La Seu d'Urgell

Totes les notícies

Carrer Major de la Seu

APROVADES UNÀNIMEMENT LES PROPOSTES PER MILLORAR DE LA IL·LUMINACIÓ DEL CENTRE HISTÒRIC I REVERTIR L’IVA A ENTITATS CULTURALS I MITJANS DE COMUNICACIÓ.

Les mocions presentades per ERC la Seu al passat ple municipal celebrat el dilluns 5 de febrer, han estat aprovades per unanimitat dels assistents. La primera de les mocions feia referència a la millora de la il·luminació del centre històric i anava acompanyada d’una proposta per il·luminar els aparadors dels comerços durant les primeres hores nocturnes a través d’una tarifa elèctrica reduïda, a acordar amb les productores. Aquesta proposta, va ser transaccionada amb l’equip de govern modificant-ne el seu contingut, quedant redactada de la següent forma pel que fa als acords: Encarregar a l’oficina tècnica de l’Ajuntament, una valoració econòmica de llumeneres al centre històric per unes que produeixin una llum més càlida, de baix consum i que no minvi la lluminositat garantint així un passeig més agradable i segur. Traslladar aquesta valoració al proper Consell Municipal de Promoció Econòmica (CMPE) perquè decideixi la seva implantació i, si s’escau, incorporar-ho al pressupost del Centre Històric. Debatre en el proper CMPE una proposta per tal que els comerços que ho vulguin puguin ampliar l’horari d’il·luminació dels seus aparadors (fins a les 22h a l’hivern i fins a les 24h a l’estiu) i, si el CMPE ho estima oportú, encarregar a l’ajuntament, la negociació amb les companyies elèctriques per obtenir una tarifa reduïda per aquesta iniciativa. En la segona proposta, s’exigia al Ministeri d’Hisenda revertir l’IVA a entitats culturals i mitjans de comunicació públics, deixant d’escanyar-los econòmicament i l’instava a esmerçar esforços en el frau fiscal de les grans corporacions. Així mateix, també n’exigeix l’aixecament de la intervenció de les finances de la Generalitat a càrrec del Govern espanyol. Els grup municipal republicà va presentar també dues preguntes escrites sobre el trasllat de Ràdio Seu, anunciat el febrer de 2017, i les quals van ser respostes adientment. Quin serà el cost definitiu en inversió per tal de fer efectiu el trasllat de Ràdio Seu a les instal·lacions dels estudis de l’antiga Ràdio Principat, ubicats al Passeig del Parc? El seu cost s’estima en poc més de 62000 euros.

MILLORA DE LA IL·LUMINACIÓ DELS PORXOS DELS CARRERS MAJOR I CANONGES I REVERTIR L’IVA A ENTITATS CULTURALS I MITJANS DE COMUNICACIÓ, MOCIONS D’ERC LA SEU

ERC la Seu presenta al plenari del proper dilluns 5 de febrer, dues mocions i dues preguntes. En la primera de les mocions, el grup municipal proposa la millora de la il·luminació dels carrers Major i Canonges a través del canvi dels actuals tubs fluorescents per llumeneres amb llum més càlida i de baix consum que propiciïn un passeig més agradable i afavoreixin l’embelliment de la zona. La mateixa moció proposa complementar l’embelliment de l’espai com a atractiu turístic i comercial, mantenint converses amb els comerços de la zona i les productores elèctriques per establir una tarifa reduïda per a les hores posteriors al tancament de l’establiment, de manera que es mantingui la il·luminació dels aparadors. D’aquesta manera es creu que el passeig per l’espai pot resultar més atractiu, a la vegada que pot ser també un reclam per a potencials compradors. El grup republicà, en la seva segona moció, exigeix al Ministeri d’Hisenda que aturi l’ofec a institucions culturals i mitjans de comunicació públics i centri esforços a lluitar contra el frau fiscal de les grans corporacions. Així mateix també exigeix l’aixecament de la intervenció de les finances de la Generalitat a càrrec del Govern espanyol. Finalment, ERC la Seu presenta dues preguntes referents al trasllat de Ràdio Seu, anunciat el febrer de 2017, just fa un any, i que a data d’avui no es té clar quin és l’estat actual de l’execució. Aquestes són: Quin serà el cost definitiu en inversió per tal de fer efectiu el trasllat de Ràdio Seu a les instal·lacions dels estudis de l’antiga Ràdio Principat, ubicats al Passeig del Parc? Quina és la data prevista per a la realització del trasllat als esmentats estudis?     TEXT DE LES MOCIONS MOCIÓ PER A LA MILLORA DE LA IL·LUMINACIÓ DELS PORXOS DEL CARRER MAJOR El regidors del grup municipal d´Esquerra Republicana de Catalunya, Francesc Viaplana, Berta Vidal i Xavier Munt, presenten al plenari la següent proposta d´acord: EXPOSICIÓ DE MOTIUS Els carrers Major i Canonges del nostre municipi esdevenen un dels principals reclams turístics i comercials de la ciutat, així com també, un espai de passeig freqüentat per gran nombre de vianants.

