La Llagosta

Totes les notícies

CARREGUEM PILES

Dies com el d'ahir, 11 de setembre de 2018, serveixen per carregar les piles. Després dels darrers temps que hem viscut a Catalunya, amb un article 155 que ho escombrava tot, on tornàvem a tenir exiliats i presos polítics, imputats, investigats, cessats, censurats, i no sé quantes coses més...hem vist, tot i així, que aquest any, un milió de persones vingudes d'arreu de Catalunya s'han concentrat a Barcelona per demanar allò que portem demanant, ja no des de l'1 d'octubre de 2017, ni el 2010, ni tan sols el 1977 amb la primera manifestació d'un milió de persones l'onze de setembre, sinò que ens hem d'endinsar en la nostre història per trobar les arrels que expliquen el que hem sigut sempre, un poble amb anhels de llibertat i justícia. Episodis com la Guerra dels Remences al S.XV, el Conflicte dels Quints el 1611, la Guerra dels Segadors a mitjans del XVII, la Revolta dels Barretines el 1687, el Setge de Barcelona el 1714, les diferents Bullangues del 1835 al 1843, la Setmana Tràgica el 1909, els Fets d'Octubre de 1934, i més episodis revolucionaris ocorreguts al llarg dels segles, posen de manifest la nostre inconformitat davant les injustícies sofertes i la voluntat d'ésser amos i senyors del nostre propi destí. Com segons recollia l’historiador Josep Fontana, Antonio Guerola, governador civil de Barcelona durant el regnat d’Isabel II, va dir: “El carácter turbulento de los catalanes ha exigido cierto poder militar para reprimirlo, y temporadas de años enteros en estado de sitio”, o la frase que pronuncià l'escriptor Francisco de Quevedo, al servei del Comte Duc d'Olivares, el 1640 "Son los catalanes aborto monstruoso de la política" i manifestacions semblants més contemporànies, evidencien una i mil vegades l'incomprensió que patim els catalans al llarg de l'història i què malauradament continuem veient que no volen adonar-se'n del que som i volem. Per això, dies com el d'avui ens ha de refermar en les nostres conviccions, en abrigar noves esperances, en aprofitar qualsevol finestra d'oportunitat que se'ns presenti per aconseguir la llibertat, buscar l'escalf dels nostres companys i la comprensió dels qui no pensen com nosaltres, Catalunya és plural i diversa i ho hem de respectar també.

festamajor18

Bona festa major.

BONA FESTA MAJOR 2018 Des d’Esquerra Republicana desitgem a tots els llagostencs i llagostenques que passeu una bona Festa Major, esperem que la disfruteu amb joia un cop més, sortint al carrer i gaudint de les propostes lúdiques programades. I passat l’estiu retorna l’activitat política i ja ens espera la recta final d’una legislatura, ( al maig de l’any que ve tindrem eleccions municipals), on particularment i fent una valoració del nostre grup municipal, creiem que hem complert les expectatives que en nosaltres estaven dipositades, ens hem fet grans, ens hem consolidat com una força política seriosa i que treballa amb rigor. Per això i ja fa mesos, hem començat a treballar en el nou programa electoral i la candidatura de ERC que presentarem per a les properes eleccions municipals, esperem rebre un cop més la vostre confiança arribat el moment, el nostre objectiu, continuar treballant per a la millora del poble i del país. Però toca ara veure les noves ordenances fiscals presentades per l’equip de govern i si tornarà a haver per 4rt any consecutiu pujada en els rebuts de l’IBI, escombraries i aigua, en el tema de l’aigua per cert, tots els grups polítics estem treballant perquè un cop vençut el contracte amb SOREA el 2017, puguem recuperar i portar la gestió de l’aigua a La Llagosta de forma directa.

Seguretat al nostre poble.

