La Ràpita

Esquerra de la Ràpita fa un acte públic per presentar el seu candidat a l’alcaldia, Josep Caparrós, i també presenta les seves línies d’acció de govern i els eixos principals de la campanya municipal

Ahir al vespre va tenir lloc al Casal Cultural el Maset de la Ràpita l’acte públic de presentació del candidat a l’alcaldia, Josep Caparrós. La presentació va ser a càrrec del president del Institut Ramon Llull, Josep Bargalló i del delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, darrer cap de llista d’ERC a la Ràpita, Lluís Salvadó.

Lluís Salvadó va destacar que “la secció local d’Esquerra disposa, avui per avui, amb un planter de gent amb grans condicions i qualitats per tal de liderar un bon projecte per al poble. Josep Caparrós és una persona molt jove —26 anys, pràcticament la mateixa edat que tenia jo quan vaig presentar-me per primer cop cap de llista a la Ràpita— però amb prou experiència i excel·lents capacitats per fer avançar a la Ràpita. He estat exercint durant 11 anys el càrrec de regidor, i crec que també és important provocar relleus i aportar cares noves a la política local. Miguel Alonso porta massa anys en un projecte que s’ha demostrat que està totalment en decadència i no pot aportar la frescor i la vitalitat necessàries per a la Ràpita del futur”.

Bargalló, en el marc de la presentació del nou candidat rapitenc, va exposar el moment dolç en què es troba Esquerra Republicana, amb una previsió d’esdevenir la segona força municipalista de Catalunya, presentant unes 700 llistes arreu del país i apropant-se als 2.000 regidors. Aquest important creixement es visualitza clarament a la comarca del Montsià, on les previsions passen per duplicar el número actual de regidors. “A la Ràpita venim d’obtenir un 25 % de vot a les darreres eleccions catalanes, el qual, amb l’excel·lent projecte que presenta Josep Caparrós, arropat per gent del nivell de Carles Pasqual, director territorial del Departament de Governació de la Generalitat, Albert Salvadó, exgerent del consell comarcal del Montsià i cap del Gabinet de la delegació del Govern, i el mateix Lluís Salvadó, actual delegat del Govern, de ben segur ens reforçarà en una posició de segona força en l’àmbit local.”

D'altra banda, el candidat a l'alcaldia de la Ràpita, que agraïa l'assistència a tothom i la presència de l’exconseller Primer i actual president de l’Institut Ramon Llull, l’Honorable Josep Bargalló, explica que “estem en un procés de definició de propostes per a la propera legislatura, fent reunions amb les diferents associacions i entitats de poble per tal de copsar les seves necessitats i tancar el programa definitiu, un programa que volem centrar en els 3 grans eixos que cal prioritzar: dinamització local, avantatges socials i equipaments cuturals”. Segons Josep Caparrós “Esquerra pensem que la Ràpita ha d’avançar cap al futur sense perdre les nostres senyals d’identitat. Treballarem per crear habitatges de promoció pública, per donar suport als nous emprenedors i ajudar al sector pesquer, per aconseguir diversificar l’economia, però alhora, també treballarem per dotar la Ràpita d’aquells equipaments culturals que ens mereixem.”

Caparrós també remarca com a objectiu, “consolidar-nos en la segona força política a la Ràpita, ja que confiem que la nostra aposta a les properes municipals ens porti a disposar d’una àmplia i important representació en nombre de regidors i d’aquesta manera ser la força clau per a dissenyar el nou govern rapitenc”.