La Seu d'Urgell

Aprovades, per unanimitat, les mocions d’ERC la Seu

Antics garatges Alsina Graells
Les dues mocions presentades pel grup municipal d’ERC la Seu han estat aprovades de forma unànime.
Tot i això, la moció que feia referència a la campanya de reducció d’aigua embotellada, ha tingut algunes transaccions que han estat acceptades per ERC. Així doncs, la moció aprovada contempla els següents punts:
  1. Promoure des de l’Ajuntament i la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet una campanya de sensibilització per treballar amb l’objectiu de reduir al mínim l’ús de les ampolles de plàstic. Aquesta campanya ha de promoure l’ús d’ampolles de vidre i explicar els controls a que se sotmet l’aigua de boca a la Seu que en garanteix la seva qualitat.
  2. Establir converses amb els restauradors de la Seu en el marc del Consell de Promoció Econòmica i altres taules de concertació amb el sector, per tal que s’adhereixin a la campanya oferint aigua en ampolles de vidre retornables o gerres de vidre d’aigua d’aixeta als seus clients.
  3. Proposar accions de conscienciació i dissenyar la imatge de la campanya conjuntament amb la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet en tant que entitat que promou el reciclatge i la reducció de residus a la nostra ciutat.
Pel que fa la a l’altra moció, que pretén sol·licitar al Departament de Salut que s’ubiqui a les actuals instal·lacions del CAP un centre de dia de diàlisi, va ser aprovada també per unanimitat i sense cap modificació. Aquest nou servei, ha de millorar la situació dels pacients de diàlisi, evitant desplaçaments tant a Andorra com a Lleida, bé sigui per controls i seguiment, com per fer el tractament de diàlisi.