L'Escala

Totes les notícies

ERC l'Escala vol homenatjar els escalencs deportats als camps d'extermini nazis

Els republicans han proposat, en la sessió plenària d’aquest febrer, que s’instal·lin llambordins en record als nou escalencs que van ser deportats a Mauthausen. Els regidors d’Esquerra Republicana de l’Escala han proposat aquest dilluns, en la primera sessió plenària de l’any, que l’Escala reti homenatge als nou escalencs que van ser deportats a camps de concentració nazis. José Cort Sampietro, Francisco Estela Caballé, Pedro Freixa Colomer, Félix Girona Callol, Juan Luís Mas, José Nicolau Vicens, Juan Pagès Granollers, Liberto Parona Quintana i Pedro Parona Quintana són els noms dels presoners escalencs que van ser enviats a Mauthausen. L’acció proposada pels republicans consisteix en col·locar uns llambordins anomenats stolpersteine (en català, esculls) per a homenatjar a les persones del poble que, com dèiem, van ser deportades a camps de concentració nazis. Aquest petit homenatge consisteix en posar aquestes peces integrades en voreres en record a cadascun d’ells. Les peces són d’un color daurat, quadrades i porten una inscripció amb el nom del presoner, l’any de naixement, el camp de concentració on se’l va dur, i si es coneix l’any de l’alliberament o de la mort. L’Escala disposa d’un monument genèric a totes les víctimes del nazisme, però la instal·lació de les stolpersteini no és incompatible amb ell, al revés, en pot ser complementaria. És per això els republicans proposen col·locar els llambordins a la mateixa plaça on hi ha situat el monument genèric, “acabant de completar aquell espai, ara molt abandonat i oblidat, dignificant-lo i tenint un record concret per a aquelles persones, amb noms i cognoms, que sabem que van ser assassinades pel nazisme. Una acció que pressupostàriament és insignificant i que moralment té un retorn immens per a les famílies d’aquests escalencs”, ha argumentat la portaveu d’ERC, Etna Estrems. El republicans han volgut fer aquesta proposta justament en aquest ple, coincidint amb la celebració recent, el dia 27 de gener, es del 75é aniversari de l’alliberament d’Auschwitz.

ERC l'Escala vol senyalitzar el passeig d'Empúries per als atletes.

ERC L’ESCALA VOL SENYALITZAR CADA 250M EL PASSEIG D’EMPÚRIES PER PRACTICAR ESPORT Els republicans proposen en sessió plenària que, ara que es vol actuar al passeig d’Empúries, s’hi col·loquin senyals verticals cada 250m per a marcar les distàncies a les persones que hi van a córrer. El passeig d’Empúries és un dels llocs més habituals i concorreguts per a la pràctica de l’esport al municipi, especialment per anar-hi a córrer. Moltes escalenques i escalencs utilitzen aquest passeig, tot l’any, per a realitzar els seus entrenaments, preparar-se per a futures curses o, simplement, per a mantenir-se en forma. Aquest tipus d’esport porta associat tot un sistema de mecanismes de control de la distància i el temps recorregut que, normalment, es fa amb mètodes GPS. Des del grup escalenc d’ERC s’ha proposat a l’equip de govern dur a terme un projecte de senyalització d’aquest espai, a traves de petites senyals verticals que poden ser de fusta per tal de quedar integrades en l’entorn, cada 250 metres. Aquestes senyals, que s’han instal·lat en molts passejos de diverses capitals de l’estat com Tarragona, Barcelona, Donostia o A Coruña, permetrien a les persones que practiquen aquest esport, controlar les distàncies recorregudes, fer sèries i facilitar els entrenaments a l’aire lliure. Els republicans argumenten que aquesta acció, amb una petita inversió, seria de gran ajuda als atletes i ajudaria a potenciar l’esport de tot tipus al municipi. “Aquest tipus de petites intervencions en espais públics són les que demostren si es creu o no es creu en les coses. Si volem ser un municipi referent en la pràctica de l’esport i potenciar-lo en tots els seus vessants, pensem que aquestes petites accions són imprescindibles”, ha dit Cati Rivera, regidor d’ERC l’Escala, a la sessió plenària d’aquest dilluns. L’equip d’ERC l’Escala s’ha posat a disposició del regidor d’esports per tal de treballar aquesta proposta conjuntament i així sumar esforços per fer del passeig d’Empúries, un passeig més saludable   Esquerra Republicana l’Escala 17 de desembre de 2019

ERC l'Escala renova l'executiva revalidant Àgata Belmonte en la presidència i creix un 110% en militància.

