La Seu d'Urgell

ERC reclama celeritat en la ubicació de la parada de taxis a l’estació d’autobusos i major control de l’incivisme a espais com la Plaça del Camp del Codina

• Local comercial a la plaça Camp del Codina
  • Plaça Camp del Codina
El portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Seu, Francesc Viaplana, va reclamar ahir a través de la Junta de Govern Local dues actuacions que consideren d’important immediatesa d’actuació com són: la ubicació de la parada de taxi a les immediacions de l’estació d’autobusos, així com un major control de l’incivisme en espais com la plaça del Camp del Codina.
Pel que fa a la instal·lació de la parada de taxis, ERC la Seu va presentar al ple del juliol de 2016 una moció, que fou aprovada unànimement, per tal que fos ubicada a les immediacions de l’estació d’autobusos. La moció, contemplava la seva instal·lació abans de la finalització de l’any 2016, així com realitzar una reunió prèvia amb el col·lectiu de taxistes, abans de la posada en funcionament de la parada, per explicar i consensuar el funcionament d’aquesta. Cap de les actuacions s’ha dut a terme encara, un any i mig després, i per aquest motiu en reclamem la seva celeritat. Viaplana ha manifestat que, “No pot ser que tardem un any i mig a posar fil a l’agulla a una actuació simple i senzilla com és aquesta, però d’importància cabdal, ja que és de rebut que la gent que arriba a la nostra ciutat amb transport públic pugui tenir un servei de taxi a les mateixes immediacions”
Per altra banda, ERC es mostra preocupada per l’incivisme que es produeix en llocs com la Plaça del Camp del Codina. En aquest espai, són diàries les mostres de brutícia i deixadesa de l’espai públic, agreujades les nits del cap de setmana, així com fins i tot a nivell d’inseguretat del veïnat. Viaplana, ha exposat que de cara al bon temps es tem que aquestes manifestacions vagin en augment i per aquest motiu sol·licita també celeritat per tal d’ubicar les càmeres de seguretat pertinents al túnel de pas de la plaça, tal i com se’ls va garantir al veïns; que es reuneixin els portaveus dels diferents partits per tal de decidir a quins altres espais de la ciutat s’hi volen ubicar càmeres de seguretat, i que es posin en marxa els tràmits i processos econòmics necessàris per al seu finançament, licitació i instal·lació.