La Garriga

Totes les notícies

Fase de Festa (Major)

Article del Grup Municipal d'ERC amb Acord al butlletí municipal El Garric núm. 191 En una situació normal El Garric de juliol serveix per desitjar-nos una bona Festa Major. És la primera ocasió que tenim de fer arribar a totes les cases de la Garriga aquest desig tan sincer: després de tot un any de feina, arriba l’estiu i amb ell la nostra festa. És com un final i un inici alhora. Sortim al carrer i ens retrobem per celebrar que hi som i per recordar-nos el nostre sentit de pertinença a una comunitat, a un poble. I per això fem festa, i aquesta ens fa sentir vius i arrelats. Aquest any, però, arribem a aquest juliol amb una sacsejada col·lectiva brutal. L’epidèmia de la covid-19 ens ha posat a prova com a individus i com a societat. A la Garriga el seu pas també ha estat demolidor: hem perdut persones properes i estimades, moltes persones han perdut la feina o han deixat de treballar temporalment; altres han vist que no podien redreçar el seu negoci. I un munt de situacions personals d’efectes encara difícils de mesurar. Aquestes circumstàncies tan excepcionals i bèsties ens obliguen a pensar la festa d’enguany d’una manera diferent. També perquè el pla de xoc ha obligat a passar diners de partides com ara les festes a d’altres destinades a ajudar persones, famílies, comerços o indústries. D’altra banda, la situació sanitària també ens obliga a mantenir la prevenció activa i a mirar de respectar totes les recomanacions de les autoritats sanitàries per tal de garantir la seguretat de les persones, que ha de ser un objectiu de qualsevol administració pública. I tanmateix, com a poble no podem renunciar a veure’ns, a trobar-nos, a recuperar els nostres espais de socialització, a fer de la festa un recordatori que estem vius i que necessitem dir-nos-ho mirant-nos als ulls. Per això l’equip de govern, les regidories de cultura i joventut de l’ajuntament i les entitats que havien treballat en la comissió de festa major, estem treballant intensament i conjuntament en una proposta de festa que respecti escrupolosament les prevencions sanitàries i no posi en risc la salut de ningú, però que alhora ens permeti gaudir un altre cop dels nostres carrers.

Fase de Festa (Major)

ERC amb Acord la Garriga aprova un pacte de govern amb els regidors no adscrits

El nou equip de 10 regidors assegura l’estabilitat a l’ajuntament Les assemblees d’ERC i Acord Independentista de la Garriga han donat el vist i plau a un pacte de govern del grup municipal republicà amb els quatre regidors i regidora no adscrits del consistori de la Garriga. Segons l’alcaldessa Dolors Castellà, la suma de deu electes “donarà estabilitat a l’ajuntament de la Garriga”, que durant un any ha desenvolupat l’acció de govern a base de “negociacions complexes” per part del grup republicà, en minoria, amb la resta de grups del consistori.  El nou cartipàs, que es portarà al ple de juliol, permetrà desenvolupar un programa d’acció de Govern consensuat, en què les dues parts han trobat coincidències en els respectius programes. Per al grup republicà, el nou repartiment de responsabilitat també significa la descàrrega de treball per part d’alguns dels regidors “que durant un any han treballat molt dur però volem que segueixin treballant igual de bé els tres anys que resten de mandat”, a banda d’una consolidació que ha de servir també per a reforçar les actuacions de cara a la prevenció i lluita contra la COVID19   Nou cartipàs A banda de pactar un programa de govern per al mandat, l’acord representa un canvi en el cartipàs municipal, de manera que Lluís Marco cedirà la primera tinença d’alcaldia a Jordi Pubill i Sauquet, que també assumeix la regidoria de Recursos Humans. L’Àrea de Territori també quedarà repartida entre Neus Marrodán i les regidories que assumeix Xavier Bernaldo: Habitatge i Projectes. Juliet Grau i Gil s’encarregarà de les regidories d’Igualtat i de Cooperació, dins de l’Àrea de Serveis a les Persones que encapçala Dolors Castellà. Finalment, Joan Esteban tindrà la tercera tinença d’alcaldia. El pacte està previst que es faci efectiu el proper 1 de juliol. Aquest dissabte 27 de juny ha de ser aprovat per part dels regidors no adscrits i el seu grup de suport.   L’assemblea republicana s’ha celebrat de forma presencial amb mesures estrictes de distància i protecció.