Els republicans escalencs han celebrat una assemblea on els militants han avalat la candidatura de la presidenta fins avui, Àgata Belmonte, que revalida el càrrec quatre anys més amb un equip renovat i divers. La secció local d’Esquerra Republicana de l’Escala ha renovat l’executiva local en una assemblea celebrada aquest dijous 21 de novembre de 2019. Una assemblea on només s’ha presentat una candidatura, que ha obtingut el suport unànime de la militància, encapçalada per Àgata Belmonte, qui ja ostentava el càrrec fins ara.  La nova executiva incorpora noves cares però també manté militants amb experiència en les seves secretaries, amb la intenció de coordinar un equip divers, plural i renovat. L’objectiu principal d’aquesta nova executiva, que comença etapa just després de les municipals del mes de maig, és coordinar els grans temes que preocupen als republicans escalencs, a més de ser el motor orgànic del partit al municipi. La nova executiva local estarà formada per: Àgata Belmonte Pérez. Presidència i secretaria d’organització. Antonia Rojas González. Secretaria de Finances Albert Llach Grau. Secretari de política municipal i coordinació de barris. Anna Almazan Guillen. Secretaria de la dona. Agar Vilà Martínez. Adjunta a la secretaria de la dona. Marta Tomàs Arnau. Secretaria de cohesió social i entitats. Elsa Barriga Sureda. Secretaria de comunicació. Etna Estrems Fayos. Portaveu del grup municipal. Fredi Guirado Ballester i Cati Ribera Alemany. Vocals. Tal com es pot veure en la distribució d’àrees, la nova executiva local d’ERC l’Escala vol posar èmfasi en tres temes que el grup escalenc considera cabdals; la coordinació i importància dels barris del municipi, el recolzament a les entitats escalenques i l’èmfasi en les polítiques socials i serveis a les persones i el foment de la igualtat i la feminització de la política. També, en aquesta ocasió, seran presents a l’executiva els regidors del grup municipal en qualitat de vocals, intentant fomentar així l’acció coordinada de la branca més orgànica del partit i el grup municipal, que coneix en profunditat els temes del dia a dia i fa l’acció política municipalista.

ERC l'Escala introdueix el projecte de reforma del Carrer de Gràcia al pressupost 2020

Els republicans van fer diverses propostes encaminades a complir els objectius de combatre el canvi climàtic, facilitar l'obertura d'empreses i fomentar les obres per millorar l'accessibilitat així com recuperar la partida de carril bici i dotar al pressupost d'una partida específica per abordar el projecte de rehabilitació del carrer de Gràcia. També van fer incís en la necessitat de treballar activament per adquirir habitatge social. El grup republicà de l'Escala, que va abstenir-se en la votació de les ordenances fiscals i el pressupost 2020 com a gest de voluntat de treball conjunt i de no bloqueig de la feina del dia a dia municipal, va aconseguir el compromís del govern, en forma de partida concreta, d'abordar, ja durant aquest primer any de mandat, el projecte de remodelació del carrer de Gràcia. La necessitat de reurbanitzar el carrer de Gràcia és una de les prioritats que els republicans ja apuntaven en el seu programa electoral d'aquestes municipals, i es mostren satisfets d'haver pogut introduir aquesta partida en el pressupost 2020. "Som conscients que no podrem començar cap obra durant el 2020, però crèiem que era imprescindible començar a debatre quin és el projecte de remodelació del carrer que cal tirar endavant i, per això, era necessari especificar una partida en el pressupost de l'any vinent per desenvolupar el projecte arquitectònic", afirma Etna Estrems, portaveu d'ERC l'Escala. A part d'aquesta aportació, ERC va demanar introduir bonificacions en les ordenances per afrontar tres objectius. En primer lloc, la lluita contra el canvi climàtic: bonificar els permisos d'obres a aquells qui vulguin instal·lar energies verdes en edificis existents i bonificar l'impost d'activitats a les empreses que utilitzin o comercialitzin energies renovables. En segon, afavorir l'obertura d'empreses al municipi: fraccionar l'impost d'obertura de negocis 50% a l'obertura i 50% al cap d'un any, si el negoci segueix funcionant i per últim millorar l'accessibilitat dels espais privats: bonificar les llicències d'obres per a tots aquells qui vulguin fer millores en matèria d'accessibilitat, ja sigui en locals com en habitatges.

