La Canonja

Totes les notícies

ERC la Canonja impulsa que es posin cartells dissuassius de fumar davant els accessos dels centres docents i edificis públics

Seguim treballant als plens de l'Ajuntament de la Canonja. Mocions presentades en el Ple del 26/09/2019

El Grup Municipal d’ERC la Canonja no s’atura i així ho va demostrar en el ple de l’Ajuntament celebrat el 26/09/2019. Hem presentat dos mocions i, amb el nostre esforç i iniciativa, s’ha aconseguit pactar una declaració institucional. Anem a desgranar aquestes accions. Les persones que estem al servei públic tenim el deure de vetllar pel benestar dels ciutadans de La Canonja. És un deure de l’Ajuntament d’assegurar que els drets de les persones siguin respectats. No entrarem a detallar els efectes negatius que ocasiona el tabaquisme, ja que són ben sabuts per tothom. Per aquesta raó, i tenint en compte la legislació vigent de mesures sanitàries  per fer front al tabaquisme, hem instat que es posin cartells dissuasius en les immediacions dels centres educatius i edificis públics. Tots i totes tenim responsabilitat en la formació de valors dels nostres filles i filles. També és important recordar que el professorat té una responsabilitat, com a model que són. I també cal protegir les persones amb problemes respiratoris, dones embarassades i gent gran, per exemple i, que poden fer us d’aquests indrets. Però aquesta defensa no s’ha de reduir aquí, sinó a tota persona que pateix el tabac de forma passiva, almenys, en aquests espais. Aquesta moció no va tirar endavant amb els vots en contra del PSC i l’abstenció de Junts per la Canonja. Una llàstima que iniciatives com aquesta, que defensen els drets fonamentals de la gent, no tirin endavant. I més quan s’ha estès una mà des del nostre grup municipal per treballar-les conjuntament. Però no s’ha obtingut resposta de cap tipus per part d’aquests Grups Municipals. Ni intencions. Juntament amb el Grup Municipal de Som Poble i l’entitat ecologista LaCanonja3 vàrem presentar una moció per fer front a l’emergència climàtica, en el marc de de la setmana mundial pel clima. El planeta ens està donant nombrosos avisos de que estem arribant a un punt sense retorn. No és temps per amagar-se, per covardies i cal fer un pas endavant en la lluita contra el canvi climàtic.

Ofrena floral al pati del Castell de Masricart (la Canonja)

Ofrena floral Diada Nacional de Catalunya a la Canonja

Molt bon dia a tothom. Avui, 11 de Setembre, diada Nacional de Catalunya, ens reunim aquí per tal de retre un sentit homenatge a totes aquelles persones que van lluitar i lluiten per la defensa de la llibertat, la llengua i la identitat de totes les catalanes i catalans, per exaltar els valors de la nostra Nació i recordar la nostra història. No demanaré perdó. No demanarem perdó. No ens disculparem per treballar, amb perseverança i amb dignitat, per una Catalunya més solidària, més justa, més pròspera econòmicament  i més equilibrada. Amb el cap ben alt i dient-t’ho ben fort, exclamem que lluitem per una Catalunya independent, per una Catalunya ja madura que vol dictar el seu camí, construir el seu futur, sense traves de ningú. Avui, dia 11 de setembre, Festa Nacional de Catalunya, reivindiquem el que nosaltres creiem que és el millor per al nostre país. I no, no som excloents. Defensem la nostra postura, la nostra idea, sense anar en contra de ningú. No us equivoqueu. Que no es facin interpretacions malintencionades. I quan sortim el carrer i expressem el nostre ideari, fem això, defensem una postura, sense menysprear cap altre posicionament. No oblidem mai que estem treballant per la consecució d’un referèndum acordat. Sempre ha estat la nostra voluntat, tant ara com el del 1 d’octubre de 2017. És a dir, que la majoria decideixi el camí que hem de seguir. Però preguntar sembla que fa por. Saber l’opinió de la gent espanta. I els governs obliden que estan per a servir. I això passa tant al Govern Central, com en el nostra Ajuntament. I aquestes manifestacions no han de quedar només en aquest acte. No només s’ha de cenyir a fer una ofrena, una vegada a l’any. Una de les grans fal·làcies que hem hagut d’escoltar en aquests últims temps és la neutralitat dels carrers. Els carrers no han estat ni han de ser neutrals. Quan pengem llaços grocs, només es fa una demanda democràtica d’una gran part de la societat catalana.