Tribut a les companyes i companys treballadors de l'ajuntament

Article del grup municipal republicà publicat al butlletí  'El Garric' número 190 del maig del 2020 Des d’aquell 13 de març que el govern espanyol va decidir imposar l’estat d’alarma, han passat ja dos mesos llargs. Han estat dos mesos que van començar pensant que durarien dues setmanes. De fet, la primera setmana molts ja dèiem que en serien quatre, però en portem nou i se’n pronostiquen encara quatre més, i tots parlem de torbar la “nova normalitat”. Hem hagut d’aprendre a fer moltes coses: conviure sempre en família, 24 hores diàries sense descans. O a patir una soledat aterradora, perquè quan hom va decidir viure sol o sola, no sabia el què li esperava. Algú haurà après a treballar des de casa –els que tenen la sort de poder-ho fer– i haurà sabut que té avantatges: desplaçaments, cues, benzina, flexibilitat horària, poder-se dedicar a la canalla... però també grans inconvenients: jornades flexibles, però molt llargues. I d’altres, han hagut d’aprendre a viure amb molt menys, perquè no ingressen el sou, perquè els han fet un ERTO o, simplement no han pogut apujar la persiana de la botiga. I d’altres hauran hagut d’aprendre a viure sense algú que els ha deixat, sense poder acomiadar-se com haurien volgut i, després de tota una vida, com es mereixia. Trobarem la manera d’homenatjar tota aquesta gent la que ens ha deixat i la que està patint tant amb la seva mancança, que és molta gent. Aquest article l’escrivim ara, que sembla que tot comença a tornar al seu lloc. Si res no canvia, podem sortir una estona cada dia, veure cares diferents, alguna petita conversa, tornar al lloc de treball, i potser ben aviat, prendre un cafè al bar de sempre, asseure'ns a la terrassa o potser algun dia dins del local i comprar a les nostres botigues. Durant tot aquest temps, l’Ajuntament de la Garriga ha mantingut els serveis essencials ben amunt. Parlem d’allò que és imprescindible: la policia local, protecció civil, els bombers, els serveis socials, l’oficina d’atenció a la ciutadania.

Governs republicans en temps de crisi

Article publicat al butlletí municipal El Garric núm, 189 Quan fa poc menys d’un any acceptàvem l’encàrrec que ens havia fet la ciutadania a les urnes i entomàvem les regnes del govern municipal, poc ens pensàvem que, un any més tard, ens tocaria fer front a la pitjor crisis sanitària mai viscuda mundialment. Tot i així, un cop assumida la situació i aplacat el sotrac inicial, vam fer el que millor sabem fer: posar-nos a treballar. I ho vam fer des del republicanisme més radical. És a dir: en cap cas, des del nostre Ajuntament, podíem permetre que la crisi servís per eixamplar les desigualtats. Havíem de prendre decisions que posessin el bé comú al centre de tot. Es per això que: Hem mantingut el mercat setmanal, amb les parades de productes d’alimentació i garantint-ne la seguretat, amb la finalitat d’abastir la ciutadania i permetre certa continuïtat de l’activitat econòmica; Hem ajornat i flexibilitzat el cobrament d’impostos i taxes municipals i eliminat els preus dels serveis no prestats; Hem reforçat l’atenció als usuaris del Servei Local d’Ocupació, amb entrevistes regulars personalitzades i píndoles formatives pels usuaris; Hem reforçat, juntament amb Càritas, el servei del Banc d’Aliments de la Garriga; Hem treballat conjuntament amb les escoles per garantir que tots els nens i nenes disposin de connexió i ordinadors per seguir el seu curs; Hem acompanyat el petit comerç, les empreses i la indústria de la Garriga en els seus dubtes i les seves inquietuds. Hem repartit les mascaretes fetes per voluntàries entre tota la població i estem trucant diàriament a la gent gran del nostre poble, per conèixer el seu estat i si els cal ajut; Estem treballant per flexibilització de les condicions dels lloguers d’habitatges i de comerços, i perquè els bancs no cobrin despeses per retirar diners. Ara mateix el futur és incert, però hi ha una cosa clara: d’aquesta crisi només en podrem sortir reforçats si treballem en la direcció correcta.

