L'Ametlla del Vallès

Totes les notícies

ERC, ametlla del vallès, ametllav, ercametllav,

Trobada Municipalista

Us fem saber que dissabte passat, dia 19 de Gener, 8 membres de la nostra Secció Local vàrem assistir a la Trobada Municipalista del Vallès Oriental celebrada a La Fàbrica de Sant Pere de Vilamajor. Aquesta jornada contactem amb diferents companyes i companys d'Esquerra per posar en comú coneixements i habilitats. També es posa de manifest que el municipalisme i el republicanisme són dos valors que caminen estretament de la mà. L'un no s'entén sense l'altre, i viceversa. I és per això que vàrem assistir a 3 sessions de formació per tal que tothom tingui més eines que abans per a poder aplicar el republicanisme i fer que la qualitat de vida dels nostres municipis sigui millor.  Objectius: • Enfortir el municipalisme i el republicanisme, valors essencials d'Esquerra Republicana i les seves candidatures.  • Preparar i formar totes aquelles persones que puguin ser càrrecs electes a partir del maig de 2019, així com els actuals regidor/es, i equips de campanya. Estem molt orgullosos de poder dir que estem, i estarem, en permanent pensament i acció cap al nostre poble per tal de millorar la vida i l'entorn de totes i tots els Ametllatans. Esquerra Republicana té molt present que sota el seu paraigua els grups municipals, amb les seves sigles, estem al capdavant de pobles i ciutats amb les nostres particularitats i pluralitats, enteses com una riquesa que s'ha d'aprofitar per construir un país reflex de les persones que hi vivim, i per això dóna suport i incentiva tota la diversitat i adaptabilitat que oferim a cada territori. Així doncs, endavant! Fem-ho.

ercametllav, esquerra republicana, pep moret,

Assemblea local

Ahir es va celebrar l’Assemblea Local del nostre grup tal com es va anunciar el passat 5 de desembre, on es va convocar a tota la militància d’Esquerra Republicana de L’Ametlla del Vallès. Aquesta era una reunió important, on els punts principals eren l’aprovació dels pressupostos pel 2019 i el canvi d’Executiva Local. Els assistents varen ser 13 dels 24 convocats. I només 4 membres de l’actual Junta Executiva hi van assistir: la presidenta Muntsa Marzábal, l’Amador Álvarez com a responsable de la secretaria d’Organització, Maite Garrido responsable de la secretaria de la Dona, Silvia Claramunt responsable de la secretaria de política municipal. No van assistir-hi els membres de la fins llavors Executiva Local (que van alegar compromisos familiars en dies tan assenyalats, adquirits previament a aquesta convocatoria) els següents membres: Jan Santaló responsable de la secretaria de Comunicació, i Josep Sala, secretari de finances. L’acte va transcorre segons l’ordre del dia i quan va ser el torn de la presentació en públic de les candidatures per formar una nova Executiva, els assistents que no formàvem part de la Comissió Organitzadora vàrem saber que només se n’havia presentat una: l’encapçalada per Pep Moret amb un programa adreçat a la millora social, a potenciar el comerç local i la comunicació amb les entitats del poble, de cara a afrontar les Municipals de l’any vinent i perllongar un projecte de poble que determini totes les actuacions municipals. Es va votar la candidatura i es va aprovar per 11 vots a favor i 2 en blanc. Al torn de paraules es va agrair a la fins llavors presidenta de la Secció Local Muntsa M., la dura i productiva feina feta fins llavors, havent aconseguit que en un poble relativament petit un partit com Esquerra Republicana passi de 2 a 24 militants en menys de 7 anys; i de plantar cara a la unilateral política del PDeCat al nostre Ajuntament. Així doncs, podeu conèixer als nous membres de l’Executiva Local aquí.

Acte de presentació llibre

Acte de presentació del Llibre "Oriol Junqueras, fins que siguem lliures"

Ahir al vespre ens varem trobar a La Sala Municipal de teatre d'aqui el poble per gaudir d'un sensacional recull d'anecdotes i vivències al voltant de l'estimadíssim Oriol Junqueras.  L'acte servia per la presentació en públic del llibre escrit per Sergi Sol, amb pròleg de Raül Romeva i epíleg de Xavier Vendrell. Un llibre que analitza i contextualitza, des d'un punt de vista molt pròxim a Junqueras, el rerefons que va haver-hi la tardor del 2017 i que ens ha marcat a tots. No s'oblida tot el procés d'empresonament dels diferents parlamentaris i aplicació del 155, la celebració de les eleccions imposades justament fa un any... Al llibre hi podem trobar també, i de manera molt clara i conscisa, l'estratègia d'ERC per ampliar l'abast de l'independentisme. I aquest fet va directament lligat amb la manera de viure i conviure que ens ha demostrat el President d'Esquerra Republicana. És un relat molt viu i apassionat on es nota la gran amistat i admiració que Sol té amb l'Oriol. Aquest llibre és un homenatge i reivindicació de la figura i treball d'Oriol Junqueras. L'acte va estar presentat per Pep Moret, alcaldable per ERC al nostre poble. Un @pepmoret que es va mostrar encantat d'haver pogut estar acompanyats del portaveu d'ERC al Congrés de Diputats Gabriel Rufián, que ens va tornar a demostrar que és un gran orador, al que li agrada el públic, i que té un discurs que no pot deixar-nos indiferents. Un monstre, en el millor sentit de la paraula. Tot això amenitzat, bé, més aviat podriem dir animat, per Maxi Calero, amic personal de Junqueras i cofundador de Free Junqueras. Una persona amable, propera, optimista i apassionada que ens va fer riure (amb el cor encongit) explicant-nos múltiples vivències amb l'Oriol. La nota poètica i musical la va posar en Pep Picas, trobador que ens va fer acabar a tots cantant L'Estaca.

