Illes Balears i Pitiüses

Banyalbufar aprova una moció d'Esquerra pel dret a decidir cap a l'estat propi

Estelada; Canet; Independència; AMI

L'Ajuntament de Banyalbufar en sessió plenària de 17 de desembre 2012, vota a favor d'una moció d'Esquerra Republicana que es posiciona a favor del dret a decidir dels pobles cap a l'estat propi.

La moció, a partir de les aportacions de Convergència per les Illes ha sortit endavant amb cinc vots a favor d'Esquerra i CxI i només un vot en contra del Partit Popular

La moció dóna el suport a totes les comunitats autònomes que decideixin iniciar el procés de constituir-se com a estat propi, prèvia consulta a la ciutadania de cada territori, confiant que les Illes Balears sigui una d'elles.

A més, manifesta el ple suport a totes aquelles iniciatives de la societat civil i/o institucions, orientades i desenvolupades democràticament i pacíficament, que fomentin la informació, la consulta popular i la concreció del dret a decidir de les persones i els pobles, a l’hora d’avançar cap a l’estat propi

A la vegada que apel·la a l’esperit cívic de la Unió Europa, inclòs l’Estat espanyol, per tal que permeti que els ciutadans de les Illes Balears, i dels diferents pobles de l’Estat espanyol, puguin decidir el seu futur com a poble.

Biel Seguí, regidor d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Pollença, manifesta que "estam molt satisfets que Banyalbufar sigui el segon poble de Mallorca que aprovi aquesta moció després de Pollença” en aquest sentit ha afirmat que “estam convençuts que la única sortida que tenim a la crisi és la nostra independència i per això hem de fer servir totes les institucions democràtiques que tenim a l'abast per explicar-ho