, en Quim i els Jordis, els diem que no pararem fins que en surtin”, mentre que afegia, el mateix Castellà que, “la llista d’Esquerra és la més transversal, la que millor representa l’esperit de Junts Pel Sí”.   En finalitzar el candidat de Demòcrates, es va donar pas a la corredora Núria Picas, també a la llista d’Esquerra Republicana – Catalunya Sí; Picas va afirmar que “el dret penal està anant per sobre l’estat de dret en ple S.XXI i això és inadmissible”. L’atleta va assegurar que “cal mantenir l’esperit de l’1 d’Octubre i anar a votar el 21-D, i no deixar, com molts cops diu en Jordi Cuixart, que ens aconsegueixin dividir”. Tot seguit, la sala va poder veure un vídeo de l’Oriol Junqueras, en un congrés d’Esquerra Republicana del 2011, en què apel·lava l’esforç de treballar units, de ser humils i lluitar per la República Catalana, mentre l’auditori present a l’Ateneu, cridava “llibertat”.   En la segona part de l’acte, després de l’emotiu vídeo, Ernest Maragall feia reflexionar afirmant que “volem anar més lluny del que som; hem de retornar a la societat catalana la confiança que ens ha fet i esta fent fins ara, retornant el país als seus únics propietaris, els catalans i catalanes, la societat de Catalunya”. Maragall aixecava els aplaudiments del públic demanant que seguissin treballant com fins ara, sense parar, a una setmana del comicis, a una setmana de la victòria, defensant, segons ell, el projecte més ambiciós que mai ha vist Catalunya.

La Secretaria de Dones d’ERC convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones

En el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones   Des de la Secretaria de Ciutadania i Dones d’ERC Igualada, conjuntament amb l’Executiva d’Esquerra Anoia, es convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones, en el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra el proper 25 de novembre.   Aquesta iniciativa té com a objectiu, implicar els mes joves en aquesta realitat de la nostra societat i donar a conèixer el seu punt de vista. En aquest sentit, la convocatòria del concurs va dirigida a joves de 14 a 25 anys, a qui se’ls anima a enviar vídeos curts, de 30 segons a 3 minuts, parlant sobre la violència masclista en qualsevol de les seves vessants. Els vídeos han de ser enviats a l’adreça: igualada@esquerra.cat.   El termini per a participar en el concurs s’ha fixat per al proper 1 de març del 2018, per tal que el jurat –format per les executives d’Esquerra Anoia i Igualada i membres del Festival Zoom- deliberi el guanyador el proper 8 de març del 2018, Dia Internacional de la Dona. El premi per al guanyador serà una caixa d’experiències de “fentpaís.cat” i la projecció del curt al Festival Zoom 2018.   Segon premi per votació popular Posteriorment, també hi haurà un període obert de votació popular que escollirà el segon millor curt d’entre tots els finalistes.   Es poden consultar les bases del concurs a l’adreça web ercigualada.cat.