Illes Balears i Pitiüses

Segons Lladó, la supervivència del català serà una qüestió política fins que tinguem garantida la seva supervivència amb un Estat que legisli a favor seu, és a dir amb la independència

Seu d'Esquerra Republicana a Palma
Avui matí Esquerra Republicana s'ha sumat avui a la campanya "Enllaçats pel català" que duen a terme diversos centres educatius de les Balears arran de la circular de la Conselleria d’Educació que insta a retirar els llaços dels centres.

Segons, Joan LladóUn cop el Partit Popular ha prohibit als centres penjar el llaç amb les quatre barres, la millor resposta és una desobediència civil massiva en contra d’aquells que volen pràcticar el genocidi del nostre poble” segons Lladó “el Pp atempta contra la llibertat instant a la retirada dels llaços i perpetra un nou atac cap al nostres simbols d'identitat” segons Lladó “la decissió de col•locar el llaç es una decissió dels Consells Escolars i es circunscriu en el Projecte Específic de Centre. La defensa de la llengua pròpia és un valor evident a transmetre” El president d’Esquerra ha afirmat que “quan Bosch diu que no es pot fer política als centres, ens recorda a Franco quan deia: Haga usted como yo y no se meta en política” Segons Lladóqui converteix la defensa del català en una qüestió política són aquells que legislen per fer-lo desapareixerLladó ha sentenciat que “malauradament la supervivència del català serà una qüestió política fins quetinguem garantida la seva supervivència amb un Estat que legisli a favor seu, és a dir amb la independència