Mocio onada de calor

La moció per establir mesures davant onades de calor no prospera. El PSC vota en contra

El passat 25 de juliol es va celebrar un ple a l’Ajuntament de La Canonja, a on es van votar diferents punts d’elevada importància. En aquest escrit anirem desgranant aquestes propostes i comentarem les raons del nostre vot, amb la voluntat de ser totalment transparent als habitants de la Canonja. En un primer punt, es va aprovar l’acta del ple anterior. A continuació es va votar sobre l’aprovació del projecte executiu de rehabilitació i ampliació de l’Orfeó Canongí. Vàrem votar en contra, per dues raons principals: Per una manca de sensibilitat de l’Ajuntament vers a l’entitat. En cap moment s’ha tingut en compte les seves propostes i peticions. Per no complir les necessitats del poble. Estem convençuts de que s’està perdent una gran oportunitat. És un projecte molt important que hauria de vertebrar la vida cultural del poble. Per aquesta raó, cal un Orfeó el més versàtil possible, fet que no és així. La platea disposa d’una pendent i de butaques fixes, fet que inhabilita el recinte per a diferents activitats. Seguidament es passà a votar el compte general de l’exercici del 2018, el qual ens vàrem abstenir, ja que no formàvem part del consistori. Respecte a la modificació número 7 del pressupost vigent, també ens vam abstenir, ja que no hem tingut cap possibilitat d’opinar sobre el mateix. El nostre grup municipal va votar en contra de l’ordenança de preus públics. El punt més delicat d’aquesta proposta era l’increment de preu dels espectacles relacionats amb el festival de màgia Impossible. Tenint en compte que només es recupera un 10 % del cost del festival, defensem que cal replantejar els espectacles que es fan i intentar incrementar l’assistència, no els preus. Amb l’augment dels preus s’aconseguirà tot el contrari, un efecte dissuasiu. Nosaltres apostem per fer una difusió més gran del certamen, per tal de captar gent de poblacions veïnes. És un festival prou interessant per tal de que pugui venir més gent de fora.

Moció sobre les mesures a aplicar en cas d’onades de calor

En el proper ple de l’Ajuntament de la Canonja, que es celebrarà el dijous dia 25 de juliol a les 19:30, el grup municipal d’ERC La Canonja presentarà una moció sobre les mesures a aplicar en cas d’onades de calor. El nostre poble es troba situat a una zona geogràfica a on, a l’estiu, és habitual patir onades de calor.  S’entén com a onada de calor un augment brusc i perllongat de la temperatura i humitat per sobre dels valors mitjans del clima. També és cert que els estudis científics actuals avalen que les onades de calor seran cada cop més nombroses, més llargues i més extremes. Els episodis d’onada de calor provoquen greus problemes als ciutadans però, sobretot, les seves conseqüències són crítiques en determinats sectors de la població, com infants, gent gran o persones amb certes malalties o que tinguin certs factors de risc. Tal com indiquen les autoritats sanitàries, la calor pot suposar un perill greu per a la salut i agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament. En el cas que l’exposició a unes temperatures molt elevades és perllongui en el temps, la temperatura del cos pot elevar-se fins a nivells perillosos i pot provocar el que es coneix com a cop de calor. Aquest trastorn, que pot arribar a tenir conseqüències molt greus, requereix atenció mèdica immediata. Per aquesta raó, es creu necessari que l’Ajuntament estableixi una sèrie de mesures quan vingui una onada de calor, com, per exemple: Gratuïtat de la piscina durant l’episodi Repartiment d’aigua embotellada d’EMATSA en els centres municipals durant les hores de més insolació i temperatura més alta Habilitació d’espais climatitzats

Parlament

Ja estem aquí!

