La Seu d'Urgell

Totes les notícies

ERC la Seu inicia un procés participatiu per saber l’opinió de la ciutadania

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Seu, engega aquesta setmana un procés participatiu per tal de rebre l’opinió de la ciutadania sobre la situació del municipi. El procés porta per nom “Imagina’t la Seu...” i, a banda de conèixer la opinió de la gent de la Seu i Castellciutat, vol també dissenyar entre tots els participants, la que creuen que pot ser la millor Seu, aquella que tothom es pugui imaginar. Imagina’t la Seu és un procés participatiu  per tal de definir les principals prioritats del nostre municipi. S’ha definit com un procés obert en que hi poden participar tots aquells urgellencs i urgellenques que vulguin prendre implicació amb la ciutat. Per aquest motiu, s’emplaça a tot aquell que ho desitgi, a assistir a una primera trobada presencial que es durà a terme el dimecres 20 de juny a les 20h al Centre Cívic El Passeig, on s’atendran les diferents opinions, propostes i inquietuds referent al municipi. Per facilitar el debat, es distribuirà la sessió en 3 àmbits, coincidint amb les tres grans àrees municipals: serveis centrals i al territori, atenció a les persones, i promoció econòmica. Així mateix, per tota aquella persona que no pugui assistir a aquesta primera trobada, s’ha dissenyat també un formulari online, on poder traslladar les opinions. Aquest formulari es troba disponible a la web de la formació: www.esquerra.cat/laseu Posteriorment, està previst també, realitzar una nova sessió a Castellciutat amb el mateix format i el títol “Imagina’t Castellciutat”

Antics garatges Alsina Graells

Aprovades, per unanimitat, les mocions d’ERC la Seu

Les dues mocions presentades pel grup municipal d’ERC la Seu han estat aprovades de forma unànime. Tot i això, la moció que feia referència a la campanya de reducció d’aigua embotellada, ha tingut algunes transaccions que han estat acceptades per ERC. Així doncs, la moció aprovada contempla els següents punts: Promoure des de l’Ajuntament i la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet una campanya de sensibilització per treballar amb l’objectiu de reduir al mínim l’ús de les ampolles de plàstic. Aquesta campanya ha de promoure l’ús d’ampolles de vidre i explicar els controls a que se sotmet l’aigua de boca a la Seu que en garanteix la seva qualitat. Establir converses amb els restauradors de la Seu en el marc del Consell de Promoció Econòmica i altres taules de concertació amb el sector, per tal que s’adhereixin a la campanya oferint aigua en ampolles de vidre retornables o gerres de vidre d’aigua d’aixeta als seus clients. Proposar accions de conscienciació i dissenyar la imatge de la campanya conjuntament amb la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet en tant que entitat que promou el reciclatge i la reducció de residus a la nostra ciutat. Pel que fa la a l’altra moció, que pretén sol·licitar al Departament de Salut que s’ubiqui a les actuals instal·lacions del CAP un centre de dia de diàlisi, va ser aprovada també per unanimitat i sense cap modificació. Aquest nou servei, ha de millorar la situació dels pacients de diàlisi, evitant desplaçaments tant a Andorra com a Lleida, bé sigui per controls i seguiment, com per fer el tractament de diàlisi.

Pressupostos participatius, del tot???

L’Ajuntament de la Seu d´Urgell fa tres anys que convoca a la ciutadana a uns pressupostos participatius on s’hi destina la quantitat de 100.000 euros. Qualsevol persona del municipi pot fer propostes que, posteriorment passaran una valoració tècnica i, si s’escau, formaran part de les seleccionades per tal que la ciutadania pugui votar les que creu  més adients. El grup municipal d´ERC estem plenament d’acord amb aquest tipus de propostes, que donen veu i vot a la població i canvien el funcionament i la visió de l´actual forma de fer política, en general. Creiem fermament en la participació ciutadana, les consultes populars i els referèndums. És per això, que no entenem vàries coses d’aquests Pressupostos Participatius, com per exemple, que departaments de l’Ajuntament hi realitzin propostes. Entenem que, si una determinada àrea creu convenient la realització d’una inversió concreta, el moment on cal pressupostar-la és en l’elaboració general del pressupost anual, no en aquests, que han de donar veu a la població del carrer. Aquest fet, que sabem que s’ha repetit ja anteriorment, ens denota cert menysteniment cap als tècnics d’àrea, que són els qui saben les necessitats reals del seu departament, i que en una primera proposta de pressupost, segurament l’hi havien inclòs, però que l’equip de govern no deuria creure convenient incloure-la al pressupost final, els seus motius tindran... Tampoc trobem normal incloure-hi algunes propostes d´arranjament de la via pública que haurien de ser actuacions per defecte de l’Ajuntament, com per exemple, la millora de la zona d’autocaravanes o l’adaptació d’un pas de vianants; ja que això hauria d´anar als pressupostos municipals i és tasca de l´equip de govern vetllar pel manteniment de la nostra ciutat. Tampoc acabem d´entendre com és que s´accepta a votació la construcció d´uns urinaris públics al centre històric quan el nostre grup municipal va presentar, el febrer de 2017, una moció sol·licitant-ne la seva instal·lació i aquesta va ser aprovada i està inclosa al pressupost corrent municipal.