Uns pressupostos 2020 per millorar la Garriga

Lluís Marco, regidor d'Hisenda, presenta el projecte de pressupostos municipals per a la Garriga al plenari I s'aproven sense cap vot en contra Aquest és un pressupost que no és el nostre, com segur que tampoc és el de la resta de grups del consistori, perquè està molt lluny del que a Esquerra i a Acord ens agradaria. Durant els 8 anys anteriors hem anat aprovant un pressupost que no ens convencia, però per responsabilitat política amb els nostres socis ens calia fer-ho. Aquest any nosaltres portem a aprovació un pressupost que tampoc no ens agrada, però per diferent motiu que anys anteriors: atès que cal posar les coses al seu lloc i endreçar els comptes de l’Ajuntament. La despesa que haurem de fer aquest any no es farà com voldríem. Ens cal fer un esforç de reequilibri dels ingressos i les despeses, perquè no ho estan. A diferència del que voldríem, no dota les partides de les seves necessitats de finançament, tal com les creiem nosaltres. Una vegada més, i sota la meva direcció com a regidor d’hisenda, hem hagut de fer el mateix que tants anys he criticat: per exemple, dotar la partida de festa major amb 20.000 euros, per afegir-ne 190.000 més quan arribi el romanent. Amb 7 mesos al capdavant de l’àrea, m’he fet un fart de dir que la Garriga està sanejada, perquè deu pocs diners (un 13% del pressupsot), però també és cert que tenim un problema de desequilibri entre els ingressos i les despeses, que haurem de resoldre de manera immediata, durant els propers mesos. La tasca que es proposa el govern, a partir de l’aprovació, esperem, del pressupost, és l’estudi de la necessitat de la despesa i de la capacitat dels ingressos des de cada departament i per a cada partida. Més tard en tornaré a parlar d’això. Hi ha unes quantes coses que s’han fet diferents de com es feien fins ara i que sí que converteixen aquest projecte en un pressupost d’Esquerra. Hem començat tal com entenem que cal fer un pressupost, és a dir: prioritzant unes despeses respecte a d’altres en funció de l’interès polític del projecte a cada àrea, però, sobretot, aquest és un pressupost participat, com ho haurien de ser els pressupostos, per tots els grups del consistori.

Butlletí digital, Esquerra Republicana, Acord Independentista, la Garriga, Ajuntament de la Garriga

Nou butlletí digital d'ERC amb Acord la Garriga

Anunciem i saludem aquest nou canal que posem en marxa per tenir-vos informats del que anem fent des de l’equip de Govern a l’ajuntament de la Garriga. Volem que tingueu de primera mà les activitats dels regidors més enllà dels anuncis oficials, que potser ja coneixereu per d’altres vies o que potser arribaran més endavant. Els nostres sis regidors, inclosa l’alcaldia, treballen de veritat per gestionar un ajuntament que necessita un impuls per canviar les inèrcies heretades i per donar un accent republicà a l’acció de Govern. No espereu una informació gaire extensa, sinó que us farem quatre ratlles per tenir-vos al dia. Finalment, dir-vos que tot el que fem: la gestió del dia a dia, la planificació a llarg termini,... tot! Té com a rerefons la idea de treballar des de la Garriga per la justícia social i la construcció d’una República catalana independent, que pels republicans és el mateix i únic objectiu.

Gràcies la Garriga!

