Illes Balears i Pitiüses

Esquerra Republicana es reafirma: autogestió en lloc d’autonomisme

Mateu Xurí
Aquests darrers dies hem pogut tocar amb les mans i de forma molt seguida la realitat que ens espera si els nostres governants continuen fent polítiques de caire autonòmic. Per una banda, els ciutadans i ciutadanes d’aquestes illes hem vist com l’Estat espanyol ens ha negat la proposta del nou sistema de finançament autonòmic, més ben conegut com a REB. No tan sols ens han tancat la porta a qualsevol tipus de negociació, sinó que probablement hi sortirem perdent uns cent milions d’euros que és el que es preveu de rebaixa respecte de l’any passat si comparem aquests doblers amb el que Madrid ens tornarà enguany. Per altra banda, les recents declaracions del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, deixen clar que cap govern autonòmic, sigui del color que sigui, co-gestionarà l’aeroport de Son Sant Joan ni cap altre de les Illes.
És per aquest motiu que Mateu Xurí, president d’Esquerra Mallorca “demana coratge als governants que aspiren a la construcció d’un nou estat per dur a terme les polítiques no autonomistes i de confrontació amb l’estat espanyol necessàries”, amb la finalitat de demostrar a la nostra societat que, fora d’aquest estat, la qualitat de vida dels nostres ciutadans i ciutadanes milloraria considerablement. Xurí també respon a les declaracions de Biel Barceló, que es mostrava decebut amb Rajoy, “només pot estar decebut qui espera qualque cosa. Esquerra Republicana no espera res de Rajoy”.
Hem sentit massa vegades que la societat illenca no està encara preparada per fer aquesta passa, però la veritat és que ha tingut molt poques oportunitats per demostrar el contrari. De fet, tots encara recordam la implicació de la gent contra la implantació del decret llei del TIL en temps de José Ramón Bauzá. Per tant, conclou Xurí, “ja és hora que els polítics agafem la davantera en qüestions de país, perquè estam segurs que la societat civil ens seguirà”