Igualada

Totes les notícies

Més de mig miler de persones omplen l’Ateneu en l’acte de campanya d’ERC Anoia amb Alba Vergés

Ernest Maragall, Núria Picas i Antoni Castellà van ser la resta de ponents   Ahir dimarts, un Ateneu ple de gom a gom va aplaudir les intervencions d’una aclamada Alba Vergés, que al costat d’Ernest Maragall, Núria Picas i Antoni Castellà, van omplir la sala del teatre igualadí, amb més de 540 persones assistents.   Castellà va obrir l’acte central de campanya d’Esquerra Anoia per a les eleccions del 21-D, amb un discurs transversal i valent, on assegurava “als valents que encara estan a la presó, en Junqueras, en Quim i els Jordis, els diem que no pararem fins que en surtin”, mentre que afegia, el mateix Castellà que, “la llista d’Esquerra és la més transversal, la que millor representa l’esperit de Junts Pel Sí”.   En finalitzar el candidat de Demòcrates, es va donar pas a la corredora Núria Picas, també a la llista d’Esquerra Republicana – Catalunya Sí; Picas va afirmar que “el dret penal està anant per sobre l’estat de dret en ple S.XXI i això és inadmissible”. L’atleta va assegurar que “cal mantenir l’esperit de l’1 d’Octubre i anar a votar el 21-D, i no deixar, com molts cops diu en Jordi Cuixart, que ens aconsegueixin dividir”. Tot seguit, la sala va poder veure un vídeo de l’Oriol Junqueras, en un congrés d’Esquerra Republicana del 2011, en què apel·lava l’esforç de treballar units, de ser humils i lluitar per la República Catalana, mentre l’auditori present a l’Ateneu, cridava “llibertat”.   En la segona part de l’acte, després de l’emotiu vídeo, Ernest Maragall feia reflexionar afirmant que “volem anar més lluny del que som; hem de retornar a la societat catalana la confiança que ens ha fet i esta fent fins ara, retornant el país als seus únics propietaris, els catalans i catalanes, la societat de Catalunya”. Maragall aixecava els aplaudiments del públic demanant que seguissin treballant com fins ara, sense parar, a una setmana del comicis, a una setmana de la victòria, defensant, segons ell, el projecte més ambiciós que mai ha vist Catalunya.

La Secretaria de Dones d’ERC convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones

En el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones   Des de la Secretaria de Ciutadania i Dones d’ERC Igualada, conjuntament amb l’Executiva d’Esquerra Anoia, es convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones, en el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra el proper 25 de novembre.   Aquesta iniciativa té com a objectiu, implicar els mes joves en aquesta realitat de la nostra societat i donar a conèixer el seu punt de vista. En aquest sentit, la convocatòria del concurs va dirigida a joves de 14 a 25 anys, a qui se’ls anima a enviar vídeos curts, de 30 segons a 3 minuts, parlant sobre la violència masclista en qualsevol de les seves vessants. Els vídeos han de ser enviats a l’adreça: igualada@esquerra.cat.   El termini per a participar en el concurs s’ha fixat per al proper 1 de març del 2018, per tal que el jurat –format per les executives d’Esquerra Anoia i Igualada i membres del Festival Zoom- deliberi el guanyador el proper 8 de març del 2018, Dia Internacional de la Dona. El premi per al guanyador serà una caixa d’experiències de “fentpaís.cat” i la projecció del curt al Festival Zoom 2018.   Segon premi per votació popular Posteriorment, també hi haurà un període obert de votació popular que escollirà el segon millor curt d’entre tots els finalistes.   Es poden consultar les bases del concurs a l’adreça web ercigualada.cat.

ERC Igualada denuncia que Marc Castells apuja els impostos d’amagat i li demana que tiri enrere i els rebaixi

