La Seu d'Urgell

Posicionament del Grup Municipal d'ERC davant el pressupost 2018

Avui a les 19h se celebrarà el ple extraordinari on s’ha de debatre l'aprovació del pressupost 2018. El grup municipal d'ERC condicionarà facilitar l'aprovació del mateix mitjançant un vot d'abstenció si el govern municipal accepta les següents esmenes:
-Incloure una partida específica per poder crear un espai familiar, fent realitat així aquest projecte per disposar d'un lloc d'acollida i acompanyament a les famílies amb nadons.
-Modificar el pla d'inversions per assegurar que aquestes s'executin en les dates previstes.
El grup municipal d'ERC està satisfet que el govern municipal hagi acceptat les seves demandes, dotant el pressupost econòmicament per fer realitat les mocions aprovades en plenari els darrers mesos i que formen part del programa electoral republicà, com per exemple l'adaptació de barreres arquitectòniques, la implantació de càmeres de seguretat en punts concrets recurrents de vandalisme, l'ampliació de la zona d'autocaravanes, el condicionament del corriol entre Sta. Magdalena i la Baixada de la Palanca, la construcció d'urinaris públics al centre de la ciutat i la rehabilitació dels antics jutjats. El grup municipal també valora molt positivament que el pressupost contempli inversions molt necessàries per la Seu com l'arranjament integral de la Plaça de les Moreres, que s'adeqüi  l’espai on s’ubica actualment Ràdio Seu com a consultori mèdic a Castellciutat, la millora de la sonorització de la sala St. Domènec o l'adequació de l'espai de joves a l'Escorxador, entre altres.
Tot i l'assoliment dels objectius demandats, ERC descarta el vot afirmatiu, ja que tot i que dona suport a les iniciatives reflectides al pressupost, el més important és l'execució del pressupost al llarg de l'any i pel que ERC estarà amatent. A més a més, encara queden debats oberts com són ampliar l'espai de llar d'infants, ja sigui amb la reobertura de la Grandalla o amb l'ampliació de Minairons, quins usos s'han d'ubicar a l’edifici dels antics jutjats o bé la redefinició del Patronat de la Fundació Sant Hospital amb la inclusió de l’Hospital dins la Xarxa d’Hospitals de l’ICS.