Illes Balears i Pitiüses

Esquerra adverteix que no donarà suport al Consell de Mallorca per esbucar cap habitatge

Reunió d'Esquerra amb el grup ecologista GADMA

Esquerra reitera el seu suport als veïnats que s’oposen al projecte d’esbucar 300 habitatges del nou pla de reconversió de la Platja de Palma, impulsat pel Consorci. Així ho ha demostrat avui el partit republicà a una reunió amb el grup ecologista GADMA a la qual han assistit Joan Lladó, president d’Esquerra a les Illes Balears i Pitiüses; Francesc Jaume, president d’Esquerra a Palma; Joan Vicenç Lillo, secretari de Medi Ambient d’Esquerra a les Illes Balears i Pitiüses i Bernat Fiol, de GADMA.
Francesc Jaume, president d’Esquerra-Palma, ha manifestat que “Esquerra està a favor de la rehabilitació de la zona però en contra de que es faci a costa del dret a l’habitatge dels seus ciutadans.” També, Jaume ha afirmat que “des d’Esquerra creim que l’aposta a fer no ha de ser per macroprojectes que no són prioritaris, com el futur Born de Can Pastilla, sinó per una reforma integral que inclogui ajudes als propietaris per a la rehabilitació i una forta inversió a les zones públiques.”
Per altra banda, Joan Lladó, president del partit republicà a les Illes Balears i Pitiüses, ha argumentat que “el model Nájera ja ha quedat plasmat al municipi de Calvià, i això és el que no volem. Des d’Esquerra optam per una remodelació i millora de la Platja de Palma però que això no impliqui la desnaturalització i despersonalització paisatgística i humana.” Lladó ha explicat que “hem coincidit amb l’associació GADMA en que s’ha de preservar el terreny de les dunes ja existents i l’estat original del torrent dels Jueus.”
Tant Lladó com Jaume han expressat les intencions del partit republicà: “Esquerra, des del Grup Municipal del Bloc per Palma, farem el possible perquè les al·legacions presentades pels veïnats siguin ateses des del consorci i perquè qualsevol projecte de reforma no impliqui la destrucció de tots els habitatges de la zona. Si finalment el projecte arriba al Consell de Mallorca sense les modificacions que defensam, no li donarem suport.”