Illes Balears i Pitiüses

Mateu Xurí i Maite Pons, nous capdavanters d’Esquerra Republicana a les Balears

• Mateu Xurí, nou president d'Esquerra Illes
  • Maite Pons, nova secretària general d'Esquerra Illes
Després de quatre anys d’exercir com a president de la insular de Mallorca, Xurí substitueix Joan Llodrà a la presidència de la Federació Territorial d’Illes Balears i Pitiüses i fa tàndem amb la regidora de Ferreries en la direcció del partit a les Illes Balears.

Durant el matí d’avui dissabte s’han celebrat, de forma telemàtica, els congressos insulars de les federacions insulars de Mallorca, Menorca i Eivissa – Formentera i la jornada electoral per elegir el president i l’executiva de la Federació territorial d’Illes Balears i Pitiüses.
A cada illa s’ha presentat una única candidatura, que ha estat ratificada per unanimitat pels militants que hi han participat. D’aquesta manera, Joan Gaià és el nou president d’Esquerra – Mallorca, Joan Albert Pons ho és de Menorca i Francesc Xavier Prats d’Eivissa i Formentera.
L’executiva territorial d’Esquerra – Illes Balears i Pitiüses ha quedat configurada per Mateu Matas Xurí, president; Maite Pons, secretària general; Lluís Segura, secretari d’organització; Nofre Munar, secretari de finances i administració; Anna Marí, secretària d’imatge i comunicació; Carme Gomila, secretària de les dones; Pep Castells, secretari d’acció política; Agustina Vilaret i Catalina Munar, secretàries de política municipal; Josep Antoni Prats, secretari de ciutadania i Pau Arranz, secretari de transició ecològica.