Esquerra Republicana denuncia que Marc Castells va anunciar que abaixaria l’IBI però en el ple n’acaba aprovant una apujada “d’amagat” i li demana “deixar d’ofegar les famílies amb impostos cada any més alts”   ERC Igualada torna a denunciar que el govern municipal encapçalat per Marc Castells ha apujat els impostos, en aquest cas l’IBI (impost sobre béns i immobles) un 1’8%, que representa 400.000€ més, malgrat haver anunciat que el rebaixaria. Els republicans recorden que des que Marc Castells és alcalde els igualadins han passat de pagar 15.654.435€ a 19.143.300€ i enguany els ciutadans pagaran 400.000€ més en impostos. Alhora, des d’ERC apunten que Igualada és una de les ciutats on les famílies igualadines paguen més taxes de tot Catalunya comparant Igualada amb ciutats similars. D’aquesta manera, els igualadins paguen 444€ més que els vigatans, 562€ més que els vilafranquins o 1065€ més que els ciutadans d’Esplugues de Llobregat.   Des d’Esquerra consideren “un greuge comparatiu” amb les altres ciutats de Catalunya atès que a Igualada es paguen molts més impostos i a la vegada tenim uns serveis pitjors i problemes molt importants amb “la neteja, el manteniment de carrers, la feina, el comerç, la igualtat d’oportunitats, l’habitatge o el futur dels joves” i no s’afronten els reptes importantíssims que té la ciutat com el POUM o la justícia social. És per això que ERC no pot “acceptar de cap de les maneres que es sotmeti a encara més impostos els igualadins per pagar la festa i el confeti d'un govern obsessionat per la foto i la propaganda” i lamenta profundament “que l’alcalde Castells, enrocat en la seva majoria absoluta, no vulgui ni tan sols assentar-se a parlar amb Esquerra tot i haver proposat una bateria de mesures per gastar menys, estalviar més i distribuir millor els diners a la ciutat”.   Els republicans reiteren que “estenem un any més la mà a Marc Castells tot i que segueixi ignorant totes i cadascunes de les nostres propostes i prefereix pactar amb el PSC i el PP, però persistirem per intentar fer d’Igualada una ciutat per a tothom”.

Pere Aragonés: “L’1 d’octubre hi haurà les urnes, les paperetes i els locals, només falta la mobilització de la gent”

El secretari d’Economia i Coneixement d’ERC va estar present en un col·loqui entre empresaris i comerç   Ahir, dimarts 19 de setembre, en el marc de la Campanya pel Sí que s’està duent a terme de la mà d’ERC Igualada i ERC Anoia conjuntament, el secretari d’Economia i Coneixement d’ERC, Pere Aragonés, va oferir un col·loqui davant un centenar d’empresaris i comerciants de la comarca, al restaurant Canaletes d’Igualada.   Aragonés, en un to distès i amè, va deixar palès que el proper 1 d’octubre “estan garantides les urnes, les paperetes i els locals, i l’únic que falta ara només és la mobilització de la gent”; el secretari d’Economia va fer un repàs de l’economia catalana, explicant al públic assistent que la Generalitat té els pagaments garantits, d’ara, fins l’1 d’octubre i més enllà. A més, el republicà va assegurar que “Catalunya té unes condicions idònies per a desenvolupar-se econòmicament com un estat independent”.   L’acte va començar amb la benvinguda per part dels tres regidors d’ERC Igualada, Josep M. Palau, Carolina Telechea i Enric Conill, juntament amb la diputada Alba Vergés; després, Aragonés va prendre la paraula i en acabar el col·loqui, va poder conversar de forma distesa, durant el piscolabis posterior, amb tots els empresaris i comerciants, més d’un centenar, aplegats a la sala Chill Out del Restaurant Canaletes.

ERC afirma que a Igualada es paga més per no avançar

En el ple del mes de juliol, el grup municipal d’ERC ha posat en qüestió l’increment de 234.000 euros en el contracte de la recollida de deixalles i neteja viària. Segons els republicans, “és error ampliar un contracte respecte el qual el propi govern ha reconegut episodis d’opacitat i d’engany per part de l’empresa proveïdora (Fomento de Construcciones i Contratas, SA). Els serveis nous s’haurien de treure a concurs i facilitar que hi optin altres empreses”. I a més a més, per a ERC, en matèria de recollida deixalles “cal un canvi de model, cal implantar un sistema porta a porta o similar que ens permeti avançar molt ràpid cap a uns nivells de reciclatge del 80%. Des de juliol del 2014, l’Agència Catalana de Residus  va avisar que el cànon que es paga per dipositar a l’abocador les  deixalles no reciclades es multiplicaria per tres progressivament fins el 2020. Actualment continuem reciclant només un 25% i estem a la cua dels municipis de Catalunya. A causa de no haver afrontat aquest repte, ja hem tingut un sobre-cost de 352.000 euros durant el període 2015-2017 i, si continuem així, serà de 976.000 euros més durant els anys 2018-2020”. Segons el grup municipal d’ERC, “Aquests augments de cost que es van assumint en diversos grans contractes municipals (deixalles, aigua potable, complex esportiu Infinit, etc.), junt amb determinats esdeveniments d’entreteniment de cap de setmana que tenen un dubtós retorn econòmic i social, es transformen en una elevada càrrega econòmica que hem de pagar entre tots els igualadins. El problema no és el deute per inversions d’etapes anteriors. Ciutats com Vic, Tortosa, Esplugues o Figueres han fet una reducció de l’endeutament igual o superior a la d’Igualada, sense posar uns impostos tant alts. L’elevada pressió fiscal s’està destinant a despeses que ens les podríem estalviar. El govern municipal no ha fet un pla de revisió de la despesa que permeti gastar menys i millor”.

