La Ràpita

La Secció Local d'ERC-La Ràpita demana una consulta popular sobre la instal·lació del parc eòlic marí

El parc eòlic marí que es preveu ubicar davant la costa de la Ràpita té unes mesures de 14 km de llargada per 3 km d’amplada i 130 m d’alçada. L’Ajuntament de la Ràpita es manté ambigu davant unes negociacions que hi ha pendents i que ningú no sap quines són; a més, l’Ajuntament de la Ràpita vol tenir a les mans l’estudi d’impacte ambiental referent a aquest macroparc eòlic per decidir si li dóna suport o no». Així començava el portaveu d’ERC-La Ràpita la seva intervenció en la roda de premsa d’aquesta tarda, i ha continuat dient que «aquest és un símil del PHN, però aleshores ningú no va esperar a tenir cap informe d’impacte ambiental perquè es veia a primer cop d’ull que no podia ser un projecte positiu per al territori de cap de les maneres».

Antoni Canicio ha explicat que és per això que demana a l’Ajuntament de la Ràpita, a través d’una moció, que convoqui un referèndum popular perquè la societat rapitenca es posicioni sobre la ubicació del parc eòlic a la costa de la Ràpita, amb una pregunta tan clara com esteu d’acord amb la implantació del parc eòlic davant la costa de la Ràpita? I amb dues úniques respostes possibles: no o sí.

«Qualsevol pescador es posicionarà en contra de la implantació del parc eòlic damunt d’un dels bancs de llagostins més important del territori, però també el sector turístic i qualsevol ciutadà que en sortir de casa veurà una muntanya de molins de vent de 130 metres d’alçada i 15 quilòmetres de llargada», ha continuat Canicio.

«Per tant, la Secció Local d’ERC-La Ràpita demanem que l’Ajuntament faci ús d’aquella participació ciutadana que tant defensava durant la darrera campanya electoral municipal i es posicioni d’acord amb el poble pel que fa al parc eòlic marí», ha finalitzat Canicio.

Ramon Cruelles, membre de l’executiva local d’ERC i de la Plataforma Salvem la Mar de l’Ebre (PSME), ha explicat que ERC-La Ràpita se sent representada per la PSME, que ja ha recollit 2.500 signatures contra el parc eòlic i que treballa conjuntament amb les plataformes de Vinaròs i l’Ametlla de Mar, perquè són tres projectes diferenciats que tenen un mateix final. Cruelles ha qualificat el parc eòlic marí de «transvasament energètic» i ha explicat que «les generacions més joves de les Terres de l’Ebre volem un model de territori diferent al que plantejava CiU, per la qual cosa lluitarem fins al final».

Finalment, Gervasi Aspa, president de la Federació de l’Ebre d’ERC, ha dit que «la Federació de l’Ebre d’Erc dóna tot el suport a la Secció Local de la Ràpita i que és essencial que s’apliqui aquesta democràcia participativa a la Ràpita». Aspa ha dit que és inacceptable que, amb les dificultats actuals del sector pesquer, l’Ajuntament de la Ràpita no faci res per evitar que el parc eòlic s’ubiqui damunt el banc de llagostins». A més, Aspa ha recordat que no serà sinó als fanàtics de la Guerra de les Galàxies o d’Star Treck que els agradarà de venir a la Ràpita a fer turisme, de manera que el turisme és un altre dels sectors afectats».

Per acabar, en resposta a les afirmacions d’Ecologistes en Acció que «ERC està en contra de l’energia eòlica», Aspa ha volgut aclarir que ERC estem totalment a favor de l’energia eòlica, però no pas a qualsevol lloc, ni a qualsevol preu: s’ha d’estudiar la ubicació dels parcs eòlics i s’ha de consensuar amb la ciutadania, perquè d’altra manera ens carreguem sectors econòmics tan essencials al nostre territori com és, en el cas d’aquest parc eòlic, el de la pesca».