Antics garatges Alsina Graells (foto

ERC reclama la ubicació d’un centre de dia de diàlisi a les instal·lacions de l’actual CAP i reduir el consum d’aigua embotellada.

El grup municipal d’ERC la Seu presenta per aquest ple, que se celebrarà dilluns 11 de juny, dues mocions per ser debatudes al consistori. La primera de les mocions vol sol·licitar al Departament de Salut que, un cop traslladat el CAP a les instal·lacions de l’antiga Alsina Graells, s’ubiqui a l’espai que quedarà disponible, un centre de dia on poder realitzar diàlisi als pacients de nefrologia. La proposta permetria alliberar les ambulàncies que actualment traslladen els pacients a l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell, per realitzar altres tipus de trasllats no urgents. Així mateix, amb aquest tipus de servei de nefrologia al territori, els pacients que realitzen diàlisi peritoneal, evitarien els trasllats per compte propi a Lleida per fer controls i seguiments, que podrien fer-se a la Seu. El grup republicà, fa una proposta també, per tal d’iniciar una campanya on els restauradors del municipi ofereixin una gerra d’aigua als clients, reduint així el consum d’aigua embotellada i evitar residus. La proposta s’encara de manera que s’expliqui els processos de potabilització i salubritat de l’aigua del municipi, així com regalar gerres serigrafiades amb el logotip de la campanya als establiments que s’hi adhereixin.   TEXT DE LES MOCIONS:   MOCIÓ PER A LA UBICACIÓ D’UN CENTRE DE DIA DE DIÀLISI A LES INSTAL·LACIONS DE L’ACTUAL CAP El regidors del grup municipal d´Esquerra Republicana de Catalunya, Francesc Viaplana, Berta Vidal i Xavier Munt, presenten al plenari la següent proposta d´acord: EXPOSICIÓ DE MOTIUS Com bé saben, s’està procedint a l’enderroc dels antics garatges de l’Alsina Graells per a la construcció del nou CAP. Aquest  fet, ocasiona la disponibilitat d’aprofitament de l’espai que forma part de l’hospital, on actualment està situat el nostre ambulatori. Des del nostre grup municipal creiem fermament que aquest espai podria acollir, entre altres serveis, un centre de dia de diàlisi, tal com ja existeixen als hospitals comarcals de Tremp i Puigcerdà.

Ets una entitat o associació? T’expliquem les línies de subvenció de la Diputació de Lleida.

ERC la Seu ha convocat per aquest proper dimecres dia 23 de maig a les entitats i associacions del municipi i rodalies per tal que siguin informades de les diferents línies de subvencions de la Diputació de Lleida a les que poden optar. L’objectiu de la reunió és contribuir a un millor finançament de les entitats de la Seu i la comarca per poder dinamitzar millor la seva activitat. La reunió anirà a càrrec del Diputat Provincial, Albert Bajona. La convocatòria és per al dimecres 23 de maig, a les 20h al Centre Cívic El Passeig.

Munt, Viaplana i Vidal

Prosperen les mocions presentades per ERC i s’inclou al pressupost la partida de 10.000 euros per a entitats esportives, sol·licitat en una moció al ple d’abril

Aquest dilluns passat va celebrar-se el ple ordinari del mes de maig a l’ajuntament de la Seu on ERC va aconseguir que prosperessin diverses propostes del grup republicà. Pel que fa a les mocions presentades, es va donar suport a engegar, de nou, els mecanismes per tal d’acollir una família de persones refugiades inscrivint l’ajuntament de la Seu a l’inventari de recursos per a persones refugiades de la secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania. Aquesta moció, venia motivada després d’haver aprovat, unànimement el setembre de 2015, una moció en suport a l’acollida de persones refugiades al nostre municipi i veient que no s’havia avançat en aquest tema. En la segona moció, els regidors d’ERC van proposar l’edició d’una aplicació mòbil per a l’àrea de joventut, i després de diferents transaccions amb l’equip de govern, es va decidir de dissenyar-ne una general de l’ajuntament on hi consti la informació de totes les àrees. Subvencions entitats esportives En el punt corresponent a les modificacions de crèdit, s’hi va incloure una partida pressupostària de 10.000 euros per a subvencions a entitats esportives. Aquesta modificació va ser incorporada al pressupost arran de la moció presentada pel grup municipal d’ERC al ple d’abril, on es demanava millorar el finançament de les entitats esportives del municipi. El portaveu del grup municipal, Francesc Viaplana, es mostra satisfet de la bona rebuda que tenen les aportacions d’ERC al consistori, ja que tan sols una o dues mocions en tot el mandat presentades pels republicans, no han prosperat. “És senyal que les nostres propostes són en positiu, per millorar la Seu i el país, amb voluntat d’acords i sense ànim destructiu” Podeu contactar amb el portaveu del grup municipal, Franscesc Viaplana al 620111438

ERC reclama que s’avanci en l’acollida de persones refugiades i la creació d’una aplicació mòbil de l’àrea de joventut. També presenta una moció de suport a les dones víctimes d'agressions sexuals.

