La Llagosta

A les portes...

08120
Abans de tot, felicitar-nos entre tots per la jornada històrica de l’1 d’octubre, un Referèndum celebrat al poble, no exent de dificultats i  pors com arreu del país, i per les posteriors concentracions cíviques als carrers i places del municipi. Al ple ordinari d’octubre vàrem presentar una moció en favor de l’alliberament de Jordi Cuixart (Omnium) i Jordi Sànchez (ANC), injustament empresonats. La moció va ser rebutjada pels vots contraris de PSC-PP-C’s. Els mateixos partits que van de la mà al TC a presentar demandes contra el Parlament, els mateixos que activen l’aplicació de l’article 155, els mateixos que coincideixen a les mateixes manifestacions a Barcelona amb partits pre-constitucionals i amants de l’ornitologia (nótese la ironía), els mateixos partits que recolcen la monarquia corrupta hereva del franquisme (però que vàrem legitimar tots en Referèndum al 1975 i 2014, no us enrecordeu?), el Règim del ‘78, en definitiva, sempre es posarà d’acord per vetllar pels seus interessos i drets adquirits, i no pas pels interessos ciutadans (vegeu articles 3,10,18,31,35,40,42,44,47,49,50,96,103,128, etc...de la Constitución, sistemàticament incomplerts pels constitucionalistes, tret dels articles 1 i 56.3, que van a missa). I tanmateix aquí estem, a les portes de la creació d’una República, un nou país de ciutadans empoderats.