L'Ametlla del Vallès

Totes les notícies

180 dies. Exigim justícia!

180 dies. O el que és el mateix: 6 mesos. És el temps que porten Oriol Junqueras i Joaquim Forn privats de llibertat i lluny dels seus.  El vicepresident del Govern de la Generalitat de Catalunya i el president d’Esquerra Republicana de Catalunya i el conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya Joaquim Forn  fa 180 dies que viuen entre reixes per les seves idees polítiques: per defensar el dret a l’autodeterminació del poble de Catalunya. 180 dies tancats a la presó d’Estremera per tirar endavant el mandat del poble de Catalunya.  El dret a manifestació és un dret bàsic en qualsevol democràcia. Però aquí l’Estat actua com una dictadura: ens jutgen i ens priven de llibertat per manifestar-nos pacíficament.  No ens cansarem de dir-ho. Votar no és cap delicte, la democràcia no és cap delicte, obeir el mandat del poble no és cap delicte. Oriol Junqueras no ha comès cap delicte. Joaquim Forn no ha comès cap delicte. Són innocents, no han estat jutjats: per tant, els seus drets segueixin intactes, tot i que alguns jutges no ho entenguin així. Empresonant l’Oriol i en Joaquim ens han empresonat a tots.  Porten 6 mesos des d’aquell fatídic 3 de novembre de 2017 quan l’Audiència Nacional decidia enviar a la presó a dos homes bons. Les cassolades van ressonar arreu de Catalunya, el país es va omplir d’espelmes amb l’esperança que aquest malson acabaria… i, en tot aquest temps, al govern espanyol ni tan sols li han pujat els colors.  Hem vist com juristes, advocats, organismes internacionals han posat el crit al cel per aquesta ordre de presó preventiva. El Tribunal Europeu de Drets Humans ha condemnat Espanya per sentenciar contra la llibertat d’expressió / Amnistia Internacional ha denunciat que Espanya utilitza la Llei antiterrorista per esclafar la sàtira i reprimir la llibertat d’expressió.  Ara mateix a l’Estat espanyol s’estan vulnerant drets bàsics i fonamentals, no estan garantits alguns drets i llibertats.

Carta Oriol Junqueras i Joaquim Forn

Estimats amics i amigues, Des d’Estremera, Centro Penitenciario Madrid 7, a 670 Km de casa, el primer que volem dir-vos és gràcies! Gràcies per haver-nos acompanyat en aquests 6 mesos. Gràcies per no deixar-nos sols. Gràcies per tot el que feu per nosaltres i per les nostres famílies. Gràcies per les vostres cartes, pels actes i per les mobilitzacions. Gràcies per tenyir cada racó de poble, de ciutat, de carretera, de plaça i de camí, de color groc. Aquest hivern ha fet fred en aquest racó de l’altiplà castellà. Un fred que s’ha filtrat per cada finestra, per cada barrot, que penetra a la galeria i a les cel.les. Som a la presó sense condemna. I no som pas aquí per haver fet cap mal a ningú. Som aquí perquè hem estimat i estimem la llibertat, perquè som persones honrades que creuen que la gent és ciutadana i sobirana quan té la potestat de proposar en quina societat vol viure i de decidir-ho col·lectivament i democràticament. Des d’aquí dins us podem dir que les hores a la cel·la són llargues, que malgrat el sol comenci a escalfar els murs són freds. Costa veure el futur quan no veus ni un arbre ni una muntanya, ni cap perspectiva en el poc horitzó que divises des de la finestra. L’enyor del mar i les olors familiars són compensats en part, per la literatura, que omple la buidor d’algunes hores... Una de les coses que sovint comentem és que ens agradaria que els polítics espanyols i els jutges llegissin les cartes que ens envieu. Són cartes que ens parlen d’amor, de solidaritat, de pau. Són cartes plenes d’humanitat perquè així és el nostre país i aquesta és la nostra força. Alguns ens pregunteu: “serveix d’alguna cosa el que estem fent?” i “ què més podem fer?” Us contestem rotundament: sense anar més lluny, les iniciatives d’aquest cap de setmana, Montserrat, Kmtres per la llibertat i el munt d’actes i sopars ens han emocionat, tot el que tot vosaltres feu serveix i és útil, molt útil! No només perquè ens dóna ànims sinó també perquè és la demostració que tenim un país viu, que no es resigna i no cedeix a la repressió ni amb les amenaces.

Participem de les jornades Municipalistes

Els dies 16 i 17 de Març participen de les jornades municipalistes d'Esquerra Republicana. Un munt de coneixement i d'experiències que ens ajudaran en la nostra tasca. Moltes gràcies a tots i totes per l'assistència i per la vostra feina a la #TM2018ERC. Som-hi, des dels municipis continuarem fent República i servint als ciutadans!