La Canonja

Article a La Canonja Informa nº 72

Ja estem aquí. Avui comença la primera (de moltes) intervencions en aquest espai. I, quan s’arriba a una nova casa, és d’educació presentar-se, explicar, encara que sigui breument, què venim a fer, quins són els nostres objectius.
ERC arriba aquí, amb humilitat, amb la certesa de saber que estem començant un nou camí, amb tot el que implica el verb començar, iniciar. I amb el convenciment de que hi ha molta feina a fer. I de ganes de treballar no ens en manquen.
Sí. Som conscients de que estem aquí amb un sol representant. Som perfectament sabedors que es podria tenir més impacte tenint 9 regidors. Però farem valdre aquesta oportunitat. Amb un regidor es pot fer molta feina. Algú ens pot tractar d’ingenus. Nosaltres diem que és simplement il·lusió.
Arribem aquí amb un propòsit molt simple, molt clar: fer efectiu el nostre programa electoral. I treballarem sempre amb aquest convenciment. Amb persistència, amb tossuderia. Amb transparència.
Ens esforçarem per tal de que els valors republicans estiguin ben vius dintre del consistori. Però, quan parlem de valors republicans, a què ens referim? Doncs, simplement, fem esment de tres conceptes, que son els pilars del nostre ideari: llibertat, igualtat i fraternitat. Són tres. Només tres, sí. Però que donen sentit a tota la política que fem, a tota la política que farem durant aquests anys.
Llibertat, perquè la persona és el més important en la política, i cal posar-la en el centre, en l’eix de gravetat.
Igualtat, perquè tots els ciutadans som iguals, homes i dones.
Fraternitat, perquè tots i totes hem de viure amb bona relació, en un entorn.
I això és el que venim a fer aquí: simplement a treballar de manera persistent, sense pausa, per tal de que els valors republicans puguin estar presents en aquest Ajuntament. Venim a lluitar per La Canonja que volem, una Canonja molt diferent a la que ens ha proposat durant aquests anys el consistori governant. I convé recordar, no hem d’oblidar mai, que de recursos aquest Ajuntament en té molts.
Ens presentem aquí amb la voluntat de ser la veu de totes aquelles persones i entitats que necessitin tenir una representació dintre de l’Ajuntament. Perquè, simplement, ens devem a la gent del poble. A tota la gent del poble. Aquesta serà una de les nostres principals tasques: escoltar-vos i lluitar per cobrir totes les vostres necessitats.
Estem aquí amb la plena convicció de que la República es comença a construir en el municipi. Una República d’esquerres. I no ens demaneu ser equidistants. Som el que som.
Ara que ja ens coneixem, ja sabeu que estem a la vostra disposició. Sempre. Per a tots i totes. Ens trobareu a qualsevol hora, a qualsevol moment (per exemple ens podeu contactar a través del nostre correu: lacanonja@esquerra.cat).

Article publicant a la revista municipal "La Canonja Informe", nº 72, agost-setembre de 2019