Comunicat de valoració de les eleccions municipals del 2019 Esquerra Republicana de Catalunya i Acord Independentista de la Garriga som la primera força a l’ajuntament. Som la força que més ha crescut: hem passat de 4 a 6 de regidors i és la continuació d’una llarga trajectòria de compromís amb el poble i de responsabilitat al govern. Aquesta victòria és el millor favor que podem fer a les preses i presos polítcs i a les persones exiliades; Felicitem Junts per al Garriga perquè també ha tret uns bons resultats a l’ajuntament i, sobretot, per la maganífica victòria a les eleccions europees; La Garriga és més independentista. Mantenim els 14 regidors per la república catalana, gràcies també a l’augment de suports a la CUP la Garriga. Això ens porta a una “normalitat republicana” i amb una clara majoria d’esquuerra amb l’ascens del PSC; L’unionisme és minoritari a la Garriga. I el poble ha dit ben clar que vol diàleg i convivència; Parlarem amb tothom per tal d’arribar a consensos, des d’un nou lideratge i un nou estil de fer les coses. Ens cal obrir una etapa transformadora al poble i ho hem de fer amb tothom i això també vol dir una oposició implicada en els projectes de poble; La nostra manera de fer forta la república és governar bé i a favor de tothom; Insistim: gràcies! El nostre equip està a punt per posar-se a fer la feina. Esquerra Republicana de Catalunya i Acord Independentista de la Garriga som la primera força a l’ajuntament. Som la força que més ha crescut: hem passat de 4 a 6 de regidors i és la continuació d’una llarga trajectòria de compromís amb el poble i de responsabilitat al govern. Aquesta victòria és el millor favor que podem fer a les preses i presos polítcs i a les persones exiliades; Felicitem Junts per al Garriga perquè també ha tret uns bons resultats a l’ajuntament i, sobretot, per la maganífica victòria a les eleccions europees; La Garriga és més independentista. Mantenim els 14 regidors per la república catalana, gràcies també a l’augment de suports a la CUP la Garriga.

Aprovem l'Avanç de Pla urbanístic

Neus Marrodán exposa el valor històric de l'aprovació al plenari de la Garriga del dimecres 27 de febrer del 2019 Un dels objectius del Grup Municipal d'Acord amb ERC, i de l'equip de Govern, per la present legislatura era treballar en la revisió del pla general urbanístic del nostre poble. Destaquem igualment la unanimitat de tots els grups municipals en aquest propòsit i la consecució del consens després d'invertir-hi molt de temps i dedicació. L’any 2017 es va contractar la redacció de la fase inicial d’aquesta revisió, l’Avanç de Pla, a l’equip de l’Arquitecte Ferran Navarro. I des d’aleshores hem estat treballant en desenvolupar aquest document que avui portem a aprovació. Fins a mitjans de l’any 2018 el treball de l’Avanç de Pla va desenvolupar el treball de diagnosi i va incorporar les conclusions de la participació ciutadana. A partir de la diagnosi i fins avui, s’ha redactat la documentació que permet portar a tràmit l’aprovació i l’obertura de l’etapa d’exposició pública de l’Avanç de Pla General. L’avanç ens aporta tres propostes d’ordenació, és a dir, tres propostes de com pot ser la Garriga i ens ofereix les eines per a que per la via de la participació puguem opinar, fer aportacions i reflexions de les alternatives. Amb totes les aportacions es farà un document refòs que recollirà la proposta d’ordenació escollida entre tots i que ens permetrà continuar amb la tramitació de la revisió del pla general urbanístic. L’Avanç de Pla que hem aprovat incorpora diversos documents: una memòria, una anàlisi de capacitat econòmica i financera de l’ajuntament, una anàlisi de l’evolució de la població i de les necessitats d’habitatge, el document ambiental estratègic, un informe de la participació ciutadana i tota la documentació gràfica amb els plànols informatius i els plànols amb les tres propostes d’ordenació. La diagnosi va establir diverses premises clau que forçosament han vertebrat les propostes: Algunes d’aquestes premises són totalment ineludibles: El pla general actual és del 2001, està “caducat” i, a més, obsolet, perquè es va redactar abans que apareguéssin diverses lleis que, a hores d’ara són totalment obligatòries i que fan impossible que es pugui implementar tal com es va definir aleshores: Es va redactar d’acord a una llei d’urbanisme derogada, la vigent és del 2002, i no acompleix quantitats mínimes de zones verdes i equipaments per habitant.