ERC Igualada assegura que una llar igualadina paga 633€ més d’impostos que en d’altres ciutats similars

Esquerra Igualada va presentar aquesta setmana, aprofitant que s’ha cobrat l’IBI a tots els ciutadans, una campanya sobre aquest impost i d’altres taxes que paguen tots els igualadins. La campanya, centrada en reclamar una fiscalitat justa per a tots els igualadins, es basa en la comparativa del que paguen els igualadins amb el que es paga a altres ciutats similars com Vic, Vilafranca, Figueres, Sant Feliu de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Olot i Tortosa. Segons els republicans, durant el 2017, l’ajuntament d’Igualada ha recaptat a través d’impostos i taxes un total de 32,5 milions d’euros, en què la mitjana d’IBI per habitant correspon a 495€, una xifra que supera la mitjana de l’IBI de les vuit ciutats anomenades, en què se situa amb 328€. En aquest sentit, el portaveu d’ERC Igualada, Josep M. Palau assegura que “els ciutadans d’Igualada pateixen una injustícia pagant més impostos que en d’altres ciutats similars”. I aquesta afirmació es referma si posem la mirada en el conjunt d’impostos que els ciutadans paguen en cadascuna de les seves ciutats; ja que entre les set ciutats de l’estudi i Igualada hi ha una diferència de 633 euros més que paguen els ciutadans igualadins davant la resta de ciutats.  I és per aquest motiu que el grup republicà reclama una fiscalitat justa, assegurant que “falta equitat i justícia”, assegura Palau. I una altra de les reclamacions que fa Esquerra Igualada al govern de CiU és la revisió de la despesa, ja que “no hi ha cap criteri de progressivitat”, segons el cap de l’oposició. En aquest sentit, segons els republicans “no es pot parlar de bon govern”, ja que s’ha venut la reducció del deute a través de la bona gestió i realment s’ha fet a través d’una alta recaptació.  El també regidor republicà Enric Conill ha volgut deixar clar que “en cap cas la nostra posició és no pagar impostos. No és que no hi estiguem a favor, però és moment de reflexionar que l’alt nivell de recursos que recapten es converteix en mesures importants”.

ERC Igualada denuncia que els ciutadans “paguen molts impostos” malgrat l’estancament de la ciutat

Els republicans es consoliden com l’alternativa a la majoria absoluta de Castells i lamenten que el govern “no afronti” els reptes de ciutat   Després d’arribar a l’equador de l’actual mandat municipal, el principal grup a l’oposició Esquerra Igualada va oferir una roda de premsa de balanç de mig mandat, posant sobre la taula l’acció de govern duta a terme pel grup de CIU i valorant la tasca desenvolupada.   En aquest sentit, el portaveu del grup republicà, Josep M. Palau, va assegurar que “durant aquests dos anys veiem un estancament a la ciutat, sobretot comparativament amb altres ciutats del país”, i va mostrar el grup d’Esquerra “com l’alternativa de govern a Igualada, aportant solucions als problemes existents i afrontant els reptes de ciutat”, afirmava. Palau va plantejar una aposta ferma i decidida dels republicans per activar els sectors amb més futur econòmic, com les TIC i el disseny, “ajudant més i millor a les PIMES, autònoms i a les empreses en l’R+D, com a política imprescindible”, explicava Palau, sense deixar de banda el comerç igualadí, on el govern no ha fet els deures de revitalització. El cap de l’oposició concloïa la seva intervenció destacant que “hem de fer d’Igualada una ciutat en la qual les joves s’hi puguin quedar a viure i hi trobin bones oportunitats laborals”.   La intervenció de Palau va estar complementada per la seva número 2, la regidora Carolina Telechea, que va posar de relleu el projecte republicà d’una política educativa “que ens faci ser la ciutat amb menys fracàs i abandonament escolar de Catalunya, com a principal antídot davant les desigualtats i la pobresa en el futur”, afirmava Telechea; “hem de promoure un Projecte Educatiu de Ciutat on tots els agents educatius s’hi impliquin”, afegia. La regidora republicana també va fer referència a la necessitat de treballar en millors polítiques d’habitatge, “amb l’objectiu que cap persona hagi de pagar pel lloguer del seu habitatge més d’un terç dels seus ingressos”, reclamava Carolina Telechea.

