Igualada

Un record pel company Joan Torras i Compte

Per Alba Vergés Bosch

Aquests últims dies hem pogut veure en molts companys d’ERC els missatges de recolliment i dolor per la mort del Joan Torras. Només això ja demostra el què ha estat el Joan Torras per ERC a Igualada i a la comarca.

No és possible acomiadar-nos del Joan sense fer un merescut reconeixement a la seva trajectòria personal vinculada a la seva trajectòria política.
La dedicació del Joan al servei dels altres és indiscutible. Ell feia política perquè creia en la política. I era republicà perquè creia en la cosa pública. En allò que construïm entre tots i per a tots i que hem de defensar i lluitar tots.

Ell no veia la política com una cosa que uns fan i els altres acaten o ignoren, sinó que volia compartir els projectes. I així, va voler encapçalar i liderar amb aquesta convicció 3 vegades la llista d’ERC a Igualada.

Sabia que per fer bona política, el primer era ser-hi. Ell hi volia ser, li agradava molt i això es notava. Hi posava el seu bon fer i els seus valors. Política sense valors, sense els valors republicans que tan defensava, per ell, no tenia sentit.

Així, el Joan ha personificat els ideals d’ERC a la nostra ciutat.

El llegat del Joan a Igualada també inclou el deure que ens ha deixat als militants d’ERC de fer realitat la Igualada per a tothom, la ciutat que plegats sempre vam defensar i continuem defensant i per la que sempre va treballar.

El Joan volia que la ciutat fos activa i emprenedora, a la vegada que sempre, i ho va poder demostrar com a tinent d’alcalde d’acció social, va creure en que era imprescindible una forta cohesió entre els veïns i veïnes, lluitant contra les desigualtats de tot tipus i les discriminacions per raó d’origen o condició social, abanderant la màxima de la igualtat d’oportunitats.

Ell hi creia i amb aquestes conviccions va treballar per fer d’Igualada una ciutat millor. Tant des de l’oposició, com des del govern durant els 12 anys que va ser regidor i també els 4 anys al Consell Comarcal de l’Anoia.

Aquests anys de servei públic li van aportar moltes coses positives, i ell se’n sentia orgullós. I nosaltres també ens hi sentim, d’haver compartit el compromís amb Igualada i amb el país, amb una bona persona, el Joan Torras.

Conscients que la dedicació a la política el va fer feliç però també li va treure temps d’altra felicitat amb feina, amics i sobretot la seva estimada família. Volem mostrar el nostre condol més sincer a la Marta, el Marc i la Clara amb qui molts companys d’ERC també hem compartit molts moments
El destí va fer que ens deixessis el Dia de la República, que tan t’agradava celebrar i ens vas demanar que continuem amb la lluita per una República Catalana pròspera, lliure i justa.

Així ho farem Joan, ho farem també per tu i gràcies a tu. Perquè hi eres mentre només ho podíem somniar. Continuarem fins a la victòria.
Que la terra et sigui lleu, Joan.

Visca Catalunya!
Els teus companys d’Esquerra Republicana de Catalunya