Illes Balears i Pitiüses

El senador Picornell es reuneix a Palma amb els sindicats per tractar la problemàtica dels funcionaris interins

• Mateu Xurí, Bernat Picornell i el sec. gral. de l'STEI-i
  • Mateu Xurí i Bernat Picornell amb els representants de l'UOB
Davant de l'alarma generada entre els funcionaris interins per la intenció del Govern estatal de limitar a un màxim de tres anys els contractes temporals amb l'administració, el senador d'Esquerra Republicana Bernat Picornell s'ha traslladat avui a Palma i s'ha reunit amb els represententats de l'STEI-i i de l'UOB.
L'article 19.2 de l'esborrany de lley dels Pressuposts Generals de l'Estat 2017 limita a un màxim de tres anys la durada de qualsevol contracte de treball temporal subscrit per les administracions públiques. Això afectaria a tots els funcionaris interins que, a les Illes Balears, representen gairebé el 40% de tots els treballadors públics.
Tot i que algunes veus del PP ja han avisat que aquesta proposta seria modificada, el fet és que s'ha generat una profunda preocupació. Per això, el senador Picornell ha volgut informar de primera mà que el Grup de Diputats ja va presentar una esmena de supressió a aquest article i que, properament, en el treball de les comissions i, després, en el Senat, Esquerra Republicana farà tot el possible per tal que aquesta mesura no prosperi.
El senador Picornell, acompanyat del president d'Esquerra Mallorca, Mateu Xurí, ha estat rebut per l'executiva de l'STEI-i i pels representants d'Unió Obrera Balear (UOB).