La Seu d'Urgell

ERC vol que les persones estiguin d’usuàries als serveis socials, no que ho siguin, i contempla l’ampliació del Consorci d’Atenció a les persones.

Francesc Viaplana i Xavier Munt
Un dels principals eixos de treball que ERC la Seu proposa per al seu mandat de govern, és posar les persones al centre de les polítiques municipals amb la prioritat d’aconseguir una societat justa i cohesionada. Per a tal fet, la formació republicana considera important ampliar el Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell (CAPAU), amb àrees de relació i atenció ciutadana. Consideren que, cal entendre l’atenció a les persones més enllà del què són els serveis socials, i així proposa la incorporació d’àrees com joventut, infància, educació, etc. Aquesta ampliació hauria de fer-se amb una reestructuració a nivell de coordinació, ja que caldria distribuir les diferents àrees tècniques.
Munt, ha explicat la importància de mantenir els equips de treball de serveis socials amb les ràtios corresponents i generar estabilitat a la plantilla, així com incorporar noves figures com la de l’educador/a de carrer com agent de prevenció.
ERC  la Seu vol ser una ciutat d’acollida i per a això vol redactar un nou pla d’Acollida a les persones nouvingudes que contempli els assessoraments legals necessaris i aspectes d’inclusió i arrelament, fent polítiques per continuar sent un poble unit, posant en valor les diferents identitats i sensibilitats de cadascú. Per aquest mateix motiu, es creu necessària la creació de la taula del tercer sector amb representació de les entitats del municipi.
Viaplana ha manifestat que treballaran amb la voluntat que les persones ESTIGUIN d’usuàries als serveis socials, no que ho SIGUIN (ser és per sempre, estar és temporal).
Altres propostes que ERC la Seu porta al seu programa són: la construcció d’una residència i pisos de serveis per a gent gran i persones amb malaltia mental, mantenir la línia d’ajuts anticrisi, fomentar programes de voluntariat amb la gent gran i continuar amb l’organització d’activitats intergeneracionals.