local

Actualitat > historica

Dijous, 12 d'abril del 2012

Esquerra es solidaritza amb els treballadors públics del Govern acomiadats al marge de la Llei

Esquerra Republicana ha valorat avui que els acomiadaments massius a les empreses públiques i consorcis i les contractacions digitals que s’estan produïnt en paral.lel. El Govern diu que haver acomiadat 400 persones i que arribarà fins a 800. El president d’Esquerra Republicana, Joan Lladó ha manifestat que “aquests acomiadaments s’han produït fora haver fet cap ERO, avisant d'un dia per l'altre i sense la indemnització que correspondria. Mentrestant el PP està col•locant exbatles i militants destacats a empreses, infringint la Llei del Sector Públic i contradient la seva suposada política de reducció de càrrecs polítics, en aquest sentit les contractacions s'estan fent incomplint l'obligació de publicitat i concurrència a la qual obliga la LLei i confirmant que la seva política de reducció de càrrecs polítics era només una cortina de fum”. Per tot això Lladó expressa que “Esquerra defensa els treballadors públics, se solidaritza amb els acomiadats i reclama igualtat, publicitat i concurrència en l'accés al treball públic

Joan Lladó també ha volgut recordar que “les empreses públiques han estat víctimes de la contractació d’un gran nombre de treballadors, sovint innecesasris en frau de llei, mitjançant contractes d'obra o servei, quan el que calia fer eren contractes d'interinitat o de durada indeterminada” Per aquest motiu, el president d’Esquerra Republicana exigeix “responsabilitats polítiques i penals, en aquells casos que correspongui, als qui no sols han tolerat aquesta situació sinó que s'han servit d'ella per col•locar militants i amics”. Ja per acabar Lladó també ha posat de manifesta que “l'absència de Relacions de Llocs de Treball a una gran part de les empreses ha afavorit l'estratègia liquidadora del Govern, tot i que són els òrgans directius de les empreses públiques els qui han de redactar-les i aprovar-les. Recordem que des de l'aprovació de la nova Llei del Sector Públic Instrumental, les empreses tenen la obligació d'aprovar una RLT

Notícies rss
Agenda rss