Igualada

Totes les notícies

ERC Igualada assegura que “la rebaixa de l’IBI només serà de 6€ de mitjana per rebut”

Des d’Esquerra Republicana asseguren que “el govern torna a intentar enganyar els ciutadans dient que la rebaixa de l’IBI és del 5% però realment només serà de l’1% i suposarà només 6€ menys de mitjana per cada rebut”. Després que el govern hagi apujat l’IBI 684.000€ en els últims 3 anys, la rebaixa és “molt poca cosa i és electoralista”. També recorden que “Igualada és la ciutat mitjana amb els impostos més alts de Catalunya”. ERC assegura que “el govern torna a intentar enganyar als ciutadans dient que abaixa un 5% l’IBI, però realment la baixada només serà d’un 1%, o sigui uns 6€ de mitjana”, una quantitat “irrisòria” que intenten “maquillar després d’apujar l’IBI 684.000 euros en els últims 3 anys, i ho atribueixen a “una estratègia electoralista” atès que hi ha eleccions el proper 26 de maig. Des d’Esquerra expliquen que “és cert que es baixa el tipus impositiu del 0.90 al 0.85 però puja la base, i per tant ens quedem pràcticament igual. Ni molt menys és l’IBI més baix dels últims 20 anys, per comprovar-ho només cal que algú agafi un rebut de fa anys i veurà que no és així”. Segons els republicans “aquesta rebaixa de 6€ respecte l’any anterior es deu només a la proximitat de les eleccions municipals com a acte electoralista atès que el rebut s’ha apujat en els darrers 3 anys de manera consecutiva i amb increments molt elevats fins arribar a un rebut mitjà de prop de 600€” i ara “fan aquesta rebaixa imperceptible de 6€”. Els republicans ironitzen recordant que “els 6€ estalviats equivalen més o menys a 2 entrepans”. Des d’Esquerra Republicana, que des de fa anys es mostren en desacord amb els alts impostos que es paguen a Igualada en proporció als serveis que reben els ciutadans, recorden que a ciutats com Vic o Tortosa les famílies paguen 444€ i 562€ menys en impostos que una família igualadina i consideren que aquest és un “fre pel creixement” i un “evident greuge comparatiu”.

El conseller d’Exteriors Ernest Maragall visita Igualada en una trobada de la federació comarcal d’ERC Anoia

El membre del govern català oferirà una xerrada al restaurant Canaletes el proper divendres 21 de setembre a les 20 hores   La  Federació Comarcal d’ERC Anoia organitza una trobada amb el conseller d’Exteriors Ernest Maragall, per al proper divendres 21 de setembre, a les 20 hores, a la sala gran del Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte, al qual s’ha de confirmar assistència enviant un correu a anoia@esquerra.cat, serà una conversa amb el conseller Maragall, que estarà acompanyat per la diputada anoienca al Congrés dels Diputats, Carolina Telechea.   Amb la trobada, també es donarà a conèixer el capítol 3 “Una nova etapa” de la Ponència de la Conferència Nacional per la República Catalana que ERC va aprovar el passat 1 de juliol.

ERC denuncia que el govern ha gastat 35.000€ en una inauguració, més del que es dedica a polítiques d’habitatge, 25.000€