Després d’haver presentat una moció conjunta de tots els grups municipals al plenari del mes de setembre de 2016 en suport a l’acollida de persones refugiades al nostre municipi, el grup municipal d’ERC considera que no s’ha avançat en aquesta matèria i, tres anys més tard, reclama que es produeixin els tràmits formals per tal de donar acollida a persones refugiades provinents de conflictes bèl·lics i la plena implicació de l’Ajuntament. Així doncs, en sol·licita la inscripció a l’inventari de recursos per a persones refugiades del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per tal d’oferir-nos com a municipi acollidor d’una família refugiada. A l'inventari, cal que s’hi ofereixi  un habitatge que vagi a càrrec del pressupost municipal i un lloc de treball municipal per un dels membres de la família per tal de fer front a les despeses de sosteniment familiar. Per últim, també es demana que realitzi un pla d’acollida i acompanyament a les persones que siguin assignades per tal de fer més fàcil el procés d’inclusió al municipi.   En una altra moció, el regidors d’ERC consideren que els canals d’informació que utilitza l’àrea de joventut i l’oficina jove són desfasats i insuficients per tal d’oferir informació efectiva al jovent, i per aquest motiu reclama la creació d’una aplicació mòbil que hauria de permetre travessar la frontera comunicativa entre els joves i els canals convencionals. Aquesta, i altres aportacions, van ser exposades durant l’aprovació de l’actual Pla Local de Joventut, el setembre de 2016, i amb les quals hi havia el compromís d’anar incorporant a les actuacions anuals. El grup republicà, considera que l’aplicació ha de constar d’un apartat d’informació genèrica, adaptada al territori, sobre els diferents àmbits que treballa el departament, així com un servei de missatgeria per informar de les novetats.   Suport a les dones víctimes d’agressions sexuals ERC la Seu, presenta una tercera moció arran de la indignant sentència del cas de La Manada, on dona suport a totes les dones víctimes d’agressions sexuals.

Local comercial a la plaça Camp del Codina

ERC reclama celeritat en la ubicació de la parada de taxis a l’estació d’autobusos i major control de l’incivisme a espais com la Plaça del Camp del Codina

El portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Seu, Francesc Viaplana, va reclamar ahir a través de la Junta de Govern Local dues actuacions que consideren d’important immediatesa d’actuació com són: la ubicació de la parada de taxi a les immediacions de l’estació d’autobusos, així com un major control de l’incivisme en espais com la plaça del Camp del Codina. Pel que fa a la instal·lació de la parada de taxis, ERC la Seu va presentar al ple del juliol de 2016 una moció, que fou aprovada unànimement, per tal que fos ubicada a les immediacions de l’estació d’autobusos. La moció, contemplava la seva instal·lació abans de la finalització de l’any 2016, així com realitzar una reunió prèvia amb el col·lectiu de taxistes, abans de la posada en funcionament de la parada, per explicar i consensuar el funcionament d’aquesta. Cap de les actuacions s’ha dut a terme encara, un any i mig després, i per aquest motiu en reclamem la seva celeritat. Viaplana ha manifestat que, “No pot ser que tardem un any i mig a posar fil a l’agulla a una actuació simple i senzilla com és aquesta, però d’importància cabdal, ja que és de rebut que la gent que arriba a la nostra ciutat amb transport públic pugui tenir un servei de taxi a les mateixes immediacions” Per altra banda, ERC es mostra preocupada per l’incivisme que es produeix en llocs com la Plaça del Camp del Codina. En aquest espai, són diàries les mostres de brutícia i deixadesa de l’espai públic, agreujades les nits del cap de setmana, així com fins i tot a nivell d’inseguretat del veïnat. Viaplana, ha exposat que de cara al bon temps es tem que aquestes manifestacions vagin en augment i per aquest motiu sol·licita també celeritat per tal d’ubicar les càmeres de seguretat pertinents al túnel de pas de la plaça, tal i com se’ls va garantir al veïns; que es reuneixin els portaveus dels diferents partits per tal de decidir a quins altres espais de la ciutat s’hi volen ubicar càmeres de seguretat, i que es posin en marxa els tràmits i processos econòmics necessàris per al seu finançament, licitació i instal·lació.

Porta de local comercial a la Plaça Camp del  Codina, cremada