La Seu d'Urgell

Una escola d’oficis, garantir la UEC al municipi, construcció d’un teatre i una APP municipal, algunes de les propostes d’educació i cultura d’ERC la Seu

Francesc Viaplana i Núria Tomàs
Núria Tomàs, número 4 de la candidatura d’ERC la Seu, acompanyada de l’alcaldable, Francesc Viaplana ha explicat algunes de les propostes en l’àmbit de l’educació i la cultura que defensa ERC la Seu.
Tomàs, ha exposat la importància de disposar a la Seu d’una formació professional de grau superior adaptada a les necessitats del territori. També ha proposat la creació d’una escola d’oficis per tal de facilitar la inserció laboral, a la vegada que permeti la recuperació d’alguns oficis en els qual hi ha dificultats per aconseguir professionals formats.
Pel que fa a les franges d’edat més primerenques, ha volgut remarcar la necessitat de reobrir la llar d’infants la Grandalla per tal d’esponjar ràtios a Minairons i poder disposar d’espais lliures als edificis per ubicar-hi serveis com l’espai familiar, per exemple. Per a la seva reobertura, és necessària la reubicació de l’escola d’adults, la qual ERC vol ubicar als antics jutjats, fet que ajudaria a dinamitzar el casc antic.
Referent a l’àmbit cultural, Tomàs i Viaplana, aposten per la creació d’un teatre municipal, a valorar si de nova creació o utilitzant edificis municipals en desús, i la creació d’una escola municipal d’arts escèniques, amb noves disciplines. També es vol convertir la Seu en una ciutat cultural potenciant durant tot l’any programació estable, amb difusió i espais adequats, així com petits cicles temàtics d’actuació al carrer i fomentar la col·laboració amb bars i establiments de restauració. Es comprometen a millorar la difusió de les activitats amb la creació d’una aplicació per a dispositius mòbils (APP), no només a mode d’agenda, si no també com a facilitadora de tràmits, informació i comunicació amb l’Ajuntament.
ERC s’ha compromès a Garantir la ubicació de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), en condicions, a la Seu; així com instar a la Generalitat a la reforma integral del col·legi Albert Vives, amb la instal·lació d’un ascensor, també a ampliar els horaris de la Biblioteca Sant Agustí i recuperar el Picurt.
Altres propostes en matèria d’educació i cultura que ERC proposa al seu programa de govern són: la creació d’un consell municipal d’educació amb la participació de tots els col·lectius implicats i jornades d’educació ambiental amb l’apadrinament de camins o zones verdes. Valoritzar el patrimoni cultural que disposa la seu, fomentar la recerca històrica recuperant les beques Ciutat d’Urgell i facilitant l’estada i la recerca a alumnat universitari, rehabilitar l'Edifici de les Monges per obtenir espais adreçats a la promoció cultural, artística i educativa i la ubicació  per a l’hotel d’entitats culturals, associatives i esportives.
ERC entén l’educació i la cultura com a pilar fonamental de construcció de la societat, per tal de fomentar persones lliures i amb sentit crític.