La Canonja

Paraules en la presa de possessió del càrrec de regidor

Marc Riu i Rusell
Presa possessió càrrec regidor

Felicitats a l’il·lustríssim senyor alcalde.
Felicitats als meus nous companys i companyes de trajecte.
Gràcies a tots i totes per la vostra assistència.
Maite (regidora JxCanonja), espero que et recuperis el més aviat possible.

Avui és un dia de gran orgull, per mi i pel partit a qui represento. Avui Esquerra Republicana de Catalunya ha tornat a entrar a l’ajuntament. I arribem aquí, amb humilitat, amb la certesa de saber que estem començant un nou camí, amb tot el que implica el verb començar, iniciar. I amb el convenciment de que hi ha molta feina a fer. I de ganes de treballar no ens en manquen.

Sí. Som conscients de que estem aquí, amb un sol representant. Som perfectament sabedors que es podria tenir més impacte tenint 9 regidors. Però farem valdre aquesta oportunitat. I amb un regidor es pot fer feina, molta feina. Algú ens pot tractar d’ingenus. Nosaltres diem que és simplement il·lusió.

Arribem aquí amb un propòsit molt simple, molt clar: fer efectiu el nostre programa electoral. I treballarem sempre amb aquest convenciment. Amb persistència, amb tossuderia.

Durant la campanya hem repetit que calia portar els valors republicans a l’ajuntament. I ara que en tenim la possibilitat, no defallirem.

I els valors que fan que ERC sigui el que és, valors que són els pilars del nostre ideari són:
Llibertat, igualtat i fraternitat. Són tres, només tres. Però que donen sentit a tota la política que fem, a tota la política que farem.

Llibertat, de que la persona és el més important en la política, i cal posar-la en el centre, en l’eix de gravetat.
Igualtat, de que tots els ciutadans som iguals, homes i dones. No tothom ho creu.
Fraternitat, de que tots i totes hem de viure amb bona relació, en un entorn.

I això és el que venim a fer aquí: simplement a treballar de manera persistent, sense pausa per tal de que els valors republicans puguin estar presents en aquest ajuntament. Venim a lluitar per La Canonja que volem, una Canonja molt diferent del que ens ha proposat durant aquests anys el consistori governant. Perquè, no hem d’oblidar, que de recursos aquest ajuntament en té molts.

I ens presentem aquí amb la voluntat de ser la veu de totes aquelles persones, entitats que necessitin tenir una representació dintre l’ajuntament. Per què, simplement, ens devem a la gent del poble. A tota la gent del poble.

I estem aquí amb la plena convicció que la República es comença a construir en el municipi. I no ens demaneu de ser equidistants. Som el que som.

Mireu. Aquesta setmana he estat donant voltes a la fórmula que faria servir en la presa del càrrec. He valor molt les implicacions que podrien tenir les meves paraules. Se m’ha recomanat que fes servir avui una promesa al càrrec sense complicacions. Però, a dia d’avui,  el president del meu partit, l’Oriol Jonqueres, i altres polítics i polítiques estan a la presó o exiliats per defensar unes idees polítiques, per coherència i decència, no puc baixar el cap. Es hora de ser valents, de seguir sent valents, i defensar sense embuts el que un pensa, com s’està fent, de manera pacífica. I dialogant. I aquest diàleg ha d’estar present a tot arreu, començant a nivell municipal.

I, per acabar, no hem d'oblidar  mai què ens ha fet arribar aquí, LA VOLUNTAT DE SERVIR, DE SER ÚTIL A LA COMUNITAT.

Visca La Canonja!
Visca Catalunya!
Visca la República Catalana!

Marc Riu i Rusell
15 de juny de 2019
Presa de possessió del càrrec de regidor