Cartell presentació llibre

Presentació del Llibre "Fins que siguem lliures"

El proper divendres 21 de Desembre a les 19:00h us esperem a la Sala de Teatre Municipal de L'Ametlla del Vallès, on Gabriel Rufián i el nostre alcaldable Pep Moret presentaran, al costat de l'autor Sergi Sol, el llibre "Oriol Junqueras, fins que siguem lliures". Us esperem! #FinsQueSiguemLliures  #AmetllaDelValles #FreeJunqueras #FreeRovira #llibertatpresosipresespolítiques #LlibertatPresosPoliticsiExiliats #ferms #niunpasenrere

Visitem la Carme Forcadell

El passat 24 de novembre visitàvem la Carme Forcadell al penitenciari de Mas d'Enric. Ella ens va dir que està forta i que hem de seguir lluitant. Força Carme!

La nostra Regidora Sílvia Claramunt pren possessió del seu càrrec

Filla de Granollers, fa quasi 40 anys que visc a l´Ametlla. Formada en Direcció i Gestió de Crèdit, he estat vinculada, des dels inicis, a l´àmbit comercial en empreses multinacionals. Em considero una persona inquieta, amb ganes d'aprendre i poder posar en pràctica els coneixements i l´experiència que he adquirint. Aquestes inquietuds em varen portar l´any 2001 a crear el meu propi negoci, que degut a la crisi i recessió econòmica que en aquell període s´iniciava, la vaig haver de tancar una dècada després. Aquest fet em va fer conèixer en primera persona les dificultats dels petits empresaris i autònoms per constituir una empresa i tot l´esforç i dedicació que comporta el posterior desenvolupament del negoci.  Interessada sempre en el moment i situació política del meu país, fa tres anys vaig tenir l´oportunitat d´involucrar-me de manera més activa. Estem vivint temps històrics i el meu anhel és ser-ne partícip treballant i contribuint amb el meu gra de sorra per assolir la República Catalana.

Un any d'Injustícia!

Carta d'Oriol Junqueras des de la presó: «Demà farà un any que vaig entrar a la presó per haver complert el mandat del poble i per haver defensat la democràcia. Fa gairebé un any que estic privat de llibertat, lluny de la meva família i de tots vosaltres, però avui sóc immensament més fort que quan hi vaig entrar. La presó ha reforçat les meves conviccions, els meus ideals i tinc encara més ganes de treballar per la democràcia, la llibertat i els ciutadans d’aquest país. No m’he mogut ni un mil·límetre d’allò que he defensat tota la vida i encara menys ara que som més a prop que mai. No m’he mogut ni un mil·límetre de l’objectiu d’aconseguir la independència de Catalunya i de fer un nou país d’oportunitats per a tothom. Si creien que empresonant-nos recularíem o canviaríem, no ens coneixen, ni a nosaltres ni al poble català. Fa molts anys que perseguim un somni, fa molts anys que treballem per la llibertat del país i per més obstacles que hi posin no ens aturarem mai fins a aconseguir-ho. I encara voldria dir més, la presó probablement serà la seva pitjor decisió, perquè serà la seva derrota. Cada dia que ens mantenen a la presó, el nostre moviment es fa més gran, més fort, més creïble i més invencible. Hem guanyat tota la legitimitat i credibilitat davant del món. Ara ja saben, com els havíem dit tantes vegades, que estem disposats a absolutament tot, sempre de manera pacífica, per defensar la democràcia i que els ciutadans de Catalunya, tots, puguin decidir el futur del país. Ens deien que no faríem el referèndum, posaven en dubte la nostra voluntat, i avui han vist que el vam fer i que n’assumim les conseqüències amb tota la determinació, perquè sabem que defensar la democràcia no és cap delicte, i que fer un referèndum no és cap delicte. Per tant, la presó no només és que pugui acabar sent útil, és que segurament és indispensable perquè el món obri els ulls i s’adoni del tipus d’estat al qual ens enfrontem i, a la vegada, és imprescindible també per mostrar la nostra voluntat granítica en defensa de la democràcia i les llibertats fonamentals.

Acte 1 de novembre a Lledoners: ​UN ANY D'INJUSTÍCIA, UN ANY DE PERSEVERANÇA. EXIGIM LLIBERTAT!

El proper 1 de novembre farà un any que el nostre president, Oriol Junqueras i el Quim Forn, són en presó preventiva. Per aquest motiu Esquerra Republicana organitza un acte reivindicatiu per EXIGIR LA SEVA LLIBERTAT, a l'esplanada de la presó de Lledoners. UN ANY D'INJUSTÍCIA, UN ANY DE PERSEVERANÇA. EXIGIM LLIBERTAT.    Per facilitar l'assistència de totes les persones que ho vulguin, el partit organitzarà autocars per cobrir el trajecte fins al centre penitenciari de Lledoners, sense cap cost pels assistents. En principi preveiem que els autocars surtin de: Sant Celoni Caldes de Montbui Parets del Vallès Granollers Mollet del Vallès   Tot i que modificarem o proposarem rutes en funció de la demanda.   Per fer una previsió de número d'autocars i possibles parades, necessitem que ens envieu un mail a lametllavalles@esquerra.cat Hem de tenir aquesta previsió abans del proper divendres 26 d'octubre.