L'Escala

Totes les notícies

ERC l'Escala proposa 5 macro àrees de gestió municipal pel proper mandat

Els republicans treballen des de fa mesos en un projecte que pivota sobre cinc eixos bàsics: serveis a les persones, comerç, turisme, cultura i patrimoni, urbanisme, medi ambient i gestió de barris, gestió interna i república. Esquerra Republicana de l’Escala fa mesos que treballa per reforçar el seu projecte davant els propers comicis municipals. Un projecte que fa vuit anys que camina per aconseguir dur a la pràctica propostes republicanes i socials al municipi. El grup republicà planteja una organització de tasques basada en cinc marco àrees que aglutinarien els serveis municipals segons la seva essència. Aquestes macro àrees són: Serveis a les persones; una àrea que aglutinaria tots els serveis que l’ajuntament posa a disposició dels escalencs i escalenques per garantir el benestar social. Serveis socials, educació, joventut, gent gran, igualtat i feminisme... En aquesta àrea s’introdueix la figura de la participació ciutadana, un concepte que és bàsic per al desenvolupament participatiu de la vida política i al que es dedicarà una regidoria. Comerç, turisme, cultura i patrimoni; l’àrea que recull totes aquelles accions i projecte que vagin encaminats a “l’Escala portes enfora”, als serveis que donem als visitants però dels que també es beneficien totes les persones que viuen a l’Escala. En aquesta àrea és bàsica la coordinació d’entitats i la promoció cultural i patrimonial. L’Escala viu del seu paisatge, sí, però necessita una atenció especial en tots els aspectes culturals, sobretot amb una base de coordinació entre entitats i ajuntament. Urbanisme, medi ambient i gestió de barris; les ciutats es construeixen des dels barris. Es construeixen des de totes les persones que hi viuen i això només es pot fer si es treballa des de cada racó del municipi amb un responsable concret de cada barri, una connexió directa entre l’ajuntament i el territori. Gestió interna; aquesta àrea es compondrà de totes les qüestions relatives al funcionament del dia del consistori.

ERC l'Escala vol impulsar l'obertura d'un "Punt Lila" al municipi

Al ple d’aquest mes de febrer el grup republicà li ha demanat al govern que treballi per a impulsar un Punt Lila al municipi i ha mostrat mà estesa per col·laborar en tot el que calgui per a fer-lo realitat. Els casos de violència de gènere i agressions sexuals no s’aturen. La nostra societat pateix un problema molt greu en aquest sentit i des d’ERC l’Escala estem preocupats per la resposta de les administracions en aquest sentit. Fa uns dies va sortir a la premsa que alguns municipis, entre ells l’Escala, rebran una aportació econòmica per a abordar accions polítiques per fer front a la violència de gènere. En concret es destinaran a l’Escala al voltant de 2.500€ que tot i no ser una gran quantitat hauria de ser l’impuls que ens ha faltat fins ara per fer polítiques efectives sobre aquest tema. Des d’ERC creiem que és absolutament necessari impulsar la posada en funcionament d’un Punt Lila a l’Escala. Un Punt Lila que sigui la punta del iceberg per fer acompanyament a les dones i també al col·lectiu LGTBI que ho necessitin, víctimes d’agressions, de violència o de qualsevol situació d’indefensió. Pensem que un Punt Lila de km 0 seria una gran eina per combatre aquest tipus de comportaments sexistes i acompanyar, a tots aquells que ho necessitin, fins a les administracions i eines que existeixen a nivell comarcal i provincial. El Punt Lila de l’Escala hauria de tenir personal format (existeixen cursos de formació a nivell de diputació per a personal tècnic de l’Ajuntament, personal sanitari, policia local o persones de protecció civil, entre d’altres) que fes la primera atenció en cas de necessitat. Que informés i acompanyés a les víctimes cap a l’administració corresponent i sobretot que portés a terme accions d’informació, educació i conscienciació en ocasions puntuals com el carnaval, les barraques, els concerts, la cursa de la dona... i tots aquells esdeveniments on es consideri idoni. També es podrien organitzar xerrades a l’Esbotzada i al institut, per exemple.

ERC inicia una ronda de visites als barris amb una Passejada al Rosa Lau

Amb l’objectiu de saber de primera ma quines són les preocupacions, necessitats i inquietuds que tenen els veïns dels barris de l’Escala, ERC es proposa visitar-los i parlar de tu a tu amb els qui hi viuen. Aquest dissabte 2 de febrer, la candidata a l’alcaldia d’ERC l’Escala, Etna Estrems, acompanyada d’altres membres de l’equip, ha anat “in situ” al barri Rosa Lau per a copsar de primera ma quines inquietuds, preocupacions i peticions tenen els veïns i veïnes, En una passejada informal però molt productiva, alguns veïns han manifestat, entre d’altres temes, la seva preocupació per la velocitat en que passen els cotxes pel carrer del Puig (utilitzat pràcticament com a ronda per anar del centre del municipi fins a Riells o Montgó). També s’ha parlat de temes més socials, com la vida social al barri i la necessitat de dinamitzar molt més el centre cívic Xalem. Un espai construït per potenciar la vida social al barri i on, en canvi, la majoria de veïns i veïnes no van a fer res perquè no hi tenen accés. D’altra banda s’ha comentat que molts veïnes tenen problemes per accedir a la xarxa d’internet, amb habitatges que ni  tant sols tenen l’opció de connectar-s’hi. Des de la secció local d’ERC l’Escala es segueix treballant per millorar el municipi des de totes aquelles coses que afecten més directament a les persones. Per això, i seguint amb l’objectiu d’aconseguir proximitat entre els partits polítics i les administracions amb totes les persones que viuen al municipi, s’ha començat aquesta iniciativa d’anar personalment als barris, passejar-hi, trepitjar el carrer i parlar amb els qui hi viuen cada dia. Ningú com ells sap quines necessitats s’han de cobrir i com s’ha de millorar el dia a dia. “Escoltar a les persones és la millor garantia de fer polítiques que realment siguin útils”, conclou Estrems.   ERC – Junts per l’Escala 3 de desembre de 2019

