La Garriga

Fase de Festa (Major)

Article del Grup Municipal d'ERC amb Acord al butlletí municipal El Garric núm. 191
En una situació normal El Garric de juliol serveix per desitjar-nos una bona Festa Major. És la primera ocasió que tenim de fer arribar a totes les cases de la Garriga aquest desig tan sincer: després de tot un any de feina, arriba l’estiu i amb ell la nostra festa. És com un final i un inici alhora. Sortim al carrer i ens retrobem per celebrar que hi som i per recordar-nos el nostre sentit de pertinença a una comunitat, a un poble. I per això fem festa, i aquesta ens fa sentir vius i arrelats.
Aquest any, però, arribem a aquest juliol amb una sacsejada col·lectiva brutal. L’epidèmia de la covid-19 ens ha posat a prova com a individus i com a societat. A la Garriga el seu pas també ha estat demolidor: hem perdut persones properes i estimades, moltes persones han perdut la feina o han deixat de treballar temporalment; altres han vist que no podien redreçar el seu negoci. I un munt de situacions personals d’efectes encara difícils de mesurar.
Aquestes circumstàncies tan excepcionals i bèsties ens obliguen a pensar la festa d’enguany d’una manera diferent. També perquè el pla de xoc ha obligat a passar diners de partides com ara les festes a d’altres destinades a ajudar persones, famílies, comerços o indústries. D’altra banda, la situació sanitària també ens obliga a mantenir la prevenció activa i a mirar de respectar totes les recomanacions de les autoritats sanitàries per tal de garantir la seguretat de les persones, que ha de ser un objectiu de qualsevol administració pública. I tanmateix, com a poble no podem renunciar a veure’ns, a trobar-nos, a recuperar els nostres espais de socialització, a fer de la festa un recordatori que estem vius i que necessitem dir-nos-ho mirant-nos als ulls.
Per això l’equip de govern, les regidories de cultura i joventut de l’ajuntament i les entitats que havien treballat en la comissió de festa major, estem treballant intensament i conjuntament en una proposta de festa que respecti escrupolosament les prevencions sanitàries i no posi en risc la salut de ningú, però que alhora ens permeti gaudir un altre cop dels nostres carrers. Serà diferent. Segur!
Però serà la festa possible.