Igualada

Totes les notícies

Enric Conill (ERC Igualada) compta amb 120 voluntaris per impulsar el projecte de ciutat per Igualada

L’arquitecte i regidor Enric Conill comença una ronda de trobades amb 120 voluntaris per la campanya de les properes eleccions municipals del 26 de maig de 2019. Fins a 120 igualadins i igualadines ja s’han fet voluntaris per participar en la campanya elaborant el programa electoral i fent feina als barris per aportar solucions als problemes dels veïns i veïnes L’aquitecte i alcaldable Enric Conill va començar dissabte passat una ronda de diverses trobades amb 35 dels 120 voluntaris que ja han mostrat la seva voluntat de treballar i participar en la campanya d’ERC per a les properes eleccions municipals del 26 de maig. Conill vol bastir una candidatura “representativa de la societat igualadina” comptant amb “tothom qui tingui ganes de treballar per Igualada i la seva gent” i elaborar de manera “participativa” un programa electoral que respongui a les necessitats i reptes que té la ciutat. L’alcaldable vol ampliar encara més el grup de 120 voluntaris que ja s’han posat a disposició de la candidatura i anima a tothom qui ho vulgui a participar en la campanya. Enric Conill destaca “la moltíssima feina de proximitat” que s’ha fet durant els últims anys recollit les “preocupacions i demandes dels ciutadans” i assegura que “cal seguir fent aquesta tasca amb encara més intensitat per arribar a tots els racons de la ciutat i conèixer amb més precisió totes les mancances que afecten als ciutadans i ciutadanes”. Per aquest motiu organitzarà “trobades amb veïns i veïnes en els diferents barris” i també “parades a peu de carrer per recollir suggeriments” , alhora que ha assegurat que “tornarem a fer el porta-a-porta tal i com vam fer a l’any 2015 anant a més de 800 llars igualadines per copsar les demandes de la gent i per explicar el projecte de ciutat que proposem”. Per fer tot això, destaca Conill, “comptem amb molta gent amb ganes de treballar, tant militants del partit com també molts ciutadans i ciutadanes que se’ns han apropat amb ganes de col·laborar per consolidar el projecte que tenim per Igualada”.

Enric Conill (ERC) proposa augmentar fins a 540€ per família i any els recursos destinats a combatre la pobresa energètica

A l’any 2017 hi van haver 341 famílies en situació de pobresa energètica que van demanar ajuda a l’ajuntament. Els republicans consideren “insuficients” els recursos que actualment destina el govern d’Igualada a l’ajuda en el pagament dels subministres bàsics, “7’30€ al mes, 87€ a l’any per pagar llum, aigua i gas” i proposen augmentar-ho per tal de garantir que ningú tingui impediments “per escalfar la seva llar en els mesos de més fred”. L’arquitecte i alcaldable d’ERC Igualada Enric Conill va proposar en el darrer ple municipal una línia d’ajudes “molt superior” a l’actual per ajudar a les famílies que pateixen pobresa energètica, que al 2017 van ser 341 segons dades oficials de l’ajuntament. Tots els grups de l’oposició van votar-hi a favor, menys el govern, que es va abstenir. Els republicans assenyalen que “durant el 2017 el govern d’Igualada va destinar una mitjana de 7’30€ al mes per família per ajudar-los a pagar la llum, l’aigua i el gas”, un total de 87€ a l’any, quantitat que consideren “insuficient” atès que “són recursos molt insuficients per ajudar a la gent que ho necessita” malgrat que “Igualada és la ciutat mitjana amb els impostos més alts de Catalunya” i es pregunten “amb què es gasten la gran quantitat de diners que paguen els ciutadans en forma d’impostos”. Enric Conill destaca que aquesta problemàtica és “de les més greus” que poden patir els ciutadans i que “Igualada no es pot permetre de cap de les maneres que hi hagi ciutadans que no puguin pagar les despeses bàsiques de subministrament”. Alhora des d’ERC recorden que “la Generalitat ajuda econòmicament als ajuntaments perquè puguin realitzar aquestes prestacions econòmiques” i, per tant, “cal que el govern d’Igualada tingui un compromís molt més alt en aquest àmbit”. Segons els republicans, “és difícil d’entendre que l’actual govern destini més diners en una sola inauguració de 3 hores, que va costar 35.

