L'Escala

Totes les notícies

ERC L’Escala repartirà més de 200 bolígrafs liles per fomentar una festa major respectuosa amb les dones

Dins la campanya “El futur en tinta lila” que fa unes setmanes va engegar ERC a nivell nacional, la secció local escalenca repartirà més de 200 bolígrafs liles amb un punt de llibre explicatiu de la campanya. L’acció es du a terme just abans de festa major per fomentar el respecte a les dones en l’oci nocturn i, també, per recordar les preses en aquests dies de festa. Esquerra Republicana de Catalunya fa unes setmanes va engegar la campanya “El futur en tinta lila”. Una campanya que neix de la vivència personal de Carme Forcadell dins la presó de Mas d'Enric on és reclosa. La Presidenta del Parlament Carme Forcadell escrivia les cartes a l'exterior amb un bolígraf de tinta lila, el color del feminisme. Un dia, acabat el bolígraf, el va llençar a la paperera i al cap d'una estona, el va veure en mans d'una companya reclusa que intentava, en va, escriure-hi. Quan la Carme li va preguntar què feia, ella li va respondre que volia, com ella, escriure en tinta lila i feminista. Per Nadal, va demanar que portessin a la presó una caixa de bolígrafs liles que escriuen amb tinta lila, per poder-ne regalar un a cadascuna de les seves companyes de reclusió, i ens va encoratjar a escriure, totes plegades, el nostre futur en tinta lila. Lila del feminisme, lila de la llibertat, lila de la República feminista. En homenatge a aquest gest i seguint amb un dels objectius dels republicans escalencs, la igualtat de gènere i la visibilització femenina des de l’Ajuntament, des de la secció local d’ERC l’Escala s’ha preparat un detall per a repartir pel municipi consistent en un bolígraf lila, que escriu en tinta lila, acompanyat d’un punt de llibre explicatiu de la campanya. Aquests bolígrafs es repartiran en diversos punts del municipi on tothom podrà agafar-los (CAP, casal del jubilat, espai jove, OAC de l’Ajuntament...). També es faran arribar a les entitats. L’adhesió a la campanya “el futur en tinta lila” des de la secció local d’ERC l’Escala té doble objectiu i és per aquest motiu que es durà a terme ara, just abans de la festa major.

ERC L’Escala s'adhereix a la campanya #MALAMENTE de l'Agència Catalana de Joventut de la Generalitat

El grup republicà escalenc dóna suport i incentiva la visibilització de la campanya #malamente que ha engegat la Generalitat de Catalunya per prevenir les agressions sexuals entre els més joves. Esquerra Republicana de l'Escala s'ha adherit a la campanya engegada l'Agencia Catalana de Joventut de la Generalitat de Catalunya, #malamente, amb l'objectiu de prevenir i conscienciar als més joves per evitar agressions sexistes. La campanya, presentada fa pocs dies, pretén fer arribar a les regidories de joventut de tots els ajuntaments material com una bossa, braçalets, pins i díptics informatius sota el hashtag #malamente, recordant la cançó que ha llençat a l'estrellat a la popular Rosalia, un referent entre els més joves. Amb aquesta acció es pretén fer arribar el missatge als adolescents i joves que lligar de manera invasiva, opinar sobre el cos de la dona en un bar o festa major o presenciar aquesta conducta i convertir-se en còmplice, són algunes de les violències sexuals quotidianes que les noies pateixen pel sol fet de ser-ho, i que costen de reconèixer com a violències perquè estan molt normalitzades. L'Agència farà arribar material a aquells ajuntaments que ho sol·licitin. Els republicans esperen que l'Ajuntament de l'Escala s'hi adhereixi també i que, ben aviat, es pugui treballar amb els joves de l'Escala en aquesta línia. Per a més informació sobre la campanya podeu consultar el web https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/joventut/ambits_d_actuacio/genere/campanya-contra-la-violencia-sexual-en-entorns-doci/ ERC l’Escala 5 d’agost de 2019

