Illes Balears i Pitiüses

Esquerra Republicana entra a MÉS per Mallorca

Congrés d'Esquerra Republicana de dia 16 de novembre a Inca

Esquerra Republicana aprova en Executiva, després de valorar de forma molt positiva els resultats de les eleccions europees, ratificar per unanimitat l’acord federatiu amb el PSM-Entesa i conseqüentment l’entrada a MÉS per Mallorca. En el mateix sentit, el Consell de Direcció Política del PSM-Entesa, reunit a Algaida també ha aprovat, amb un 80,5% dels vots, l’entrada d’Esquerra Republicana-Mallorca a la Federació PSM-Entesa i que, per tant, permet també la incorporació al projecte de MÉS per Mallorca.

Tal i com es va acordar el passat mes d’octubre, les dues formacions han treballat per assolir la confluència orgànica del mallorquinisme polític de signe progressista i sobiranista. I tot amb l’objectiu de fer avançar i créixer l’esquerra del país, per blindar una alternativa forta, coherent i amb projecte de futur que faci front a les polítiques del PP i al bipartidisme empobridor.

Aquest document inclou també el reconeixement mutu entre el PSM-Entesa i Esquerra com a referents del sobiranisme progressista i la incorporació d’Esquerra Republicana de manera directa a MÉS a mitjà termini.

A nivell de Mallorca, amb la incorporació d’Esquerra, la Federació passarà a denominar-se PSM-Entesa-Esquerra Republicana. El document aprovat preveu que Esquerra Republicana Mallorca formi part del projecte de MÉS per Mallorca en tant que membre de ple dret de la Federació. Amb tot, MÉS per Mallorca té previst donar compte d’aquesta incorporació a l’Assemblea que se celebrarà el dissabte 7 de juny, cita en la qual es debatrà i aprovarà el reglament de primàries de MÉS.

El secretari general del PSM-Entesa, Biel Barceló, ha destacat que aquest acord suposa “sumar forces i voluntats per tal d’enfortir el projecte de MÉS per Mallorca, amb l’objectiu d’esdevenir la formació decisiva per fer fora José Ramón Bauzá del Consolat de Mar i per guanyar al bipartidisme PP-PSOE”.

Segons el president d'Esquerra Republicana a Mallorca, Joan Lladó, “aquesta unió ha de ser l'eina per construir una democràcia real i per poder acabar exercint el dret a decidir a Mallorca”.