Illes Balears i Pitiüses

La candidata a l'alcaldia, Fanny Marí, proposa que s'hi instal·li també un centre d'interpretació i difusió de l'arquitectura racionalista de la ciutat

Fanny Marí s'ha reunit amb els mitjans davant l'edifici de GESA.
La candidata d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Palma, Fanny Marí, ha reivindicat aquest matí que “dels 16.000 metres quadrats útils que té l'edifici de GESA, 2.000 siguin destinats per l'Ajuntament a les entitats i associacions de la ciutat.”

Marí ha assenyalat que el partit republicà pensa que “l’edifici de GESA ha de servir per ubicar diferents serveis municipals, per tal d’estalviar lloguers que en aquest moment s’estan pagant, però també i sobretot per dinamitzar el món associatiu de la ciutat.” En aquest sentit, la candidata ha comentat que no fan més que “donar suport a la plataforma Activació i Gestió d’Espais Socioculturals i Artístics (AGESA), en el seu objectiu de l’autogestió de 2.000 metres de l’edifici.” Fanny Marí ha afegit que amb la seva proposta s'aconseguiria “potenciar i dinamitzar no només el teixit associatiu, sinó també el propi edifici fora de l’horari d’oficina.” La plataforma està integrada per deu entitats: IMAGONEM, associació de Teatre sense Fronteres, Associació Anem, Associació Barri TV, Associació Espacio Esfera, confraria del Cristo del Santo Poder, Associació Thakhin-Runa, Associació Arte en Rueda, Associació S’Entreforc i l’Associació Cent per Cent Nosaltres.

D'altra banda, Esquerra Republicana proposa que “la planta baixa albergui una exposició permanent d’interpretació i difusió del que ha representat el racionalisme a Palma”, tot recordant que l'eixample de la ciutat ofereix nombrosos exemples d’edificis de caire racionalista “que haurien d'estar millor catalogats i ser objecte d’itineraris.”

En aquesta línia, Fanny Marí ha manifestat que “hem de potenciar les singularitats de Mallorca i el seu valors afegits de cara a la nostra principal industria, el turisme; i l’arquitectura no n’és un més sinó que es troba entre els principals objectius del turisme de temporada baixa.” La candidata republicana ha recordat que l’observatori municipal de Turisme assenyala que més d’un 70% dels turistes dediquen el seu temps a visitar monuments i un 30% a descobrir la ciutat pel seu propi compte: “Hem de diversificar la nostra oferta i mostrar el que som de diferent al món, perquè només amb preus ben aviat no podrem competir.”