La Seu d'Urgell

Totes les notícies

ERC la Seu condicionarà el seu vot afirmatiu al pressupost 2018 a la inclusió de diferents propostes

Esperant que les pròximes setmanes comenci el debat de pressupostos a l'ajuntament de la Seu d'Urgell i, davant les inquietuds que la població urgellenca ha fet arribar al grup municipal d'ERC, i al mateix temps per tal de donar compliment a les mocions aprovades al consistori; ERC condicionarà el seu suport al pressupost municipal del 2018 al fet que s'inclogui les següents propostes: 1. Reobertura de la llar d'infants La Grandalla, degut a la massificació i la falta d'espai a la llar d’infants Els Minairons i amb l'afegit de la previsió d'un major índex de natalitat. 2.  Adequació de l’edifici dels antics jutjats per acollir:  - l'aula de cuina  - l'aula de teatre  - l’escola de formació d'adults 3. Adequar una de les dues llars d'infants per acollir un espai familiar, sent un lloc de trobada de famílies amb infants.   A banda de la inclusió d’aquestes tres propostes, el grup municipal espera poder treballar en l’elaboració del pressupost per tal d’incloure i/o modificar aquelles partides que considerin adients i coincidir així amb el model de ciutat que ERC creu que és millor per a la Seu.

ERC LA SEU RECLAMA, A TRAVÉS D’UNA MOCIÓ, L’ADEQUACIÓ DEL CARRER RONDA

El grup municipal d’ERC la Seu ha presentat per ser debatuda al proper plenari una moció on reclama l’adequació del carrer Ronda. Aquest carrer, que en el tram esmentat és camí, es troba en un estat de degradació important, que posa en risc la seguretat de vianants. El vial, que esdevé una via d’apropament entre el barri de Santa Magdalena i el centre de la Seu, és freqüentada per gran nombre d’infants i famílies, ja que es troba a les immediacions de dos centres educatius, l’Institut Joan Brudieu i l’escola Albert Vives. Els regidors reclamen doncs que, es redacti una proposta de millora de l’espai per part dels serveis tècnics municipals, que s’inclogui al pressupost 2018 una partida per fer front a l’adequació de la zona i, finalment, que aquesta sigui realitzada durant el primer trimestre de l’any 2018.    TEXT DE LA MOCIÓ   El regidors del grup municipal d´Esquerra Republicana de Catalunya, Francesc Viaplana, Berta Vidal i Xavier Munt, presenten al plenari la següent proposta d´acord: EXPOSICIÓ DE MOTIUS L’inici del carrer Ronda, al barri de Santa Magdalena, fins arribar al carrer Ribera d’Urgellet es troba des de fa anys en un estat de degradació important. A dia d’avui, presenta deficiències que posen en risc tant els vianants que hi transiten, com les persones que puguin trobar-se a les seves immediacions, com poden ser els horts existents a la banda sud del camí. Aquest camí, és un punt d’unió i apropament, entre el barri de Santa Magdalena i el centre de la Seu, i és freqüentat per gran nombre de veïns del barri i escolars. Cal recordar que es troba en els entorns més immediats de dos centres educatius, l’Institut Joan Brudieu i l’escola Albert Vives sent, per tant, especialment utilitzat per infants. Per tot l’exposat anteriorment, proposem al ple l’adopció dels següents ACORDS: Primer.- Redactar per part dels serveis tècnics municipals una proposta de millora de l’espai per tal de garantir la seguretat de la zona així com el seu embelliment.

Andorra, de tu n’esperava una altra cosa.

Soc de la Seu i només per això ja desitjo el millor per Andorra, per molt motius, a continuació en detallaré uns quants. Com a urgellenc tinc claríssim que la prosperitat a Andorra, implica prosperitat a la Seu i comarca, són moltíssims els urgellencs que pugen a treballar cada dia a Andorra i molts altres es beneficien pel pol turístic que és el país veí, per la feina que es deriva d’una frontera, o directament per serveis contractats per andorrans aquí baix. Jo mateix a Andorra he pogut treballar i formar-me professionalment.   A part dels motius econòmics, també existeixen molts vincles fraternals, gran part de la població Andorrana té arrels catalanes. Jo mateix tinc part de la família andorrana i moltes amistats andorranes. Andorra per la meva família és molt important des de fa molts anys, per part paterna tinc arrels andorranes, per part materna Andorra va ser el país on van emigrar els meus avis, buscant una llibertat que a l’Espanya franquista no existia i una prosperitat que al Pallars dels anys 60 era molt difícil. A Andorra és on es van conèixer els meus pares, on van residir durant anys i on van començar a forjar la meva família amb el naixement de les meves germanes.   També ens uneixen vincles històrics, Andorra va formar part de la Catalunya Vella ja que era un part del comtat d’Urgell. Des del segle XII, amb el pariatge signat entre el bisbe d’Urgell i el comte de Foix, Andorra esdevé un coprincipat i per tant un país independent, una independència que sempre hem anhelat aquells que creiem en la sobirania del poble català. Durant els anys de guerra, ja sigui la incivil espanyola, o la mundial, la frontera Andorrana va significar llibertat i esperança per milers de persones, ja fos travessant-la en direcció nord o en direcció sud. L’any 1993 Andorra va ingressar a l’ONU i tots els catalans vam poder veure com la nostra llengua arribava a l’ens internacional més important del món, a través del nostre país veí.