Els republicans consideren “molt preocupant” que el govern municipal s’hagi gastat “35.474’10€ en la inauguració de 3 hores del parc central” i en canvi “en polítiques d’habitatge només 25.000€”. Reiteren que “el govern no ha creat ni fomentat ni un sol habitatge de lloguer social en aquesta legislatura” i que “l’ajuntament només disposa de 35 pisos de lloguer social, un 0.21% del total d’habitatges de la ciutat”   Des d’Esquerra Republicana constaten que “el govern de la ciutat ha gastat 35.000€ en una inauguració, molt més que en polítiques d’habitatge, que enguany s’han destinat només 25.000€”. Els republicans “qüestionen” les prioritats d’aquest govern i consideren “inconcebible” gastar-se més diners amb “autobombo” i en campanyes de “marketing” per “promocionar-se” que no pas en “polítiques d’habitatge”. Alhora des d’ERC asseguren que “l’accés a l’habitatge és un problema cada cop més greu a Igualada” i que “cal un compromís ferm per part del govern municipal per ajudar a aquells ciutadans que cada cop veuen més difícil poder pagar el lloguer o emancipar-se”. Recorden que “actualment l’ajuntament només té 35 pisos de lloguer social, un 0’21% del total dels habitatges de la ciutat” i demanen “seriositat” al govern en aquest tema atès que “els pisos que té la Generalitat a Igualada no els poden comptar com a seus per així amagar el seu compromís inexistent amb les polítiques d’habitatge”.    Des d’Esquerra també asseguren que “dels centenars de pisos que hi ha buits en situació anòmala, en mans dels grans tenidors -bancs i fons especuladors-, n'han aconseguit passar a lloguer social un total de zero habitatges” i reclamen “polítiques actives d’habitatge, com el cas de Sabadell, Badalona, Manresa, Terrassa i Salt, exemples de municipis amb compromís per l’exercici del dret a l’habitatge”.   “Mentre aquest govern destini més recursos (35.

Josep M. Palau comunica a ERC que no serà candidat el 2019 i es proposa Enric Conill com a precandidat

Aquest dilluns, l’actual portaveu d’ERC a l’ajuntament d’Igualada, Josep M. Palau, ha comunicat a l’Executiva d’ERC Igualada que no es presentarà com a cap de llista. En la mateixa reunió s’ha escollit el regidor Enric Conill com a precandidat per encapçalar la candidatures de les properes eleccions municipals de 2019.   Palau ha posat en valor la feina feta fins ara per part de tothom, el creixement de 1.437 a 2.489 vots obtingut el 2015, el procés d’obertura del partit, i el fort augment de militants, simpatitzants i persones implicades a ERC Igualada, amb incorporacions com la regidora i diputada al Congrés Carolina Telechea, provinent del PSC.   També ha exposat la combinació de motius polítics i personals que l’han portat a prendre la decisió. Segons el regidor republicà “ara és l’hora d’aspirar a fer un nou salt endavant, amb un perfil més jove, preparat i solvent per a liderar un projecte progressista per a Igualada com pot ser l’Enric Conill”. D’altra banda, Palau també ha argumentat que “actualment se’m fa difícil de poder compaginar la dedicació professional al Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat amb el lideratge del projecte municipal d’ERC a Igualada, per la important dedicació i la necessitat d’estar més hores a Igualada que això requereix.” Així mateix, ha expressat el seu “ferm compromís d’ajudar en tot el que calgui a la candidatura de l’Enric Conill, si és confirmat com a candidat en l’assemblea de militants.”   Enric Conill, regidor d’Esquerra a la ciutat, ha assumit el repte d’agafar el relleu al capdavant d’ERC Igualada i assegura que “el repte és gran però es veu preparat i il·lusionat” per crear un projecte “que transformi Igualada i faci el pas endavant que necessiten els ciutadans”. Alhora Conill ha recordat que “la decisió s’ha de prendre en assemblea i, per tant, la seva elecció queda supeditada a la celebració i decisió de l’assemblea”, i ha assegurat que “comptem i comptarem amb un equip ampli i transversal de persones, de dins i de fora del partit, per encarar els reptes que tenim com a ciutat”.

ERC denuncia que només hi ha 34 habitatges de lloguer social a Igualada, els mateixos des del 2015