Ens volen cansats i derrotats però tornarem més forts!

Benvolguts i benvolgudes, Avui fa una setmana, els nostres companys i companyes eren condemnats de manera injusta a més de 100 anys de presó per haver defensat el nostre dret a decidir democràticament el nostre futur. Una setmana després, la repressió no ha fet més que augmentar i s’han multiplicat les persones represaliades i empresonades, amb qui ens solidaritzem i de qui ens hem posat a disposició. Però amb la repressió creixent també s’ha fet immensa la resposta ciutadana a la política venjativa de l’estat. El gruix dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya ens hem mobilitzat per defensar els nostres drets i llibertats col·lectives i exigir-li a l’estat que s’assegui i dialogui d’una vegada per totes. El malestar per la sentència s’ha fet sentir al carrer però també des de les institucions. La set de venjança de l’estat ha actuat d’esperó per enfortir el malmès consens estratègic, tan necessari, i conjurar-nos en les reivindicacions, legítimes i compartides, d’amnistia, autodeterminació i república. Una unitat d’acció que ja ha començat a donar els seus fruits, a tots els nivells: Al Govern, aprovant un acord per instar l’estat a dialogar sense condicions i defensant l’autodeterminació com a via per decidir el futur polític de Catalunya Al Parlament, celebrant-hi un ple extraordinari i registrant-hi una proposta de resolució que rebutja la sentència, denuncia l’intent de l’estat de silenciar la cambra i es referma en la voluntat de debatre-ho tot, també l’autodeterminació Als ajuntaments, celebrant plens extraordinaris i aprovant-hi, en centenars d’ells, una moció pactada entre els partits i les entitats municipalistes No tot ha estat positiu, però. A la repressió de l’estat, coneguda i previsible, s’hi han sumat males praxis de la nostra policia que no podem passar per alt ni deixar de denunciar. La prioritat aquests dies ha de ser la garantia de l’exercici de drets fonamentals com el de reunió i manifestació, i així ho defensarem, des de la lleialtat institucional.

ERC L’Escala repartirà més de 200 bolígrafs liles per fomentar una festa major respectuosa amb les dones

Dins la campanya “El futur en tinta lila” que fa unes setmanes va engegar ERC a nivell nacional, la secció local escalenca repartirà més de 200 bolígrafs liles amb un punt de llibre explicatiu de la campanya. L’acció es du a terme just abans de festa major per fomentar el respecte a les dones en l’oci nocturn i, també, per recordar les preses en aquests dies de festa. Esquerra Republicana de Catalunya fa unes setmanes va engegar la campanya “El futur en tinta lila”. Una campanya que neix de la vivència personal de Carme Forcadell dins la presó de Mas d'Enric on és reclosa. La Presidenta del Parlament Carme Forcadell escrivia les cartes a l'exterior amb un bolígraf de tinta lila, el color del feminisme. Un dia, acabat el bolígraf, el va llençar a la paperera i al cap d'una estona, el va veure en mans d'una companya reclusa que intentava, en va, escriure-hi. Quan la Carme li va preguntar què feia, ella li va respondre que volia, com ella, escriure en tinta lila i feminista. Per Nadal, va demanar que portessin a la presó una caixa de bolígrafs liles que escriuen amb tinta lila, per poder-ne regalar un a cadascuna de les seves companyes de reclusió, i ens va encoratjar a escriure, totes plegades, el nostre futur en tinta lila. Lila del feminisme, lila de la llibertat, lila de la República feminista. En homenatge a aquest gest i seguint amb un dels objectius dels republicans escalencs, la igualtat de gènere i la visibilització femenina des de l’Ajuntament, des de la secció local d’ERC l’Escala s’ha preparat un detall per a repartir pel municipi consistent en un bolígraf lila, que escriu en tinta lila, acompanyat d’un punt de llibre explicatiu de la campanya. Aquests bolígrafs es repartiran en diversos punts del municipi on tothom podrà agafar-los (CAP, casal del jubilat, espai jove, OAC de l’Ajuntament...). També es faran arribar a les entitats. L’adhesió a la campanya “el futur en tinta lila” des de la secció local d’ERC l’Escala té doble objectiu i és per aquest motiu que es durà a terme ara, just abans de la festa major.