ERC LA SEU SOL·LICITA EL CANVI DE NOM DE LA PLAÇA DE LES MONGES PER PLAÇA DEL REFERÈNDUM DE L’1 D’OCTUBRE

El grup municipal d’ERC la Seu, proposarà al proper plenari que es realitzi el canvi de nom de la Plaça de les Monges pel de plaça del Referèndum de l’1 d’octubre. Després de la celebració del Referèndum d’autodeterminació el passat diumenge i davant dels lamentables fets ocorreguts en diferents poblacions d’arreu del país, on van repetir-se els episodis de violència i agressions cap a la població per part de Policia Nacional i Guàrdia Civil, la formació creu pertinent realitzar el canvi de nom de la plaça com a reconeixement de la fita històrica. A la Seu, i a l’Alt Urgell, no es van haver de lamentar agressions per part de la Guàrdia Civil, en part degut a la decisió presa per l’organització, de tancar els col·legis electorals un parell d’hores abans, amb la finalitat de protegir els vots emesos per la ciutadania. La plaça de les monges va esdevenir, a partir del moment de tancament dels col·legis, el punt de resistència per a la població urgellenca i defensa de la democràcia, davant la previsible arribada de la Guàrdia Civil, és per aquest motiu que es considera oportú, retre reconeixement a la ciutadania que va voler defensar la democràcia i les urnes durant tota la jornada, així com les 48 hores anteriors on gran quantitat de persones es van organitzar per tal de defensar els col·legis electorals.

Acte central de campanya al Pirineu amb Meritxell Serret i Josep Maria Terricabras, demà dimarts a la Seu.

Demà dimarts 26 de setembre, a les 19h a la Seu, es durà a terme l'acte central de campanya al Pirineu.  L'acte anirà a càrrec de la Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació; Meritxell Serret i del diputat al Parlament Europeu, Josep Maria Terricabras.  Us esperem a tots demà a les 19h a la plaça de les Monges de la Seu, o en cas de fred o pluja a la Sala de la Immaculada.

AUGMENT DE PLACES D’APARCAMENT AL CENTRE COMERCIAL DE LA CIUTAT I EL COMPLIMENT DE LA LLICÈNCIA D’OBRES A LA POLICIA NACIONAL, MOCIONS D’ERC LA SEU.

ERC la Seu presenta al ple municipal previst per a dimarts vinent dia 12, dues mocions de caire municipal. En la primera de les mocions, la formació fa una proposta per tal d’augmentar el nombre de places d’aparcament al centre comercial del municipi, alhora que vol contribuir a la dinamització comercial del petit comerç. La proposta consisteix en arribar a acords amb les propietats de solars desocupats ubicats al centre de la ciutat per tal d’adequar-los com a aparcament. El suggeriment contempla que els espais siguin de pagament, gestionats per l’ajuntament, i alhora, que es pugui realitzar la bonificació a través de comprovants de compra als establiments adherits. Aquest fet comportaria que l’emplaçament s’utilitzés principalment amb l’objectiu de realitzar compres al petit comerç de la ciutat. El Portaveu del Grup Municipal, Francesc Viaplana, ha manifestat que, “creiem que aquesta actuació pot ser un bona eina de dinamització per als petits establiments de la nostra ciutat, que han vist minvats fortament els seus ingressos des de l’obertura del Mercadona” Per altra banda, es presenta una moció per reclamar el compliment de la llicència d’obres a la Direcció Nacional de la Policia. En aquesta moció, s’exposa la necessitat de fer enretirar els pals de bandera ubicats a l’estructura exterior de davant de la comissaria de policia. Durant la reforma de la instal·lació, es va denegar la ubicació dels pals a l’estructura exterior per part dels serveis tècnics municipals, fet que no va ser respectat pel sol·licitant, incomplint la llicencia d’obres atorgada. El grup municipal d’ERC ha reclamat en diverses ocasions, tant en junta de govern, com a través d’un prec al mateix plenari, que es realitzi el pertinent requeriment d’enretirada al sol·licitant, fent complir la llicencia atorgada, requeriment que no s’ha dut a terme. “Considerem que és molt greu que haguem de fer una moció per sol·licitar que es faci complir la llicència d’obres atorgada a aquest estament, que pel que sembla, no es veu subjecte al compliment de la legalitat” TEXT DE LES MOCIONS:   MOCIÓ PER AUGMENTAR EL NOMBRE DE PLACES D’APARCAMENT AL CENTRE COMERCIAL DE LA CIUTAT.

