La Garriga

Ara, República des dels municipis

La gent d’Acord+ERC sempre tenim la Garriga com a prioritat. Som al Govern i els nostres regidors es dediquen amb cos i ànima a aplicar el programa electoral des del dia a dia a l’Ajuntament. Amb tot, les dinàmiques polítiques han estat senyorejatdes per l’agenda nacional del passat 2017: també hem versat moltes energies a la celebració del referèndum de l’1 d’octubre; a reinvindiar la injustícia per la presó i l’exili dels companys; i la campanya de les eleccions al Parlament del 21 de desembre.
Abans d’entrar al 2018, doncs, cal agrair un cop més el suport de la gent de la Garriga a la vida política del poble i del país. Sense la gent, que ha a votat l’1 d’octubre; que ha defensat els col·legis electorals; que s’ha manifestat incomptables vegades; que ha participat en dues aturades; i que ha tornat a les urnes el 21 de desembre, no podríem iniciar l’any amb les energies que ens calen per afrontar els propers mesos.
La República ha guanyat. A la Garriga, l’1 d’octubre 6.712 persones van votar a favor de la independència; el 21 de desembre, i amb més opcions electorals, 6.749 votants han donat suport a partits independentistes (66%). És més, sumem 7.248 vots republicans i contraris a la repressió de l’estat (70,5%). Amb un 86% de participació, el retrat de la voluntat de la gent és nítid i lluminós. Agraïm especialment els 2.702 vots a Esquerra Republicana de Catalunya, que s’ha posicionat com a primera força progressista del país.
Ara, doncs, cal posar els fonaments de la República des dels municipis. Pas a pas, i amb la proximitat entre la ciutadania i els ajuntaments, recuperarem allò que se’ns ha usurpat, i posarem en marxa allò que sigui més útli per a la gent: la renda garantida, les polítiques d’habitatge,...
Amb la memòria viva del 2017, volem oblidar el pitjor i construir el futur a partir d’allò que han votat les garriguenques i els garriguencs. Els pressupostos del 2018 marquen l’accent d’Acord+ERC en l’acció política a la Garriga: pressupostos participatius, més recursos que mai a l’Àrea d’Acció Social, invertim enormes recursos per a la dinamitació de l’economia local; mantenim una aposta clara per potenciar el nostre patrimoni i la cultura. Tal com conclouen tots els missatges d’Oriol Junqueras des de la presó, “Seguim!”
Article publicat al butlletí municipal 'El Garric' n. 164, del gener del 2018