Només un 0’21% dels 15.688 habitatges d’Igualada estan destinats a lloguer social. Els republicans “denuncien” que durant aquest mandat de Castells “no s’ha avançat ni un mil·límetre” i que no s’ha creat “ni un sol habitatge de lloguer social més tot i les moltes dificultats d’accés a l’habitatge que tenen els ciutadans”   El grup municipal d’ERC a Igualada va constatar en el darrer ple municipal que hi ha “exactament els mateixos pisos de lloguer social a Igualada que en l’anterior mandat, només 34” i denuncien “el passotisme i la inacció de Marc Castells davant l’encariment dels preus del lloguer i de compra” a la ciutat. Els republicans “lamenten” que el govern municipal “giri l’esquena” a moltíssims igualadins que no poden “emancipar-se o assumir l’encariment del preu del lloguer”.   Des d’ERC apunten que “els habitatges que la ciutat pot oferir, en lloguer social són només 34. Els mateixos que quan va començar aquest mandat municipal, el juny del 2015”. I representen “només el 0,21% dels 15.688 habitatges igualadins”.   Des d’ERC també s’ha destacat que a Igualada, moltes famílies, especialment joves que es volen emancipar, gent gran amb pensions baixes, o persones amb feina precària, no estan accedint a un lloguer just. Segons el reglament de desenvolupament de la Llei del dret a l’habitatge de Catalunya, s’entén per lloguer just el lloguer l’import del qual no supera el 30% dels ingressos de la unitat familiar.   Segons els republicans, la manca d’objectius, la inacció i la deixadesa per part de l’equip de govern del PDeCAT en aquesta matèria s’ha fet molt evident quan a més a més, des d’ERC i els altres partits d’esquerres del consistori, van aportar al Ple, el novembre del 2015 i el juny del 2016, programes d’actuació municipal, preparats i detallats per a ser aplicats immediatament, claus en mà, però no s’han portat a terme. Ni diagnosi d’aproximació a la necessitat d’habitatge assequible i de lloguer social, ni Pla Local d’Habitatge, ni adhesió al Fons d’habitatges de lloguer destinats a polítiques socials de la Generalitat de Catalunya, ni elaboració d’un cens municipal d’habitatges desocupats, ni programa d’intervenció en els habitatges desocupats més de dos anys en mans de bancs i grans tenidors per a mobilitzar-los cap al lloguer social.

ERC Igualada proposa crear una moneda igualadina, l’”I-gual” per impulsar el comerç local

La moneda, amb el nom d’“I-gual”, es faria servir en els comerços de la ciutat per aconseguir fidelitzar clients i oferir promocions, descomptes i avantatges als ciutadans per incentivar les compres locals.   Esquerra Republicana de Catalunya ha proposat la creació d’una moneda igualadina, l’”I-gual”, d’ús exclusiu en els comerços de la ciutat i que serviria per fidelitzar els clients i “fomentar l’hàbit de compra dels ciutadans a la ciutat”. D’aquesta manera els republicans volen “fomentar que els igualadins comprin a la ciutat i als comerços de proximitat en lloc de fer-ho a fora” i asseguren que perquè això passi “es necessiten fórmules diferents i innovadores per tal de modernitzar les relacions comercials de la ciutat”. Amb una moneda ciutadana local es fomenta que el diners circulin i que quedin en els petit i mitjà comerç de la ciutat.   L’”I-gual” és una moneda ciutadana digital, amb paritat 1 a 1 respecte l’euro, que permetria fer el pagament de les compres a través d’aquest nou instrument, gestionat per l’ajuntament i els comerciants, i que també se li associarien una sèrie de promocions, descomptes i avantatges. Segons ERC, “la fidelització a través d’un programa de punts ha donat bons resultats en d’altres ciutats que s’ha implementat o s’està implementant” i destaquen que “amb aquesta moneda local els ciutadans tindran més eines que facilitaran les compres i alhora els permetrà estalviar de manera significativa en les compres que es facin per part dels ciutadans”. A més a més ERC planteja la moneda com a una eina per tal “d’associar-hi promocions en campanyes puntuals i fins i tot obren la porta a associar-hi ajudes i complements que revertirien directament tant en els consumidors com en el comerç de la ciutat”.   De d’Esquerra asseguren que “hem d’ajudar al petit i mitjà comerç de la ciutat ja que està en una situació molt greu i difícil, i cada cop és més habitual veure persianes abaixades a la nostra ciutat.