Posicionament del Grup Municipal d'ERC davant el pressupost 2018

Avui a les 19h se celebrarà el ple extraordinari on s’ha de debatre l'aprovació del pressupost 2018. El grup municipal d'ERC condicionarà facilitar l'aprovació del mateix mitjançant un vot d'abstenció si el govern municipal accepta les següents esmenes: -Incloure una partida específica per poder crear un espai familiar, fent realitat així aquest projecte per disposar d'un lloc d'acollida i acompanyament a les famílies amb nadons. -Modificar el pla d'inversions per assegurar que aquestes s'executin en les dates previstes. El grup municipal d'ERC està satisfet que el govern municipal hagi acceptat les seves demandes, dotant el pressupost econòmicament per fer realitat les mocions aprovades en plenari els darrers mesos i que formen part del programa electoral republicà, com per exemple l'adaptació de barreres arquitectòniques, la implantació de càmeres de seguretat en punts concrets recurrents de vandalisme, l'ampliació de la zona d'autocaravanes, el condicionament del corriol entre Sta. Magdalena i la Baixada de la Palanca, la construcció d'urinaris públics al centre de la ciutat i la rehabilitació dels antics jutjats. El grup municipal també valora molt positivament que el pressupost contempli inversions molt necessàries per la Seu com l'arranjament integral de la Plaça de les Moreres, que s'adeqüi  l’espai on s’ubica actualment Ràdio Seu com a consultori mèdic a Castellciutat, la millora de la sonorització de la sala St. Domènec o l'adequació de l'espai de joves a l'Escorxador, entre altres. Tot i l'assoliment dels objectius demandats, ERC descarta el vot afirmatiu, ja que tot i que dona suport a les iniciatives reflectides al pressupost, el més important és l'execució del pressupost al llarg de l'any i pel que ERC estarà amatent. A més a més, encara queden debats oberts com són ampliar l'espai de llar d'infants, ja sigui amb la reobertura de la Grandalla o amb l'ampliació de Minairons, quins usos s'han d'ubicar a l’edifici dels antics jutjats o bé la redefinició del Patronat de la Fundació Sant Hospital amb la inclusió de l’Hospital dins la Xarxa d’Hospitals de l’ICS.

ERC la Seu condicionarà el seu vot afirmatiu al pressupost 2018 a la inclusió de diferents propostes

Esperant que les pròximes setmanes comenci el debat de pressupostos a l'ajuntament de la Seu d'Urgell i, davant les inquietuds que la població urgellenca ha fet arribar al grup municipal d'ERC, i al mateix temps per tal de donar compliment a les mocions aprovades al consistori; ERC condicionarà el seu suport al pressupost municipal del 2018 al fet que s'inclogui les següents propostes: 1. Reobertura de la llar d'infants La Grandalla, degut a la massificació i la falta d'espai a la llar d’infants Els Minairons i amb l'afegit de la previsió d'un major índex de natalitat. 2.  Adequació de l’edifici dels antics jutjats per acollir:  - l'aula de cuina  - l'aula de teatre  - l’escola de formació d'adults 3. Adequar una de les dues llars d'infants per acollir un espai familiar, sent un lloc de trobada de famílies amb infants.   A banda de la inclusió d’aquestes tres propostes, el grup municipal espera poder treballar en l’elaboració del pressupost per tal d’incloure i/o modificar aquelles partides que considerin adients i coincidir així amb el model de ciutat que ERC creu que és millor per a la Seu.