ERC Demana un esforç extra per evitar perdre el Club Natació el Cargol

Els republicans insten al govern a no deixar-ho córrer i fer un esforç de veritat per evitar que el municipi es quedi sense club de natació federat. Esquerra Republicana de l’Escala ha demanat al govern escalenc durant el ple ordinari celebrat aquest dilluns 29 de juliol, que faci un esforç veritable per evitar la dissolució del Club Natació el Cargol.  Fa uns dies els membres del club anunciaven que no podien més i que deixaven l’activitat. Segons s’ha pogut saber des d’ERC, un cop parlat amb alguns membres del club, el problema principal que tenen és no disposar d’un espai en condicions per a poder dur a terme els entrenaments. S’ha intentat en diverses ocasions arribar a acord entre el club i l’empresa gestora de la piscina (equipament municipal gestionat per una empresa privada) però no s’ha aconseguit arribar mai a un tracte satisfactori per a les dues parts.  Des d’ERC s’ha demanat al regidor d’esports que reprengui aquestes converses i que des de l’Ajuntament es faci un pas més per aconseguir que els membres del club puguin seguir nedant. Els republicans són conscients que l’empresa vetlla pels seus interessos econòmics i necessita, de ben segur, una compensació econòmica per a cedir l’espai en les hores d’entrenament idònies pels nens i nenes que practiquen aquest esport. És aquí on, des d’ERC, es creu que s’ha d’incidir i arribar a un pacte, si cal econòmic, per a compatibilitzar les dues activitats. Els republicans van rebre amb sorpresa la resposta de regidors d’esports del mandat anterior que, a la demanda d’ERC, va respondre amb certa passivitat i al·legant que “ja s’hi ha parlat i que si algú altre vol fer-ho, els ajudarem”, però donant per fet que el club actual ja estava perdut i sense ànim de fer aquest esforç que es reclama des d’ERC.  “Un poble com l’Escala no es pot permetre perdre el talent en un esport com la natació. Fa pocs dies sabíem que un dels nois que va haver de marxar del club del poble perquè no es podia federar, es va classificar pel campionat d’Espanya amb el CN Figueres.

ERC l'Escala demana que s'aturin les llicències d'obres en els edificis amb algun tipus de protecció al municipi

En una reunió amb el regidor d’Urbanisme en funcions, la portaveu republicana Etna Estrems, ha proposat al govern aturar les llicencies d’obres en aquells edificis que constin en algun catàleg o llistat de patrimoni mentre es tramita el nou POUM. Fa unes setmanes saltaven les alarmes per la venta de la finca del Passeig Lluís Albert, 4-5 que havia estat propietat de la família de l’escriptora Caterina Albert, i el seu imminent enderroc i posterior construcció d’un bloc d’habitatges. Des d’aquell moment la formació republicana va demanar al govern l’actualització i aprovació del catàleg de patrimoni existent a l’Ajuntament per activar mesures de protecció d’aquesta finca i també de la resta de finques recollides en aquest inventari. El municipi ja disposa d’un llistat de finques amb interès local que només cal aprovar formalment pel ple perquè passin a ser realment finques protegides, acció que no es va dur a terme. En aquest moment ERC l’Escala ha demanat a l’equip de govern que aprovi, amb caràcter d’urgència, una suspensió de les llicències d’obres en totes aquelles finques que estigui inventariades en tots els llistats de patrimoni escalenc, durant un any. Igual que es va fer amb les llicències d’obres a la zona de l’estany de poma, els republicans demanen que es faci amb aquestes finques mentre es treballa en el nou POUM, per tal de protegir i salvaguardar tot allò que pugui tenir interès històric, cultural o arquitectònic pel municipi. En l’última comissió del POUM celebrada just abans de les eleccions es va presentar a tots els regidors un informe de patrimoni escalenc on ja es recollia aquesta llista de finques incloses en catàlegs de protecció diversos. Segons ha manifestat Etna Estrems, portaveu d’ERC l’Escala “evitar aquestes pèrdues culturals amb aquest tipus d’actuacions en un futur, seria tan fàcil com parar les possibles obres en els edificis que consten en els catàlegs fins que tinguem clares les línies del nou POUM”.

Discurs de presa de possessió 2019/2023 de la portaveu d'ERC, Etna Estrems

Bon dia companys i companyes de futur plenari, autoritats, famílies, amics, amigues i veïns i veïnes de l'Escala que avui ens acompanyeu en aquesta presa de possessió de la legislatura 2019/2023. No puc començar aquesta intervenció sense donar les gràcies. Donar les gràcies a totes les persones que el passat 26 de maig van creure en el nostre projecte i ens van confiar el seu vot, portant-nos, per primer cop en la història, a la segona posició en unes eleccions municipals al nostre poble. Però també he de començar donant les gràcies als companys i companyes de viatge que han fet possible aquest resultat; als qui han treballat dia a dia, hora a hora, minut a minut durant els últims mesos i especialment les últimes setmanes, amb una il·lusió inèdita i amb una energia desbordant. A totes i tots els que formeu part del grup humà d'Esquerra Republicana de l'Escala, d'una manera o d'una altra, immens agraïment i immensa responsabilitat de ser la vostra veu en aquest consistori. Hem vingut aquí a treballar. A treballar per l'Escala, per la seva gent i pel seu futur. Hem vingut aquí a avançar. A avançar cap a un model de poble del futur, sostenible, feminista, econòmicament pròsper i socialment just. Hem vingut aquí a contribuir. A contribuir a fer de l'Escala el millor lloc del món, a aportar idees i a intentar aplicar-les. Hem vingut aquí a proposar, a construir i a ser útils. I aquest és el nostre objectiu. Som conscients també que el panorama que ens han deixat les eleccions municipals ho fia pràcticament tot a la voluntat d'entesa, de diàleg i de construcció conjunta que adopti l'equip de govern que, sens dubte, ha obtingut una majoria plenària molt àmplia. Una majoria que només permetrà el debat polític i la confrontació d'idees si, de veritat, el govern té ganes d'escoltar al 50% del poble que ha apostat per altres opcions polítiques. A nosaltres ens ha tocat liderar l'oposició i ho farem amb la voluntat i l'objectiu que abans he exposat però, també, amb el rigor i la fiscalització que s'espera de nosaltres.