Davant els últims episodis d'inseguretat al nostre poble, atès que aquest cap de setmana de setembre ha superat la paciència dels nostres veïns i veïnes i que lícitament, la població s'ha cansat de sentir-se atemorida i amenaçada, pensem que el nostre Ajuntament ha de fer un sobreesforç perquè la gent torni a sentir-se segura. A causa de l'alarma social generada i la proximitat de la nostra Festa Major, sol·licitem a l'Equip de Govern que, s'adoptin les mesures necessàries per a augmentar la presència de la nostra policia local als carrers i que es demani el mateix esforç al cos de mossos d´esquadra, mentre durin tots els actes i la programació de la nostra Festa Major. Volem una Festa Major amb totes les garanties de seguretat per als nostres conciutadans.

JUSTICIA, IGUALTAT I RESPECTE.

Des de ERC volem agrair el suport donat per la resta de partits polítics a la moció presentada al darrer ple, sobre garantir els drets de les dones víctimes d’agressions sexuals, malauradament els últims esdeveniments del cas de “la manada”, com la posada en llibertat dels agressors, son prova clara de que encara queda molt camí per fer en la lluita d’igualtat de gènere, per això mateix ens felicitem pel PRIDE celebrat a Barcelona i per què el 28 de juny, dia de l’orgull LGTBI, la bandera irisada onejes al màstil de l’Ajuntament, encara què, tenim una moció sobre el col·lectiu LGTBI aprovada en ple el 2016 i sense desplegar a data d’avui. També recordem a l’equip de govern i al Sr.Alcalde, que davant la preocupació mostrada per molts dels assistents al darrer ple a causa de la pertorbació de la convivència en el nostre poble, el nostre grup va demanar en sessió plenària al Sr.Alcalde que convoqués una reunió urgent dels portaveus dels partits amb la participació de mossos d’esquadra per a tractar amb urgència el tema, un mes després encara estem esperant la convocatòria d’aquesta reunió. Per últim voldriem recordar l’efemèride del 80è aniversari aquest mes de juny, de la creació al 1938, al carrer Sant Pau, de la primera secció local de ERC a La Llagosta, 80 anys després encara hi som!

Venim de lluny i anem cap el futur, assemblea local

Avui divendres 1 de juny hem celebrat la nostra assemblea local, ordinària i alhora extraordinària. Els motius que ens han dut fins aquí són el resultat de molta feina feta i tocava recollir els fruits. Ho hem volgut celebrar a lo gran, amb més democràcia, amb més transparència, convidant a la nostra assemblea i donant veu i vot als amics i amigues de la nostra formació política. La tasca feta per la fins ara executiva local ens ha portat en els últims comicis als nostres millors resultats electorals. Fer visible la nostra feina en els moments crítics del país i la tasca feta des de l´oposició al ajuntament, ha apropat els ideals republicans a la ciutadania del nostre poble i això ha donat com a resultat l´augment en el nombre d´afiliats/des i amigues/cs. Però no tan sols hem assegurat el present, també hem treballat i hem aconseguit crear el Jovent Republicà de La Llagosta, projectant cap al futur l´ideari republicà en la nostra població. És per això que l´ampliació de l´executiva que avui hem aprovat de 4 a 11 membres, és un èxit per a nosaltres, com ho és també l´elecció del cap de llista per les properes eleccions municipals del 2019, en Xavier Cols. El seu renovat lideratge anirà acompanyat del millor equip humà que ja comença a treballar per aconseguir els nostres millors resultats en unes eleccions locals. Finalment felicitar als nous i noves integrants que juntament amb l´executiva actual queda conformada de la següent manera: -Presidencia local, Marc Pedrós i Manchado. -Secretaria de Política municipal i Portaveu del Grup Municipal, Xavier Cols i Motoso. -Secretaria d´Organització, Joan Josep Martínez i Torà. -Representant de les JERC, Nayara Pedrós i Cabrillana. -Secretaria d´Imatge i Comunicació, Laura Safón i Villalba. -Secretaria d´Economia, César Herrero i Santillana. -Secretaria de la Dona, Ingrid Traveria i Torrecillas. -Secretaria de Nova Ciutadania, Carlos Llorà i Fernández. -Adjunt a Imatge i Comunicació, Ferran Hernàdez i Fernández -Adjunt a Organització, Héctor Arenas i pérez.