ERC LA SEU RECLAMA, A TRAVÉS D’UNA MOCIÓ, L’ADEQUACIÓ DEL CARRER RONDA

El grup municipal d’ERC la Seu ha presentat per ser debatuda al proper plenari una moció on reclama l’adequació del carrer Ronda. Aquest carrer, que en el tram esmentat és camí, es troba en un estat de degradació important, que posa en risc la seguretat de vianants. El vial, que esdevé una via d’apropament entre el barri de Santa Magdalena i el centre de la Seu, és freqüentada per gran nombre d’infants i famílies, ja que es troba a les immediacions de dos centres educatius, l’Institut Joan Brudieu i l’escola Albert Vives. Els regidors reclamen doncs que, es redacti una proposta de millora de l’espai per part dels serveis tècnics municipals, que s’inclogui al pressupost 2018 una partida per fer front a l’adequació de la zona i, finalment, que aquesta sigui realitzada durant el primer trimestre de l’any 2018.    TEXT DE LA MOCIÓ   El regidors del grup municipal d´Esquerra Republicana de Catalunya, Francesc Viaplana, Berta Vidal i Xavier Munt, presenten al plenari la següent proposta d´acord: EXPOSICIÓ DE MOTIUS L’inici del carrer Ronda, al barri de Santa Magdalena, fins arribar al carrer Ribera d’Urgellet es troba des de fa anys en un estat de degradació important. A dia d’avui, presenta deficiències que posen en risc tant els vianants que hi transiten, com les persones que puguin trobar-se a les seves immediacions, com poden ser els horts existents a la banda sud del camí. Aquest camí, és un punt d’unió i apropament, entre el barri de Santa Magdalena i el centre de la Seu, i és freqüentat per gran nombre de veïns del barri i escolars. Cal recordar que es troba en els entorns més immediats de dos centres educatius, l’Institut Joan Brudieu i l’escola Albert Vives sent, per tant, especialment utilitzat per infants. Per tot l’exposat anteriorment, proposem al ple l’adopció dels següents ACORDS: Primer.- Redactar per part dels serveis tècnics municipals una proposta de millora de l’espai per tal de garantir la seguretat de la zona així com el seu embelliment.

Andorra, de tu n’esperava una altra cosa.

Soc de la Seu i només per això ja desitjo el millor per Andorra, per molt motius, a continuació en detallaré uns quants. Com a urgellenc tinc claríssim que la prosperitat a Andorra, implica prosperitat a la Seu i comarca, són moltíssims els urgellencs que pugen a treballar cada dia a Andorra i molts altres es beneficien pel pol turístic que és el país veí, per la feina que es deriva d’una frontera, o directament per serveis contractats per andorrans aquí baix. Jo mateix a Andorra he pogut treballar i formar-me professionalment.   A part dels motius econòmics, també existeixen molts vincles fraternals, gran part de la població Andorrana té arrels catalanes. Jo mateix tinc part de la família andorrana i moltes amistats andorranes. Andorra per la meva família és molt important des de fa molts anys, per part paterna tinc arrels andorranes, per part materna Andorra va ser el país on van emigrar els meus avis, buscant una llibertat que a l’Espanya franquista no existia i una prosperitat que al Pallars dels anys 60 era molt difícil. A Andorra és on es van conèixer els meus pares, on van residir durant anys i on van començar a forjar la meva família amb el naixement de les meves germanes.   També ens uneixen vincles històrics, Andorra va formar part de la Catalunya Vella ja que era un part del comtat d’Urgell. Des del segle XII, amb el pariatge signat entre el bisbe d’Urgell i el comte de Foix, Andorra esdevé un coprincipat i per tant un país independent, una independència que sempre hem anhelat aquells que creiem en la sobirania del poble català. Durant els anys de guerra, ja sigui la incivil espanyola, o la mundial, la frontera Andorrana va significar llibertat i esperança per milers de persones, ja fos travessant-la en direcció nord o en direcció sud. L’any 1993 Andorra va ingressar a l’ONU i tots els catalans vam poder veure com la nostra llengua arribava a l’ens internacional més important del món, a través del nostre país veí.