La Diputada i presidenta de la comissió d’investigació, Alba Vergés, explica l’entramat de l’Operació Catalunya a la Seu d’Urgell.

La Diputada al Parlament de Catalunya i, alhora, presidenta de la comissió d’investigació sobre l’Operació Catalunya, Alba Vergés, va oferir ahir al vespre a la Seu una xerrada per explicar com funciona l’esmentat entramat. Vergés va exposar, de forma visual, com l’estat espanyol està implicat en una campanya de desprestigi i persecució de polítics catalans independentistes. Tot sorgeix a partir de la gravació de la conversa entre el llavors Ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz i el Director de l’Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso i que exposa la voluntat manifesta d’embrutar la imatge pública de membres de l’executiu català. La Diputada va explicar quin va ser el motiu que va dur al Parlament de Catalunya a crear la comissió d’investigació, davant la inoperància del govern espanyol, en quan a unes gravacions produïdes al mateix despatx del ministeri de l’interior, sense voler investigar d’on provenen i com s’havien produït. “el Ministre de l’interior havia estat ‘víctima’ d’una acció il·legal al seu propi despatx del ministeri i la fiscalia no es digna a investigar-ho, i evidentment, pel contingut de la conversa, el Parlament de Catalunya ens veiem obligats a obrir la comissió d’investigació, comissió que Ciutadans, PP i PSC, van abandonar” A la comissió, per tal d’investigar tot l’entramat, han estat citats Mariano Rajoy, Jorge Fernández Díaz, Daniel de Alfons o el Fiscal Superior de Catalunya, sense que hagin comparegut, havent demanat dictamen a estaments com el Consell d’Estat, sobre la necessitat de comparèixer, i aquests, evidentment, dictaminaren que no procedia comparèixer al Parlament de Catalunya, però sí al Congrés. El motiu és que, al Congrés tenen majoria PP, PSOE i Ciutadans, amb suficients vots per denegar la petició de compareixença Vergés va explicar què és exactament l’Operació Catalunya, aquesta respon a ordres polítiques per aturar el creixement de l’independentisme català i malmetre la imatge pública d’alguns polítics independentistes i de retruc del col·lectiu independentista.

Millorarà la sanitat a la Nova República? Xerrada-debat amb Jordi Cortada.

Demà a la Seu d'Urgell, tindrà lloc la xerrada que porta per títol "Millorarà la sanitat a la Nova República?", un debat sobre la situació actual i futura de la sanitat a l'Alt Pirineu, que anirà a càrrec del Gerent de la Regió Sanitària de l'Alt Pirineu i l'Aran, Jordi Cortada.  El debat s'emmarca dins de la campanya que ERC està duent a terme anomenada "Construir una Nova República". L'acte es durà a terme demà dimecres 19 de juliol a les 20h a la sala polivalent del Centre Cívic El Passeig.

Munt, Vidal i Viaplana

APROVADES UNÀNIMAMENT LES NOSTRES MOCIONS I SUPORT AL PLA D’INVERSIONS

Ahir van ser aprovades unànimement les dues mocions que ERC la Seu va presentar al plenari, tot i això, va ser amb transaccions vàries. Pel que fa a la primera moció sobre el pagament personalitzat d’impostos, les modificacions més rellevants fan referència a l’entrada en vigor del nou sistema, prorrogant-se al 2019 i eliminant el punt quart que feia referència a la consulta de forma telemàtica de la situació del pagament, ja que actualment ja s’està treballant per fer-ho. El redactat, per tant, queda de la següent forma:   Primer. Elaborar els estudis necessaris, conjuntament amb els tècnics, per garantir que a partir de l’1 de gener de 2019 sigui d’aplicació un Pla de Pagament Personalitzat que permeti agrupar i fraccionar el pagament de tots els tributs de venciment periòdic. Segon. Garantir que aquest Pla de Pagament Personalitzat no comportarà costos financers per al contribuent, ni en forma d’interessos de demora ni amb aportació de garanties o avals bancaris.   Tercer. Informar la ciutadania de la nova modalitat de pagament dels tributs municipals a través dels mitjans de comunicació habituals i resolent els possibles dubtes que puguin tenir les persones interessades.   Quart. Estudiar la possibilitat de trobar fórmules que permetin introduir criteris de renda en l’estructura dels impostos municipals, més enllà de les bonificacions que estableix el Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals.   Pel que fa a la moció sobre la creació d’una aula de teatre, aquesta també va patir modificacions per tal de ser aprovada, quedant doncs, de la següent manera:   Primer.- Consensuar amb els diferents grups de teatre, aficionats i persones individuals les direrents necessitats per dur a terme la seva activitat.   Segon.- Estudiar, si s’esca, arran de la trobada amb els interessats, la ubicació d’un espai al municipi destinat a l’assaig pels diferents grups que el precisin.   Tercer.- Estudiar, si s’escau, arran de la trobada amb els interessats, la implementació d’una futura escola municipal de teatre.