L'Ametlla del Vallès

Ja arriba el Carnaval!

Portada del programa de Carnaval
Una altra de les feines que porta a terme la regidora Raquel García, en aquest cas com a responsable de la regidoria de Festes, és la preparació del Carnaval. Aquesta és una de les festes que, històricament, havia estat més sonada al nostre poble. De fet, l’Ametlla va ser un dels únics pobles del Vallès Oriental, si no l’únic, que no va deixar de celebrar mai aquesta festa, ni tan sols durant la Guerra Civil. En els anys més esplèndids del Carnaval a l’Ametlla hi acudia gent de tota la comarca, i el seu concurs de disfresses era ben sonat. A més a més, el ball de Gitanes que l’acompanya és i ha estat un altre dels esdeveniments importants de la festa.

Aquest any, el Carnaval arriba amb sorpreses, sobretot el dissabte al matí i a la tarda, perquè les activitats per a tota la família es concentraran al pavelló, igual que el ball de Gitanes, com es fa habitualment. Una altra de les novetats és que els comerços associats a l’ACA, l’associació de comerciants de l’Ametlla, han estat els encarregats de vendre els tiquets per a la tradicional Escudellada de diumenge, que es fa abans del Cercavila de carrosses. Aquesta ha estat una actuació coordinada entre la regidora de Festes, Raquel García, i la de Comerç, Consum i Promoció Econòmica, Mireia Morillas. Per treballar a favor del Medi Ambient sense perdre l’esperit de la festa, les dues regidores han treballat per eliminar els gots de plàstic del Carnaval i els han substituït per materials biodegradables. Així mateix, s’oferirà aigua de manera gratuïta per a tothom.