La Seu d'Urgell

ERC la Seu va sol·licitar al ple habilitar zones WI-FI d’accés lliure a la Seu i Castellciutat

El grup municipal d’ERC a l’ajuntament de la Seu va presentar al plenari del passat dilluns dia 12 de novembre, una moció per tal d’ubicar al municipi diferents espais WI-FI d’accés lliure.
ERC la Seu, considera que en el model de societat actual, l’accés a la informació i al coneixement ha de ser un dret bàsic, fonamental i garantit de la ciutadania, i es creu que amb la ubicació d’aquests espai, es contribueix a la democratització de l’accés a l’entorn 2.0 i a la participació digital.
Així mateix, ERC assevera que la creació d’una xarxa WI-FI de distribució lliure, esdevé també un atractiu turístic i comercial. Un exemple és el projecte “La Seu Medieval”  d’identificació de diferents espais històrics del nostre municipi, a través de codi QR.
La moció va ser aprovada amb els vots a favor de la Candidatura d’Unitat Popular i amb un parell de transaccions de Compromís per la Seu, quedant els punts d’acord de la següent manera:
  1. Elaborar, en el termini de 3 mesos, un informe per part de la regidoria de noves tecnologies amb una proposta d’ubicació de zones WI-FI a diferents espais del municipi, prioritzant les principals places (Joan Sansa, Camp del Codina, Del Carme, Les Monges, Soldevila, Santa Magdalena, De l’Arbre de Castellciutat, etc.) i el passeig Joan Brudieu. Així com un també un informe tècnic i jurídic.
  2. Implantar el servei, durant el 2019.
  3. Elaborar un pla de formació i xerrades de seguretat de riscos d’internet, per a la utilització de les noves tecnologies adreçat a la ciutadania.
L’equip de govern va votar en contra, argumentant dificultats d’implantació del servei, i restant a l’espera de resolució d’una subvenció sol·licitada a nivell europeu anomenada “Wi-Fi4EU”.