municipals19

Assemblea local, elecció cap de llista municipals 2019

Tal com marquen els nostres estatuts, el President de la nostra secció local ha convocat a totes i tots els militants a l'assemblea local del divendres dia 1 de juny. Aquesta es realitzarà al centre cultural Can Pelegrí a les 19:15 h, preguem la màxima assistència per la importància del mateix acte, l'elecció del/a cap de llista per les pròximes eleccions municipals. Com ja sabeu, tots els militants de ple dret teniu la facultat de presentar la vostra candidatura tal com marquen els estatuts. També hem convocat a l'acte a totes i tots els amics d´ERC que podran expressar la seva opinió i presentar també una precandidatura en una assemblea com sempre oberta a la màxima participació. Gràcies al creixement de la nostra militància, un altre punt important del dia serà l'elecció de nous secretaris i secretàries, dotant a la nostra assemblea del millor dels nostres recursos humans, perquè La Llagosta mereix el millor. Som demòcrates, som Republicans/es!

Demanem, pensions lligades al IPC!

Aquest dijous 29 de març a les 19:30h,  presentem una moció al nostre ajuntament, on demanem entre d´altres qüestions que les pensions vagin lligades a la pujada de l´IPC, que es defineixi ja per llei un salari mínim de 1000€,......un millor present és un millor futur!

Donec perficiam

El passat dia 3 de Març va ser un dia molt especial per a la secció local de ERC-La Llagosta, vàrem tindre l’oportunitat de retrobar-nos uns quants amics i amigues i compartir una tarda distesa i de joia sota un desig comú i compartit, l’amor per Catalunya, el nostre país. És per això que voldríem agrair, les vegades que faci falta, i ara a través d'aquestes línies l’esforç i el recolzament de tota la gent que els darrers mesos ens han fet costat, tant el dia del referèndum del 1-Oct. i els dies posteriors, com el 21-D, o alhora de muntar paradetes informatives, o a sumar-se a concentracions i manifestacions, a tots i a totes, gràcies infinites. Gràcies per comprendre que arribada l’hora, el país us necessitava i per donar un pas endavant, i que encara ara queda molta feina a fer, fins a la normalització i recuperació de les nostres institucions sota el 155, i l’implementació de la República Catalana votada el 1Oct. ERC-La Llagosta està i estarà dedicada en cos i ànima a fer de La Llagosta un poble millor i a la defensa del nostre país i les seves institucions, doble prioritat, nobles objectius.   Tot recordant les paraules del nostre estimat President Lluís Companys que deien: “Totes les causes justes del món tenen els seus defensors, en canvi Catalunya, només ens té a nosaltres”. Us animem a continuar la lluita amb nosaltres, també a fer costat a les convocatòries que facin la ANC, Òmnium o els CDR’s, tots junts sumem, tots junts guanyarem. Fins el final (Donec perficiam)

Moltes gràcies a tots/es

Des de ERC volem donar les gràcies a totes aquelles persones que els darrers mesos us heu interessat per la nostre tasca al poble i us heu apropat a nosaltres per col·laborar i participar, per això us donem les gràcies, i ens reconforta sapiguer que tenim el suport de tanta gent i que d’una manera o altre som útils al servei del poble. Per altre banda, davant la propera preparació per part de l’equip de govern (PSC-PP-PDCAT) del pròxim pressupost municipal 2018, ens agradaria que es materialitzés l’implementació d’un o més punts de recàrrega per vehicles elèctrics, tal com es va aprovar en una moció nostre, i que al BOE de 16 de gener hi ha publicada la convocatòria del programa d'ajudes a la implantació d'infraestructures de recàrrega de vehicles elèctrics de les quals els governs locals en poden ser beneficiaris. Ens agradaria trobar una partida per a la restauració de Can Baqué, o una partida pressupostària amb uns diners reservats i no asignats per l’equip de govern fins que la gent del poble pugui decidir quin ús en fa, en resum, un pressupost participatiu en la mesura de les possibilitats econòmiques d’aquest ajuntament. A nivell de país constatar que els qui varen convocar les eleccions del 21D, ni respecten els resultats ni deixen formar govern, i volen guanyar als despatxos el que varen perdre a les urnes.