La Garriga

Governs republicans en temps de crisi

Article publicat al butlletí municipal El Garric núm, 189

Quan fa poc menys d’un any acceptàvem l’encàrrec que ens havia fet la ciutadania a les urnes i entomàvem les regnes del govern municipal, poc ens pensàvem que, un any més tard, ens tocaria fer front a la pitjor crisis sanitària mai viscuda mundialment.
Tot i així, un cop assumida la situació i aplacat el sotrac inicial, vam fer el que millor sabem fer: posar-nos a treballar. I ho vam fer des del republicanisme més radical. És a dir: en cap cas, des del nostre Ajuntament, podíem permetre que la crisi servís per eixamplar les desigualtats. Havíem de prendre decisions que posessin el bé comú al centre de tot. Es per això que:
  • Hem mantingut el mercat setmanal, amb les parades de productes d’alimentació i garantint-ne la seguretat, amb la finalitat d’abastir la ciutadania i permetre certa continuïtat de l’activitat econòmica;
  • Hem ajornat i flexibilitzat el cobrament d’impostos i taxes municipals i eliminat els preus dels serveis no prestats;
  • Hem reforçat l’atenció als usuaris del Servei Local d’Ocupació, amb entrevistes regulars personalitzades i píndoles formatives pels usuaris;
  • Hem reforçat, juntament amb Càritas, el servei del Banc d’Aliments de la Garriga;
  • Hem treballat conjuntament amb les escoles per garantir que tots els nens i nenes disposin de connexió i ordinadors per seguir el seu curs;
  • Hem acompanyat el petit comerç, les empreses i la indústria de la Garriga en els seus dubtes i les seves inquietuds.
  • Hem repartit les mascaretes fetes per voluntàries entre tota la població i estem trucant diàriament a la gent gran del nostre poble, per conèixer el seu estat i si els cal ajut;
  • Estem treballant per flexibilització de les condicions dels lloguers d’habitatges i de comerços, i perquè els bancs no cobrin despeses per retirar diners.
Ara mateix el futur és incert, però hi ha una cosa clara: d’aquesta crisi només en podrem sortir reforçats si treballem en la direcció correcta. I aquesta direcció no és altra que la de les polítiques públiques en pro de l’equitat i del bé comú.
Així ho fem i així continuarem fent-ho. Per cert, ens sentim molt ben acompanyats pels grups municipals del consistori, que ens han donat suport en les mesures que hem tirat endavant.
Tenim un poble que ens el mereixem, sobretot per la gent disposada a ajudar, com s’ha vist amb les voluntàries. Un orgull.