Illes Balears i Pitiüses

Exigim la llibertat de tots els presos polítics i dels membres del govern legítim de Catalunya

És inconcebible que l’Audiència Nacional pugui decretar presó als membres del govern legítim de Catalunya elegit democràticament dia 27 de setembre de 2015.
És intolerable que puguin acusar de rebel•lió el Govern de la Generalitat, ja que aquest delicte necessita la violència i, de moment els únics actes violents han estat perpetrats per les forces de seguretat dia 1 d’octubre i pels grups feixistes d’extrema dreta que actuen amb total impunitat.
Espanya demostra que vol tenir la democràcia tancada dins la presó i que és incapaç d’oferir cap solució política. Des d’Esquerra Republicana demanam i exigim la llibertat inmediata dels presos polítics.
El Partit Popular, amb multitud de casos de corrupció, amb trames com la de Gurtel, amb una Caixa B i sobressous a balquena, inclòs el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, no té dret a ser garant de res. De fet, és aquest partit el que hauria de tenir molts dels seus membres empresonats per lladres i corruptes.
Demanam i encoratjam tota la societat i la resta de forces polítiques que plantin cara davant aquests fets gravíssims que atempten contra els drets civils i fonamentals. Per això demanam també a MÉS per Mallorca i a Podem que es replantegin el pacte de governabilitat a les Illes Balears, ja que l’aplicació de l’article 155 i tot el que se’n deriva ha estat possible gràcies al suport del seu soci de govern, el PSOE.