La Ràpita

De los Rios enceta la campanya d'ERC-Ebre Nou Estatut i Finançament just per la Catalunya social a la Ràpita

Sergi de los Rios, diputat d’ERC al Parlament de Catalunya, va fer el primer d’un seguit de trenta actes de què constarà la campanya Nou Estatut i Finançament just per la Catalunya Social a les Terres de l’Ebre. Aquesta campanya va començar el proppassat 21 d’octubre en un acte multitudinari al Palau de Congressos de Montjuïc, a Barcelona, i en total constarà de 350 actes repartits per tot Catalunya.

L’acte d’ahir a la Ràpita el va obrir Lluís Salvadó, regidor de l’Ajuntament de la Ràpita, i va incidir que ERC comença una campanya divulgativa, informativa i pedagògica en favor d’un Estatut de Catalunya que ha nascut entre del consens i que representa una victòria per a Catalunya.

Així mateix, va voler recordar que «ERC també enceta una campanya social en la qual tothom s’ha d’implicar, perquè Catalunya com a nació hem de donar una visió d’unitat, tal com la van donar els tres polítics que ens van anar a representar a Madrid el dia 2 de novembre».

De los Rios va explicar el procés d’elaboració de l’Estatut, «un camí llarg que ERC va començar en solitari i en el qual ha aconseguit fer caminar altres formacions polítiques, entre les quals s’hi ha hagut de situar per evitar que es trenqués la corda, ja que d’una banda estirava CiU i de l’altra el PSC. La voluntat d’ERC no era obtenir una victòria política, sinó un Estatut com el que la societat catalana mereix». «Malgrat això, si només depengués d’ERC, Catalunya no tindria un nou Estatut, sinó una Constitució pròpia», va remarcar De los Rios.

El diputat d’ERC va explicar les bases del Finançament just que ha de tenir Catalunya, unes bases que «han de permetre que Catalunya disposi d’un finançament digne, que no mermi, com passa ara, la nostra capacitat de desenvolupament econòmic, així com la possibilitat del govern de Catalunya de cobrir les necessitats educatives sanitàries i socials del nostre país».

Per acabar, De los Rios va voler fer referència a la jornada històrica que s’havia viscut el dia abans a Madrid, en què l’Estatut de Catalunya havia estat admès a tràmit, com també va voler evidenciar que «ERC ha estat activa en tot moment per l’Estatut i, des de la centralitat, ha trencat amb el bipartidisme i ha transformat la Catalunya bloquejada en la Catalunya imparable, perquè ha neutralitzat la pugna entre PSC i CiU, que ha impedit plantejar objectius comuns d’avenç nacional durant 25 anys».