ERC reclama un tercer camp de gespa operatiu per a la temporada 2019-2020

En el context de la planificació de la temporada 2017-2018 per part de la majoria de clubs esportius igualadins, des del grup municipal d’ERC a l’ajuntament d’Igualada tornen a reclamar un tercer camp de gespa per als equips de futbol i de rugbi de la ciutat, per a la temporada del 2019-2020. En el debat dels pressupostos municipals del 2017, Esquerra va incloure aquesta inversió en la proposta de pressupost alternatiu. Segons Enric Conill, regidor d’ERC, “l´ús de les instal·lacions existents s’ha de mirar d’optimitzar, especialment les instal·lacions aquàtiques i les instal·lacions esportives escolars.” La reclamació, però, és molt concreta en l’àmbit del futbol i del rugbi: “Comparativament amb altres ciutats semblants, Igualada s’ha quedat enrere pel que fa als camps de de gespa disponibles. A més a més, els projectes d’esport de base del CF Fàtima, la UE Montserrat, l’Ateneu Igualada SEF i CF Igualada no podran progressar d’acord amb la capacitat que tenen si no es construeix ara aquest tercer camp. Si hi afegim l’excel·lent projecte de l’Anoia Rugby, que està treballant per doblar la seva plantilla de jugadors en només tres anys, tot plegat serà inviable”, afirma Conill. Els republicans han fet públics els imports pressupostaris que representa aquest projecte: “un camp de gespa es pot construir actualment amb un pressupost al voltant de 550mil euros. El pla de finançament quadriennal, aprovat per l’equip de govern municipal, preveu demanar nous préstecs per portar a terme noves inversions per un import de 4,1 milions d’euros l’any 2018 i per un import de 4 milions l’any 2019, quantitats equivalents a l’import d’endeutament que s’amortitzarà. És perfectament viable doncs, des d’un punt de vista econòmic, destinar 250.000 euros el 2018 i 300.000 euros el 2019 per a tenir operatiu, per a la temporada 2019-2020, aquest tercer camp de gespa a Igualada”. Per a Carolina Telechea, també regidora d’ERC, “El compromís social d’un govern es demostra donant resposta a necessitats com aquesta, en un termini adequat.

ERC reclama més compromís amb la igualtat d’oportunitats

En el Ple del mes d’abril, ERC ha posat de relleu el feble compromís amb la promoció de la igualtat d’oportunitats de l’actual govern d’Igualada. D’una banda, en matèria d’igualtat d’oportunitats, la regidora republicana Carolina Telechea va posar en evidència les mancances del Pla d’igualtat de gènere intern, en el qual, va dir que “segons el mateix informe d’avaluació externa hi ha mancances de lideratge polític i de pressupost específic, que esperem que es resolguin ben aviat”.  Segons Telechea, “la decisió de prorrogar un Pla aprovat el 2011, que es preveia acabar el 2014, fins el 2018, és la constatació de que aquest assumpte no ha estat, fins ara, prou prioritari, ja que necessitarem vuit anys per implementar unes mesures que estava previst que es fessin en quatre anys.” En una línia semblant, el portaveu d’ERC Josep Maria Palau, en l’aprovació de les taxes en l’àmbit educatiu, cultural i esportiu, var argumentar la necessitat d’una tarifació progressiva dels preus dels serveis municipals, especialment aquells més rellevants que són utilitzats per la gran majoria de les famílies, com ara les llars d’infants o els serveis sociosanitaris: “Per fer una ciutat d’igualtat d’oportunitats cal tenir en compte les capacitats econòmiques de les unitats familiars, i sobretot, cal un compromís amb mesures redistributives que permetin que tothom tingui les mateixes oportunitats”. Pels republicans, segons la seva intervenció al Ple, són fonamentals mesures com les beques transport per l’accés als estudis universitaris i professionals pel 80% de les famílies, la fiscalitat i tarifació progressiva, l’augment de l’oferta d’habitatge de lloguer a preu assequible, un projecte educatiu de ciutat que tingui, entre d’altres, l’objectiu de ser la ciutat amb menys fracàs escolar de Catalunya o la millora dels espais i l’equipament per posar en condicions d’igualtat les escoles i instituts públics de la ciutat.