ERC proposa rebaixes en el lloguer pels comerciants i mesures per fomentar la creació de nous comerços a Igualada

Esquerra Republicana ha presentat avui una bateria de propostes per tal d’ajudar als comerços de la ciutat que estan en una situació “molt complicada” i alhora volen incentivar la creació de nous comerços “ja que o l’Ajuntament hi fa alguna cosa immediatament o el futur dels comerciants serà encara més difícil”.   Els republicans destaquen la “immensa rellevància” del comerç local de la ciutat i asseguren que “l’ajuntament ha d’ajudar-los de manera seriosa i compromesa si no volem que acabin desapareixent a mig termini”. És per evitar això que ERC ha presentat una bateria de propostes per tal de “generar oportunitats de futur pels comerços” que a dia d’avui “estan veient com la situació de desocupació i falta de poder adquisitiu a la nostra ciutat està castigant la vida comercial d’Igualada i cada cop hi ha més locals buits a la ciutat”.   Primer de tot ERC proposa “modernitzar” el comerç de la ciutat i ho volen fer a través de “modernitzar l’espai de venda físic ja que aquells comerços que han pogut renovar-lo han pogut constatar un augment de vendes important” i consideren “indispensable” que l’ajuntament col·labori a través d’ajudes econòmiques en l’evolució dels espais comercials. També apunten que s’han de modernitzar les tècniques de venda i formar als comerciants per tal d’adaptar-se a les noves necessitats dels consumidors. Alhora aposten per una “millora tecnològica” dels establiments com la botiga on-line, el control d’estocs, el pagament, la fidelització, la gestió integrada de l’establiment, etc” i asseguren que “l’ajuntament no pot permetre que els comerços es quedin estancats mentre la societat i la tecnologia evolucionen constantment” i avisen que “si no treballem decididament per evolucionar i modernitzar el comerç de la ciutat, quedarem enrere en comparació en d’altres poblacions similars a la nostra”, un fet que pels republicans “no ens podem permetre de cap manera.

ERC Anoia celebra el tradicional Sopar de la República i entrega del guardó Estel Blanc amb la presència de Roger Torrent

El proper divendres 13 d’abril els republicans es reuniran amb el president del Parlament de Catalunya   El proper divendres 13 d’abril, un dia abans de la proclamació de la República Catalana, el 14 d’abril del 1931, la Federació Comarcal d’ERC Anoia, commemorarà, un any més, aquesta efemèride en un sopar al Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte estarà presidit pel president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, acompanyat per la diputada anoienca i membre de la mesa, Alba Vergés, a més de la resta de l’executiva comarcal, militants, amics i simpatitzants republicans.   Durant el sopar, tindrà lloc la 14a edició del Premi Estel Blanc, guardó que vol reconèixer l’esforç fet, per part d’una persona física o entitat, en la defensa de la llengua, la cultura, les tradicions i el patrimoni en totes les seves vessants dels Països Catalans i en especial de la comarca de l’Anoia.   Per a poder assistir al sopar, cal fer la reserva pertinent enviant un correu a l’adreça electrònica anoia@esquerra.cat.

Forcadell i Vergés conversen amb les dones de l’Anoia

L’acte serà aquest divendres, en motiu del 8 de març, Dia Internacional de les dones   Aquest dijous, 8 de març, es commemora el Dia Internacional de les dones, data en la qual s’ha fixat una vaga històrica del món feminista, per fer visibles els treballs femenins, les demandes de les dones i els seus cossos. És una vaga que va més enllà del que tradicionalment s’identifica com a vaga laboral, perquè la participació de les dones és nuclear en totes les esferes de la vida.   En aquest sentit, ERC Anoia ja ha expressat el seu total suport a la vaga convocada i alhora, organitza un acte per a reivindicar el paper de la dona en l’entorn laboral. Així, l’endemà, 9 de març, a les 19h al Víver del Rec, d’Igualada, la presidenta del Parlament Carme Forcadell i la diputada anoienca Alba Vergés, conversaran amb altres dones de la comarca, amb pes en diferents sectors de la societat, sobre el paper femení en el món laboral.   La xerrada serà oberta a tothom i des d’ERC Anoia es convida a participar-hi i poder també expressar el seu punt de vista en un dels debats més presents en la nostra societat.