Illes Balears i Pitiüses

L’executiva d’Esquerra Republicana de les Illes ha aprovat aquest diumenge 8 de maig, per unanimitat, presentar-se a les properes eleccions espanyoles sota la candidatura "Sobirania per les Illes".

Els membres de l'executiva d'Illes
L'Executiva d'esquerra Republicana de les Illes s'ha reunit aquest diumenge per tal de ratificar els acords presos per les assemblees celebrades a Mallorca, Menorca i Eivissa. En aquestes assemblees s'ha aprovat acceptar el repte llançat per diferents associacions i entitats de la societat civil de participar en una coalició nomenada "Sobirania per les Illes".

La candidatura és impulsada per la societat civil i neix amb la intenció de sumar sobirania, catalanisme i republicanisme, obrint el ventall també a altres cercles que representen la societat civil illenca, per defensar conjuntament l’alliberament nacional de les illes.

A l’executiva, celebrada quan encara es desconeixia quin seria el final de les negociacions entre altres partits d'esquerres, s’ha acordat deixar les portes obertes a altres partits, entitats sobiranistes i persones que s’hi vulguin sumar a títol particular.

Aquesta executiva ha comptat amb la participació i, per tant, aval, dels membres de la permanent, els representants d’Esquerra de cada illa i també la representant de les JERC Illes.