Illes Balears i Pitiüses

Miquel A. Sureda
Esquerra Republicana manifesta el rebuig a l'actuació de l'advocacia de l'Estat contra la convocatòria municipal de subvencions de l'ajuntament de Pollença en favor dels negocis que utilitzen el català a nivell empresarial.
L'Estat interposa un recurs al que s'ha aprovat per unanimitat a l'ajuntament de Pollença; unes subvencions que fa quasi 20 anys que s'atorguen.
Entenem que aquest fet és un tentacle més de l'article 155 i de la deriva autoritària de l'Estat espanyol, un estat que obliga al coneixement de la llengua castellana i criminalitza les altres de manera supremacista.
Diu Miquel Àngel Sureda, regidor de Pollença i militant d'Esquerra Republicana: "El govern espanyol, en lloc d'intentar aplicar el 155 a l'ajuntament de Pollença pel tema de les subvencions al català, i que es varen aprovar per unanimitat al ple ordinari de febrer, el que hauria de fer és respectar l'autonomia local i la llengua pròpia dels pollencins"