ERC LA SEU SOL·LICITA EL CANVI DE NOM DE LA PLAÇA DE LES MONGES PER PLAÇA DEL REFERÈNDUM DE L’1 D’OCTUBRE

El grup municipal d’ERC la Seu, proposarà al proper plenari que es realitzi el canvi de nom de la Plaça de les Monges pel de plaça del Referèndum de l’1 d’octubre. Després de la celebració del Referèndum d’autodeterminació el passat diumenge i davant dels lamentables fets ocorreguts en diferents poblacions d’arreu del país, on van repetir-se els episodis de violència i agressions cap a la població per part de Policia Nacional i Guàrdia Civil, la formació creu pertinent realitzar el canvi de nom de la plaça com a reconeixement de la fita històrica. A la Seu, i a l’Alt Urgell, no es van haver de lamentar agressions per part de la Guàrdia Civil, en part degut a la decisió presa per l’organització, de tancar els col·legis electorals un parell d’hores abans, amb la finalitat de protegir els vots emesos per la ciutadania. La plaça de les monges va esdevenir, a partir del moment de tancament dels col·legis, el punt de resistència per a la població urgellenca i defensa de la democràcia, davant la previsible arribada de la Guàrdia Civil, és per aquest motiu que es considera oportú, retre reconeixement a la ciutadania que va voler defensar la democràcia i les urnes durant tota la jornada, així com les 48 hores anteriors on gran quantitat de persones es van organitzar per tal de defensar els col·legis electorals.

Acte central de campanya al Pirineu amb Meritxell Serret i Josep Maria Terricabras, demà dimarts a la Seu.

Demà dimarts 26 de setembre, a les 19h a la Seu, es durà a terme l'acte central de campanya al Pirineu.  L'acte anirà a càrrec de la Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació; Meritxell Serret i del diputat al Parlament Europeu, Josep Maria Terricabras.  Us esperem a tots demà a les 19h a la plaça de les Monges de la Seu, o en cas de fred o pluja a la Sala de la Immaculada.

AUGMENT DE PLACES D’APARCAMENT AL CENTRE COMERCIAL DE LA CIUTAT I EL COMPLIMENT DE LA LLICÈNCIA D’OBRES A LA POLICIA NACIONAL, MOCIONS D’ERC LA SEU.

ERC la Seu presenta al ple municipal previst per a dimarts vinent dia 12, dues mocions de caire municipal. En la primera de les mocions, la formació fa una proposta per tal d’augmentar el nombre de places d’aparcament al centre comercial del municipi, alhora que vol contribuir a la dinamització comercial del petit comerç. La proposta consisteix en arribar a acords amb les propietats de solars desocupats ubicats al centre de la ciutat per tal d’adequar-los com a aparcament. El suggeriment contempla que els espais siguin de pagament, gestionats per l’ajuntament, i alhora, que es pugui realitzar la bonificació a través de comprovants de compra als establiments adherits. Aquest fet comportaria que l’emplaçament s’utilitzés principalment amb l’objectiu de realitzar compres al petit comerç de la ciutat. El Portaveu del Grup Municipal, Francesc Viaplana, ha manifestat que, “creiem que aquesta actuació pot ser un bona eina de dinamització per als petits establiments de la nostra ciutat, que han vist minvats fortament els seus ingressos des de l’obertura del Mercadona” Per altra banda, es presenta una moció per reclamar el compliment de la llicència d’obres a la Direcció Nacional de la Policia. En aquesta moció, s’exposa la necessitat de fer enretirar els pals de bandera ubicats a l’estructura exterior de davant de la comissaria de policia. Durant la reforma de la instal·lació, es va denegar la ubicació dels pals a l’estructura exterior per part dels serveis tècnics municipals, fet que no va ser respectat pel sol·licitant, incomplint la llicencia d’obres atorgada. El grup municipal d’ERC ha reclamat en diverses ocasions, tant en junta de govern, com a través d’un prec al mateix plenari, que es realitzi el pertinent requeriment d’enretirada al sol·licitant, fent complir la llicencia atorgada, requeriment que no s’ha dut a terme. “Considerem que és molt greu que haguem de fer una moció per sol·licitar que es faci complir la llicència d’obres atorgada a aquest estament, que pel que sembla, no es veu subjecte al compliment de la legalitat” TEXT DE LES MOCIONS:   MOCIÓ PER AUGMENTAR EL NOMBRE DE PLACES D’APARCAMENT AL CENTRE COMERCIAL DE LA CIUTAT.