ERC Igualada assegura que “la rebaixa de l’IBI només serà de 6€ de mitjana per rebut”

Des d’Esquerra Republicana asseguren que “el govern torna a intentar enganyar els ciutadans dient que la rebaixa de l’IBI és del 5% però realment només serà de l’1% i suposarà només 6€ menys de mitjana per cada rebut”. Després que el govern hagi apujat l’IBI 684.000€ en els últims 3 anys, la rebaixa és “molt poca cosa i és electoralista”. També recorden que “Igualada és la ciutat mitjana amb els impostos més alts de Catalunya”. ERC assegura que “el govern torna a intentar enganyar als ciutadans dient que abaixa un 5% l’IBI, però realment la baixada només serà d’un 1%, o sigui uns 6€ de mitjana”, una quantitat “irrisòria” que intenten “maquillar després d’apujar l’IBI 684.000 euros en els últims 3 anys, i ho atribueixen a “una estratègia electoralista” atès que hi ha eleccions el proper 26 de maig. Des d’Esquerra expliquen que “és cert que es baixa el tipus impositiu del 0.90 al 0.85 però puja la base, i per tant ens quedem pràcticament igual. Ni molt menys és l’IBI més baix dels últims 20 anys, per comprovar-ho només cal que algú agafi un rebut de fa anys i veurà que no és així”. Segons els republicans “aquesta rebaixa de 6€ respecte l’any anterior es deu només a la proximitat de les eleccions municipals com a acte electoralista atès que el rebut s’ha apujat en els darrers 3 anys de manera consecutiva i amb increments molt elevats fins arribar a un rebut mitjà de prop de 600€” i ara “fan aquesta rebaixa imperceptible de 6€”. Els republicans ironitzen recordant que “els 6€ estalviats equivalen més o menys a 2 entrepans”. Des d’Esquerra Republicana, que des de fa anys es mostren en desacord amb els alts impostos que es paguen a Igualada en proporció als serveis que reben els ciutadans, recorden que a ciutats com Vic o Tortosa les famílies paguen 444€ i 562€ menys en impostos que una família igualadina i consideren que aquest és un “fre pel creixement” i un “evident greuge comparatiu”.

El conseller d’Exteriors Ernest Maragall visita Igualada en una trobada de la federació comarcal d’ERC Anoia

El membre del govern català oferirà una xerrada al restaurant Canaletes el proper divendres 21 de setembre a les 20 hores   La  Federació Comarcal d’ERC Anoia organitza una trobada amb el conseller d’Exteriors Ernest Maragall, per al proper divendres 21 de setembre, a les 20 hores, a la sala gran del Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte, al qual s’ha de confirmar assistència enviant un correu a anoia@esquerra.cat, serà una conversa amb el conseller Maragall, que estarà acompanyat per la diputada anoienca al Congrés dels Diputats, Carolina Telechea.   Amb la trobada, també es donarà a conèixer el capítol 3 “Una nova etapa” de la Ponència de la Conferència Nacional per la República Catalana que ERC va aprovar el passat 1 de juliol.

ERC denuncia que el govern ha gastat 35.000€ en una inauguració, més del que es dedica a polítiques d’habitatge, 25.000€

Els republicans consideren “molt preocupant” que el govern municipal s’hagi gastat “35.474’10€ en la inauguració de 3 hores del parc central” i en canvi “en polítiques d’habitatge només 25.000€”. Reiteren que “el govern no ha creat ni fomentat ni un sol habitatge de lloguer social en aquesta legislatura” i que “l’ajuntament només disposa de 35 pisos de lloguer social, un 0.21% del total d’habitatges de la ciutat”   Des d’Esquerra Republicana constaten que “el govern de la ciutat ha gastat 35.000€ en una inauguració, molt més que en polítiques d’habitatge, que enguany s’han destinat només 25.000€”. Els republicans “qüestionen” les prioritats d’aquest govern i consideren “inconcebible” gastar-se més diners amb “autobombo” i en campanyes de “marketing” per “promocionar-se” que no pas en “polítiques d’habitatge”. Alhora des d’ERC asseguren que “l’accés a l’habitatge és un problema cada cop més greu a Igualada” i que “cal un compromís ferm per part del govern municipal per ajudar a aquells ciutadans que cada cop veuen més difícil poder pagar el lloguer o emancipar-se”. Recorden que “actualment l’ajuntament només té 35 pisos de lloguer social, un 0’21% del total dels habitatges de la ciutat” i demanen “seriositat” al govern en aquest tema atès que “els pisos que té la Generalitat a Igualada no els poden comptar com a seus per així amagar el seu compromís inexistent amb les polítiques d’habitatge”.    Des d’Esquerra també asseguren que “dels centenars de pisos que hi ha buits en situació anòmala, en mans dels grans tenidors -bancs i fons especuladors-, n'han aconseguit passar a lloguer social un total de zero habitatges” i reclamen “polítiques actives d’habitatge, com el cas de Sabadell, Badalona, Manresa, Terrassa i Salt, exemples de municipis amb compromís per l’exercici del dret a l’habitatge”.   “Mentre aquest govern destini més recursos (35.