Avui, 15 de juny, a les 12:00 s´ha realitzat l'acte de constitució de l'ajuntament. Ha estat una diada de gran orgull, pel nou regidor i pel partit a qui representa. Esquerra Republicana de Catalunya ha tornat a entrar a l’ajuntament. I arribem aquí, amb humilitat, amb la certesa de saber que estem començant un nou camí, amb tot el que implica el verb començar, iniciar. I amb el convenciment de que hi ha molta feina a fer. I de ganes de treballar no ens en manquen.

Gràcies

Moltes gràcies!

Moltes gràcies canongins i canongines. Gràcies per confiar amb nosaltres, amb aquest projecte que és tan vostre com nostre. Ens heu obert les portes de l’ajuntament. De bat a bat. I ara tenim el deure de fer afectiu aquest préstec, de treballar per al poble, per tal de que sigui el que tots i totes volem, el que tots i totes ens mereixem. Ens esperen 4 anys de molta feina, que farem amb molta il·lusió. I esperem que contacteu amb nosaltres, que ens digueu les  vostres necessitats, les vostres esperances, els vostres desitjos. Per què, i no cal oblidar-ho mai, estem al vostre servei. Gràcies, gràcies i més gràcies.

Sota la pluja

Obren's la porta de l'ajuntament

Avui s’acaba la campanya de les eleccions municipals del 2019. Durant aquests dies us hem volgut transmetre el nostre projecte, que desitgem que us el feu vostre. Ens hem trobat, hem berenat, hem parlat, hem intercanviat impressions, idees i propostes. Han estat unes jornades molt interessants per tal de fer-vos conèixer La Canonja que volem. Per ara. Per d’aquí a 20 anys. I no només això. Proposem una altra forma de fer política, un canvi necessari. Ara és l’hora que els valors republicans entrin en joc en la política municipal. I no hi ha ningú millor per a fer aquesta tasca que nosaltres, que ERC de La Canonja. Us hem presentat un projecte ambiciós, complet, transversal. I aquesta casa es sustenta sobre 4 pilars, que és la base de tot, donant estabilitat a aquest programa. I aquests pilars han d’estar recoberts per la transparència, que ha de ser la costura que ho lliga tot. I aquests 4 eixos són: política social, política mediambiental, política cultural i política ciutadana. I per a tot això, demanar-vos la vostra confiança.

Cloenda campanya municipals 2019

Cloenda Campanya Municipals 2019

El proper divendres dia 24 de maig ens agradaria que ens acompanyéssiu en l’acta de cloenda de la campanya de les eleccions municipals d’aquest any, 2019. Estarem al carrer de les Garrigues, tota la tarda, per tal de comentar i explicar el nostre projecte, per tal de portar els valors republicans a l’ajuntament de La Canonja. Ara és l’hora! I alguna sorpresa tenim reservada per a tots i totes! Us esperem!

Conversa amb els canongins i canongines

Berenar - col·loqui. Tot un èxit.

Ahir, divendres 17 de maig de 2019, vàrem celebrar el col·loqui – berenar amb tots els ciutadans del poble que vàreu poder assistir. Des d’ERC de La Canonja estem molt contents de l’experiència. Tot un èxit. Durant les gairebé tres hores que vàrem compartir, es van tractar un gran nombre de temes: socials, culturals, entitats, serveis municipals, concessions,... Durant aquesta estona vam poder veure que hi ha molta feina per a fer, per tal de tenir La Canonja que tots i totes volem, que tots i totes mereixem. Agafem el testimoni de totes aquestes peticions i lluitarem per a fer-les possibles. Tenim un enorme repte per a dibuixar La Canonja d’ara i del futur. Tenim l’empenta, la il·lusió, l’energia, força i capacitat per a fer-ho possible. Confieu en nosaltres!