ERC L’Escala s'adhereix a la campanya #MALAMENTE de l'Agència Catalana de Joventut de la Generalitat

El grup republicà escalenc dóna suport i incentiva la visibilització de la campanya #malamente que ha engegat la Generalitat de Catalunya per prevenir les agressions sexuals entre els més joves. Esquerra Republicana de l'Escala s'ha adherit a la campanya engegada l'Agencia Catalana de Joventut de la Generalitat de Catalunya, #malamente, amb l'objectiu de prevenir i conscienciar als més joves per evitar agressions sexistes. La campanya, presentada fa pocs dies, pretén fer arribar a les regidories de joventut de tots els ajuntaments material com una bossa, braçalets, pins i díptics informatius sota el hashtag #malamente, recordant la cançó que ha llençat a l'estrellat a la popular Rosalia, un referent entre els més joves. Amb aquesta acció es pretén fer arribar el missatge als adolescents i joves que lligar de manera invasiva, opinar sobre el cos de la dona en un bar o festa major o presenciar aquesta conducta i convertir-se en còmplice, són algunes de les violències sexuals quotidianes que les noies pateixen pel sol fet de ser-ho, i que costen de reconèixer com a violències perquè estan molt normalitzades. L'Agència farà arribar material a aquells ajuntaments que ho sol·licitin. Els republicans esperen que l'Ajuntament de l'Escala s'hi adhereixi també i que, ben aviat, es pugui treballar amb els joves de l'Escala en aquesta línia. Per a més informació sobre la campanya podeu consultar el web https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/joventut/ambits_d_actuacio/genere/campanya-contra-la-violencia-sexual-en-entorns-doci/ ERC l’Escala 5 d’agost de 2019

ERC Demana un esforç extra per evitar perdre el Club Natació el Cargol

Els republicans insten al govern a no deixar-ho córrer i fer un esforç de veritat per evitar que el municipi es quedi sense club de natació federat. Esquerra Republicana de l’Escala ha demanat al govern escalenc durant el ple ordinari celebrat aquest dilluns 29 de juliol, que faci un esforç veritable per evitar la dissolució del Club Natació el Cargol.  Fa uns dies els membres del club anunciaven que no podien més i que deixaven l’activitat. Segons s’ha pogut saber des d’ERC, un cop parlat amb alguns membres del club, el problema principal que tenen és no disposar d’un espai en condicions per a poder dur a terme els entrenaments. S’ha intentat en diverses ocasions arribar a acord entre el club i l’empresa gestora de la piscina (equipament municipal gestionat per una empresa privada) però no s’ha aconseguit arribar mai a un tracte satisfactori per a les dues parts.  Des d’ERC s’ha demanat al regidor d’esports que reprengui aquestes converses i que des de l’Ajuntament es faci un pas més per aconseguir que els membres del club puguin seguir nedant. Els republicans són conscients que l’empresa vetlla pels seus interessos econòmics i necessita, de ben segur, una compensació econòmica per a cedir l’espai en les hores d’entrenament idònies pels nens i nenes que practiquen aquest esport. És aquí on, des d’ERC, es creu que s’ha d’incidir i arribar a un pacte, si cal econòmic, per a compatibilitzar les dues activitats. Els republicans van rebre amb sorpresa la resposta de regidors d’esports del mandat anterior que, a la demanda d’ERC, va respondre amb certa passivitat i al·legant que “ja s’hi ha parlat i que si algú altre vol fer-ho, els ajudarem”, però donant per fet que el club actual ja estava perdut i sense ànim de fer aquest esforç que es reclama des d’ERC.  “Un poble com l’Escala no es pot permetre perdre el talent en un esport com la natació. Fa pocs dies sabíem que un dels nois que va haver de marxar del club del poble perquè no es podia federar, es va classificar pel campionat d’Espanya amb el CN Figueres.