Josep M. Palau comunica a ERC que no serà candidat el 2019 i es proposa Enric Conill com a precandidat

Aquest dilluns, l’actual portaveu d’ERC a l’ajuntament d’Igualada, Josep M. Palau, ha comunicat a l’Executiva d’ERC Igualada que no es presentarà com a cap de llista. En la mateixa reunió s’ha escollit el regidor Enric Conill com a precandidat per encapçalar la candidatures de les properes eleccions municipals de 2019.   Palau ha posat en valor la feina feta fins ara per part de tothom, el creixement de 1.437 a 2.489 vots obtingut el 2015, el procés d’obertura del partit, i el fort augment de militants, simpatitzants i persones implicades a ERC Igualada, amb incorporacions com la regidora i diputada al Congrés Carolina Telechea, provinent del PSC.   També ha exposat la combinació de motius polítics i personals que l’han portat a prendre la decisió. Segons el regidor republicà “ara és l’hora d’aspirar a fer un nou salt endavant, amb un perfil més jove, preparat i solvent per a liderar un projecte progressista per a Igualada com pot ser l’Enric Conill”. D’altra banda, Palau també ha argumentat que “actualment se’m fa difícil de poder compaginar la dedicació professional al Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat amb el lideratge del projecte municipal d’ERC a Igualada, per la important dedicació i la necessitat d’estar més hores a Igualada que això requereix.” Així mateix, ha expressat el seu “ferm compromís d’ajudar en tot el que calgui a la candidatura de l’Enric Conill, si és confirmat com a candidat en l’assemblea de militants.”   Enric Conill, regidor d’Esquerra a la ciutat, ha assumit el repte d’agafar el relleu al capdavant d’ERC Igualada i assegura que “el repte és gran però es veu preparat i il·lusionat” per crear un projecte “que transformi Igualada i faci el pas endavant que necessiten els ciutadans”. Alhora Conill ha recordat que “la decisió s’ha de prendre en assemblea i, per tant, la seva elecció queda supeditada a la celebració i decisió de l’assemblea”, i ha assegurat que “comptem i comptarem amb un equip ampli i transversal de persones, de dins i de fora del partit, per encarar els reptes que tenim com a ciutat”.

ERC denuncia que només hi ha 34 habitatges de lloguer social a Igualada, els mateixos des del 2015

Només un 0’21% dels 15.688 habitatges d’Igualada estan destinats a lloguer social. Els republicans “denuncien” que durant aquest mandat de Castells “no s’ha avançat ni un mil·límetre” i que no s’ha creat “ni un sol habitatge de lloguer social més tot i les moltes dificultats d’accés a l’habitatge que tenen els ciutadans”   El grup municipal d’ERC a Igualada va constatar en el darrer ple municipal que hi ha “exactament els mateixos pisos de lloguer social a Igualada que en l’anterior mandat, només 34” i denuncien “el passotisme i la inacció de Marc Castells davant l’encariment dels preus del lloguer i de compra” a la ciutat. Els republicans “lamenten” que el govern municipal “giri l’esquena” a moltíssims igualadins que no poden “emancipar-se o assumir l’encariment del preu del lloguer”.   Des d’ERC apunten que “els habitatges que la ciutat pot oferir, en lloguer social són només 34. Els mateixos que quan va començar aquest mandat municipal, el juny del 2015”. I representen “només el 0,21% dels 15.688 habitatges igualadins”.   Des d’ERC també s’ha destacat que a Igualada, moltes famílies, especialment joves que es volen emancipar, gent gran amb pensions baixes, o persones amb feina precària, no estan accedint a un lloguer just. Segons el reglament de desenvolupament de la Llei del dret a l’habitatge de Catalunya, s’entén per lloguer just el lloguer l’import del qual no supera el 30% dels ingressos de la unitat familiar.   Segons els republicans, la manca d’objectius, la inacció i la deixadesa per part de l’equip de govern del PDeCAT en aquesta matèria s’ha fet molt evident quan a més a més, des d’ERC i els altres partits d’esquerres del consistori, van aportar al Ple, el novembre del 2015 i el juny del 2016, programes d’actuació municipal, preparats i detallats per a ser aplicats immediatament, claus en mà, però no s’han portat a terme. Ni diagnosi d’aproximació a la necessitat d’habitatge assequible i de lloguer social, ni Pla Local d’Habitatge, ni adhesió al Fons d’habitatges de lloguer destinats a polítiques socials de la Generalitat de Catalunya, ni elaboració d’un cens municipal d’habitatges desocupats, ni programa d’intervenció en els habitatges desocupats més de dos anys en mans de bancs i grans tenidors per a mobilitzar-los cap al lloguer social.