ERC l'Escala assumeix el "pacte d'urgència pel patrimoni" proposat pel Fòrum l'Escala-Empúries

Des de la plataforma de defensa de la cultura i el patrimoni escalencs es va fer arribar a tots els partits una proposta de compromís de mínims en la defensa dels béns escalencs i ERC es compromet a complir-los. Des d’ERC l’Escala s’assumeix el ”pacte d’urgència pel patrimoni” que ha proposat la plataforma Fòrum l’Escala-Empúries a tots els partits polítics que es presenten a les eleccions municipals del municipi. Aquest document proposa quatre mesures de mínims per a salvaguardar el patrimoni cultural i paisatgístic del municipi i des de la formació republicana no s’ha dubtat en donar-li suport. Les mesures que proposa el Fòrum són: 1.- Posar en vigència immediata la protecció de les cases del llistat existent en la proposta de MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA GENERAL EN L’ÀMBIT DEL NUCLI ANTIC (REFERIDA A SISTEMES I ZONES, EDIFICIS SINGULARS, ILLA SANTA MÀXIMA I CATÀLEG D’EDIFICIS PROTEGITS) que es va elaborar el 2008. 2.- Acord per l’Estany de Poma. Compromís per a la protecció, accés públic i transformació de la zona en un parc municipal que serveixi com a pulmó del barri de Riells. 3.- Control preventiu preceptiu dels moviments de terra sota cota 0 per tal de protegir el potencial patrimoni arqueològic i els recursos hídrics dels aqüífers. 4.-Acord per prioritzar la reclamació i l’aprovació del Pla Especial de protecció de l’entorn d’Empúries. A més d’acceptar el compromís proposat per la plataforma, des d’ERC l’Escala, es demana al consistori que s’apliqui d’urgència una aturada de llicències urbanístiques d’un any, igual que es va fer amb l’aturada de llicències de la zona de l’estany de Poma, a totes aquelles cases que tinguin algun tipus de protecció acreditada, a l’espera de la redacció del nou POUM. Fa pocs dies es va reunir la comissió del POUM i es va presentar, precisament, l’estudi patrimonial on consta un llistat de totes les finques que es coneixen amb algun tipus de protecció o inscrites en algun tipus de catàleg i, per tant, estan localitzades i es podria fer de forma molt senzilla.

ERC l'Escala presenta la llista amb més suport de la història del municipi

Esquerra Republicana de l’Escala ha presentat tots els noms de la candidatura. Una candidatura amb 27 persones, el màxim permès per la llei, i la més amplia que s’ha presentat mai a l’Escala per una formació política. Aquest dijous al vespre s'ha presentat en societat la candidatura d'Esquerra Republicana de l'Escala en un acte que ha comptat amb la presència dels diputats al Congreso, Joan Margall i Carolina Telechea. Davant un centenar de persones els republicans han presentat una candidatura diversa, oberta i plural. Una candidatura històrica pel fet que és la llista amb el suport més ampli que mai s'ha presentat al municipi, amb 27 noms, màxim permès per la llei, 17 candidats i 10 suplents, de persones que comparteixen un projecte molt clar pel municipi; un projecte socialment just, integrador, proper i republicà. ERC l'Escala presenta, doncs, a les eleccions municipals del 26 de maig a 27 homes i dones que fan un pas endavant en un moment històric i complex al país que requereix persones valentes que vulguin construir des de baix. 27 homes i dones que representen de veritat la societat escalenca, que res tenen a veure entre ells, recullen perfils diferents tant professionalment com personalment, que provenen d'entorns socials diversos, de sectors professionals diferents, de les entitats, dels barris, dels moviments socials i reivindicatius. 27 noms d'escalenques i escalencs amb orígens diversos, de famílies catalanes i escalenques de tota la vida, marroquines, argentines, italianes, angleses i espanyoles d'arreu de la península. Aquí teniu la llista completa d’Esquerra Republicana l’Escala amb un breu CV de totes les persones que en formen part: 1.- Etna Estrems Fayos: (1982) Arquitecta i llicenciada en Comunicació Audiovisual. És regidora a l’Ajuntament de l’Escala i Consellera Comarcal des de 2015. Membre fundadora i voluntària de l’Anxova Peluda. 2.- Frederic Guirado Ballester: (1976) Empresari del sector turístic i hostaler amb àmplia experiència professional.