La Seu d'Urgell

ERC la Seu presenta les propostes en l'àmbit de comerç, empresa i treball

Francesc Viaplana i Imma Palau
Aquest matí, aprofitant el mercat setmanal, Esquerra Republicana ha presentat les seves propostes de comerç, empresa i treball. Un dels principals eixos del programa de govern municipal, és la dinamització econòmica del municipi i es planteja com a prioritat el fet que l’Ajuntament es percebi com un aliat i no un obstacle a superar de cara a les noves iniciatives empresarials i les ja existents.

Francesc Viaplana i Imma Palau, han exposat el seguit de propostes per generar la dinamització econòmica de la Seu. Així, han plantejat la necessitat urgent de redactar un Pla de Dinamització Comercial de la mà del sector i facilitar els tràmits municipals per a l’obertura de negocis i l’establiment de nous autònoms com també revisar les ordenances municipals que afecten al sector comercial i empresarial.

S’ha manifestat la necessitat d’obtenir més sòl industrial, i plantegen la creació d’un polígon mancomunat i l’existència de la Ciutadella de Castellciutat, la qual podria albergar quantitat d’empreses de l’àmbit tecnològic, per exemple.

Altres propostes que exposa en el seu programa la formació republicana és la creació d’una aula de tast i espai gastronòmic, fomentar els programes de formació ocupacional per a col·lectius amb dificultat d’inserció laboral, per exemple amb la creació d’una escola d’oficis, promoure una quota reduïda amb les distribuïdores elèctriques per incentivar que els aparadors dels comerços estiguin il·luminats fins a mitjanit o revisar els horaris de recollida d’escombraries en horari no comercial.

Finalment, es vol potenciar el paper logístic de la Seu i el seu lideratge polític i institucional en l’àmbit de la Vegueria de l’Alt Pirineu i l’Aran.