La Ràpita

Esquerra presenta a la Ràpita ‘Tornarem a vèncer (i com ho farem)’, el full de ruta d’Oriol Junqueras i Marta Rovira

Presentació de 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)' a la Ràpita
Esquerra Republicana va presentar el passat dijous 10 de setembre el llibre 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)' d'Oriol Junqueras i Marta Rovira. El llibre, escrit a quatre mans entre el president i la secretaria general dels republicans, és una proposta d'estratègia perquè l'independentisme esdevingui hegemònic i assolir així la República Catalana.

La presentació a la Ràpita es va fer a l'Auditori Sixto Mir, a un terç de la seva capacitat, i amb les intervencions de la regidora de cultura, Erika Ferraté, l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, i el diputat rapitenc al Parlament de Catalunya, Lluís Salvadó.

Precisament va ser Salvadó, com a membre de l'executiva del partit, qui va desgranar les diferents parts del llibre. Salvadó va explicar que una part del llibre se centra a fer una anàlisi de les fortaleses i debilitats del moviment independentista a partir de l'1 d'octubre del 2017, que segons el diputat rapitenc va "ser una victòria" perquè es va aconseguir derrotar a l'Estat malgrat els seus intents d'aturar el referèndum a la força.

Una altra part del llibre, va explicar Salvadó, tracta de fer una proposta perquè l'independentisme esdevingui majoritari a tots els territoris de Catalunya a partir del "bon govern republicà" i de fer "molta feina" a tots els barris i ciutats del país. Amb una àmplia i reiterada majoria independentista, Junqueras i Rovira assenyalen que l'Estat haurà d'acordar un referèndum pactat tot i que no descarten en cap cas la via unilateral.

"La conclusió del llibre són dos: l'hem de tornar a fer, ho hem de tornar a provar. I dos, apliquem el sentit comú: fem-ho quan el país estigui preparat, quan tinguem possibilitats de tornar a guanyar. Hem d'aprendre d'allò que no vam fer prou bé, corregir les febleses", va afegir Salvadó.

L'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, va subratllar que el full de ruta d'Esquerra Republicana passa per "treballar, treballar i treballar" per fer a tot el país el que s'ha aconseguit a territoris com les Terres de l'Ebre, on ara l'independentisme és hegemònic.

Aquesta va ser la primera de les més de 30 presentacions que faran els republicans per totes les Terres de l'Ebre amb la participació de diputats i diputades de la formació i altres personalitats del món cultural i social del territori.