Illes Balears i Pitiüses

Esquerra d'Alaró denuncia la manca de respecte a la llibertat d'expressió

Pancarta a Alaró
La secció local d'Esquerra Republicana d'Alaró ha emès aquest comunicat, arran del robatori de la pancarta que van penjar:
"Des d'Esquerra d'Alaró, com a militants lluitadors d'objectius que fomentin una societat avançada, lliure, respectuosa en la seva diversitat, orígens i formes polítiques i culturals, s'ens fa difícil, penós i preocupant haver de reconèixer la persistència d'expressions violentes i intolerants de clar caire feixista a casa nostra.
No ens deixem enganyar, de les respostes que a les xarxes s'han donat al nostre exercici de llibertat d'expressió de dir públicament: “Independència Països Catalans” i “Si al referèndum”, gairebé cap ni una ha intentat des de la divergència legítima i necessària, respectar ni la penjada de la pancarta ni de combatre legítimament, políticament, el motiu. Ben al contrari, les respostes han estat, aprofitant l'avinentesa, directament racistes, xenòfobes, autoritàries i propenses a l'exercici de la violència. És així, com és així també que poques d'aquestes opinions antidemocràtiques han obtingut la contrarèplica que es mereixen en un combat d'idees absolutament necessari, que és absolutament imprescindible vèncer. No hi valen aquí actituds pretesament equidistants, no intervencionistes, paralitzades i pretesament autoproclamades moderades, perquè al cap i a la fi és la continuació de la lluita antifeixista de sempre en favor de la democràcia. Aquí parlam clarament d'actituds i fets feixistes que s'han de combatre sempre, en tot lloc i a tota hora.
Pel que fa als fets en sí del robatori de la pancarta o la vergonyosa i horrorosa acció racista contra Guillem Balboa, batle d'Alaró, el que demanam és més eficiència policial, concretament a la Policia Local d'Alaró i de la Guàrdia Civil, no poden fer com si miràssin ploure ni es poden consentir més actes violents i penalment tipificats d'aquesta mena.
En els propers dies, Esquerra d'Alaró seguirà defensant les seves idees, de forma respectuosa, en les formes que la llibertat d'expressió que la democràcia en què creim ens atorga, a fi de fer triomfar les nostres idees que no són altres que les que tenen a veure amb la llibertat i democràcia del nostre poble i de tots els altres pobles del món. "

Alaró a 12 de setembre de 2017.