ERC l'Escala inaugura local al municipi amb l'objectiu d'estar a prop de la ciutadania

El local està situat al carrer del Mar, número 32, i s’obra amb la intenció de fer un pas més cap a l’objectiu de prioritzar la proximitat amb tots els escalencs i escalenques.  La secció local d’Esquerra Republicana de l’Escala ha fet avui un pas més per estar a prop dels escalencs i escalenques, escoltant i atenent les seves necessitats de forma més personal i eficient. La proximitat de les institucions amb les persones és bàsica per a poder dur a terme polítiques reals i efectives, que millorin la qualitat de vida dels ciutadans. És per això que els republicans segueixen avançant amb l’objectiu de ser presents al carrer i han inaugurat un local al centre del municipi, situat al carrer del Mar, 32.  El local serà, a partir d’ara, el centre neuràlgic de l’activitat del grup i és on se celebraran les reunions ordinàries però també s’hi podran dur a terme trobades amb particulars, entitats, associacions... A més, la intenció dels republicans és mantenir-lo obert de forma regular perquè tothom qui vulgui acostar-s’hi, a demanar informació, exposar els seus dubtes, qüestions, suggeriments o, simplement, a xerrar una estona, hi sigui benvingut.  La proximitat s'ha convertit en una necessitat vital per intentar aconseguir, de nou, aquella sintonia entre institucions i vida quotidiana, que és la base de qualsevol servei públic. L’obertura del local, juntament amb la posada a disposició dels escalencs i escalenques del telèfon públic 658 507 457, és una acció més que ERC l’Escala s’ha marcat per aconseguir acostar la vida política activa a tothom qui visqui a l’Escala i, per tant, intentar fer sentir a tothom que la política es fa entre tots i que totes les idees són bones, vàlides i necessàries. A la inauguració d’aquest divendres 25 de gener també hi ha assistit Agnès Fàbregas, presidenta comarcal de l’Alt Empordà d’ERC i Jordi Martí, senador, entre d’altres.

Any de decisions (Butlletí municipal gener 2019)

Comença un any que ens durà a prendre decisions importants. Un any que al maig ens portarà a votar per una opció política o altra. Un any que ens farà decidir si volem un govern que cuidi de les persones, que consideri a tots els ciutadans escalencs i escalenques de primera, visquin al barri que visquin, si volem una aposta real per cobrir les necessitats socials d’habitatge, si volem persones que es preocupin per les persones, per l’ocupació, per la joventut, per les entitats i la cultura, pel model turístic, per la transformació urbanística amable i que mantingui les arrels. En definitiva, 2019 ens farà reflexionar sobre el model de poble que volem i, sobretot, ens farà decidir si apostem per l’Escala del futur o ens quedem ancorats en la política dels grans gestos i de la poca cura en els detalls. 2019 és l’any que ens permetrà, si entre tots ho fem possible, construir una vila de bases republicanes sòlides que ens acosti, des de baix i amb fermesa, una mica més a aquesta Catalunya somiada, justa, democràtica i lliure.

ERC l'Escala estrena whatsapp per recollir propostes i preocupacions dels escalencs i escalenques

La secció local d’ERC l’Escala estrena número de telèfon públic per estar més a prop de la ciutadania. Ara, qualsevol escalenc o escalenca, podrà fer arribar les seves  preocupacions, inquietuds o propostes per a la vila, a través del whatsapp 658 507 457. Un dels puntals del projecte municipal d’ERC a l’Escala és la proximitat. Des de la secció local escalenca s’està fent una aposta ferma per estar a prop dels ciutadans i per intentar recollir les seves opinions de primera mà, parlant directament amb ells i recollint les preocupacions del dia a dia de tots ells. En aquesta línia el grup republicà ha activat un número de telèfon on els escalencs i escalenques poden enviar whatsapps o missatges de text explicant quines coses els preocupen, què voldrien millorar del municipi, quines propostes farien per fer avançar l’Escala o qualsevol altre suggeriment o observació que tinguin i vulguin compartir amb el grup. El telèfon que s’ha donat d’alta per oferir aquest servei és el 658 507 457 i ja està actiu. La idea d’aquest servei és estar molt més en contacte amb les persones i, per tant, mantenir sempre un peu al carrer, al costat dels problemes reals. Des d’ERC l’Escala entenem la política com un servei públic, un servei que ha d’estar sempre a l’abast i que ha de respondre a les preocupacions i inquietuds de cada moment. Només potenciant les vies de comunicació entre les formacions polítiques i els ciutadans i ciutadanes s’aconsegueix aquest objectiu; vetllar per fer un municipi millor responent a les necessitats de tots els qui hi viuen i mantenir la connexió, que tantes vegades sembla que falta, entre el carrer i les institucions. En aquest sentit i seguint amb el propòsit de proximitat, la secció local d’ERC inaugurarà ben aviat un local al municipi, posant un element més a l’abast dels escalencs i escalenques. De nou, un element més que permeti l’apropament real als problemes del carrer, als problemes del dia a dia de tots i totes.

Bones festes i Bon Any 2019

Benvolguts companys i amics, des de la Secció Local d'ERC l'Escala us volem desitjar unes bones festes de nadal i un millor 2019. Per un any de llibertat, justícia, democràcia i república catalana. Que sigueu molt feliços! Equip d'ERC l'Escala