Illes Balears i Pitiüses

Esquerra reclama la restitució de la normalitat lingüística a les proves de Selectivitat

Esquerra Republicana considera intolerable que Llorenç Huguet, rector de la UIB, i Martí March, conseller d’Educació, acalin el cap davant el ministeri i els ultraespanyolistes de Ciudadanos i permetin que a les proves de selectivitat s’hagin d'oferir els exàmens en castellà - com si els alumnes no entenguessin el català - cosa que el relega a llengua secundària i prescindible.
Mateu 'Xurí' ha explicat: "Com a formació política que defensa la llengua catalana en tots els àmbits d’ús, donam suport als vocals del tribunal de selectivitat, que han renunciat per fer front al retrocés que suposa per a la normalització lingüística, i animam l’assemblea de docents i tota la comunitat educativa a dignificar, com ja feren la pasada legislatura, una Educació pública, de qualitat i en català."
"És inassumible que els partits polítics que formen el Govern de les illes siguin cómplices de tal humiliació." Mateu 'Xurí' es demana “si aquesta política lingüística i educativa també forma part dels ‘acords pel canvi’ signats el 2015 per MÉS, PSIB i Podemos”. Afegeix que “ens varen dir que podíem amagar les camisetes verdes als armaris, però pareix que els partits del pacte de govern no han entès encara qui els va donar la possibilitat de governar”.
Demanam que el Govern intervengui per restituir la normalitat lingüística a les proves de selectivitat i que es comprometi a aplicar les polítiques necessàries per assolir la plena normalització de la llengua catalana.