ERC Igualada proposa crear una moneda igualadina, l’”I-gual” per impulsar el comerç local

La moneda, amb el nom d’“I-gual”, es faria servir en els comerços de la ciutat per aconseguir fidelitzar clients i oferir promocions, descomptes i avantatges als ciutadans per incentivar les compres locals.   Esquerra Republicana de Catalunya ha proposat la creació d’una moneda igualadina, l’”I-gual”, d’ús exclusiu en els comerços de la ciutat i que serviria per fidelitzar els clients i “fomentar l’hàbit de compra dels ciutadans a la ciutat”. D’aquesta manera els republicans volen “fomentar que els igualadins comprin a la ciutat i als comerços de proximitat en lloc de fer-ho a fora” i asseguren que perquè això passi “es necessiten fórmules diferents i innovadores per tal de modernitzar les relacions comercials de la ciutat”. Amb una moneda ciutadana local es fomenta que el diners circulin i que quedin en els petit i mitjà comerç de la ciutat.   L’”I-gual” és una moneda ciutadana digital, amb paritat 1 a 1 respecte l’euro, que permetria fer el pagament de les compres a través d’aquest nou instrument, gestionat per l’ajuntament i els comerciants, i que també se li associarien una sèrie de promocions, descomptes i avantatges. Segons ERC, “la fidelització a través d’un programa de punts ha donat bons resultats en d’altres ciutats que s’ha implementat o s’està implementant” i destaquen que “amb aquesta moneda local els ciutadans tindran més eines que facilitaran les compres i alhora els permetrà estalviar de manera significativa en les compres que es facin per part dels ciutadans”. A més a més ERC planteja la moneda com a una eina per tal “d’associar-hi promocions en campanyes puntuals i fins i tot obren la porta a associar-hi ajudes i complements que revertirien directament tant en els consumidors com en el comerç de la ciutat”.   De d’Esquerra asseguren que “hem d’ajudar al petit i mitjà comerç de la ciutat ja que està en una situació molt greu i difícil, i cada cop és més habitual veure persianes abaixades a la nostra ciutat.

ERC proposa rebaixes en el lloguer pels comerciants i mesures per fomentar la creació de nous comerços a Igualada

Esquerra Republicana ha presentat avui una bateria de propostes per tal d’ajudar als comerços de la ciutat que estan en una situació “molt complicada” i alhora volen incentivar la creació de nous comerços “ja que o l’Ajuntament hi fa alguna cosa immediatament o el futur dels comerciants serà encara més difícil”.   Els republicans destaquen la “immensa rellevància” del comerç local de la ciutat i asseguren que “l’ajuntament ha d’ajudar-los de manera seriosa i compromesa si no volem que acabin desapareixent a mig termini”. És per evitar això que ERC ha presentat una bateria de propostes per tal de “generar oportunitats de futur pels comerços” que a dia d’avui “estan veient com la situació de desocupació i falta de poder adquisitiu a la nostra ciutat està castigant la vida comercial d’Igualada i cada cop hi ha més locals buits a la ciutat”.   Primer de tot ERC proposa “modernitzar” el comerç de la ciutat i ho volen fer a través de “modernitzar l’espai de venda físic ja que aquells comerços que han pogut renovar-lo han pogut constatar un augment de vendes important” i consideren “indispensable” que l’ajuntament col·labori a través d’ajudes econòmiques en l’evolució dels espais comercials. També apunten que s’han de modernitzar les tècniques de venda i formar als comerciants per tal d’adaptar-se a les noves necessitats dels consumidors. Alhora aposten per una “millora tecnològica” dels establiments com la botiga on-line, el control d’estocs, el pagament, la fidelització, la gestió integrada de l’establiment, etc” i asseguren que “l’ajuntament no pot permetre que els comerços es quedin estancats mentre la societat i la tecnologia evolucionen constantment” i avisen que “si no treballem decididament per evolucionar i modernitzar el comerç de la ciutat, quedarem enrere en comparació en d’altres poblacions similars a la nostra”, un fet que pels republicans “no ens podem permetre de cap manera.