La Seu d'Urgell

ERC defensa un model ecoturístic per al territori

Francesc Viaplana i Carlos Guàrdia al carrer Major de la Seu
Avui ERC la Seu ha exposat les seves propostes pel que fa al model d’ecoturisme que defensa per al territori, que és aquell tipus de turisme que es basa en el coneixement i respecte de la natura i el patrimoni cultural i que va d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible de les nacions unides.
Carlos Guàrdia, número 3 de la candidatura considera que, l’enclavament de la Seu el fa idoni per apostar per aquest tipus de model, degut a la proximitat amb dos parcs naturals, amb Andorra i també amb el Geoparc Boumort-Conca de Tremp, i la muntanya d’Alinyà. Centrats en el municipi, ha fet referència al llegat històric de la Seu, amb la catedral i el centre històric, així com aquells agricultors i productors locals.
ERC defensa aquest model ja que considera que és la modalitat turística més beneficiosa pel nostre territori, que contribueix a la conservació del patrimoni natural, i que si les activitats estan ben planificades, l’impacte dels visitants és mínim.
Guàrdia també ha volgut remarcar que aquest model, genera beneficis a escala local, especialment a agricultors, productors, als allotjaments, als guies locals, empreses de transport.
Ha recordat que la Seu ja compta amb un seguit d’establiments i esdeveniments que encaixen perfectament amb aquest model que proposem com per exemple, el Retaule de Sant Ermengol, el Mercat Medieval dels Canonges, el FEMAP, la fira de Sant Ermengol, però que cal treballar conjuntament entre sector públic, privat i incloure-hi també entitats que treballin per la defensa, conservació, promoció i recerca del patrimoni, com pot ser l’Institut d’Estudis Comarcals de l’Alt Urgell.
Ha exposat la necessitat de crear un relat conjunt de promoció del territori, amb l’execució de propostes concretes com pot ser la creació d’una certificació en l’àmbit ecoturístic, campanyes de difusió així com també l’assistència del municipi en esdeveniments de l’àmbit.
S’ha compromès a donar suport al document Impulsa 2026 per la seva importància en el territori, així com per l’alt grau de participació de la gent en la seva creació.
Viaplana ha complementat la seva explicació amb la necessitat d’organitzar una fira d’activitats de muntanya, proposta que fa 4 anys que l’Ajuntament té al calaix, i que considerem que és necessària per promocionar les empreses del sector així com que encaixa perfectament amb aquest tipus de model turístic que defensem.